Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:34:44 GMT

۱۶۳سیل زده سیستان و بلوچستان اسکان داده شدند

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۱۵۶۰۳

۱۶۳سیل زده سیستان و بلوچستان اسکان داده شدند

رسول راشکی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۶ روستای شهرستان‌های ذکر شده در جنوب سیستان و بلوچستان از چهارم تا نهم مهر درگیر سیلاب بودند که با تلاش نیروهای هلال احمر هم‌اینک وضعیت این روستاها عادی است.

وی گفت: ۱۲ تیم امدادی جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در این مدت به آسیب‌دیدگان سیل خدمات ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان توزیع ۲۲ دستگاه چادر، ۹۷ تخته پتو، ۳۱ تخته موکت و ۴۹ سبدغذایی را از جمله اقلام توزیع شده بین سیل زدگان جنوب این استان ذکر کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به تداوم بارندگی‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان نیروهای عملیاتی این جمعیت درحال آماده باش هستند تا درصورت بروز هرگونه حادثه در کمترین زمان ممکن به ارائه خدمات به هموطنان بپردازند.

به گزارش ایرنا پدیده مونسون یا بادهای اقیانوسی و استوایی با وجود برکات و ثمرات زیادی که برای سیستان و بلوچستان به همراه دارد و بسیاری از مردم جنوب استان از آن استقبال می‌کنند اما در برخی مواقع زیان آور و مشکل آفرین شده و خساراتی به بخش‌های زیربنایی، کشاورزی و مسکن وارد می‌کند.

سیستان و بلوچستان به ویژه مناطق جنوبی آن همواره ۲ پدیده مونسون در تابستان و آب و هوای مدیترانه‌ای و سامانه کم فشار سودان را در زمستان تجربه می‌کند.
پدیده مونسون در تابستان بر روی اقیانوس هند تشکیل شده که به دنبال آن بارش‌های شدید بر روی دریا در هندوستان و پاکستان می‌بارد و اثرات آن سیستان و بلوچستان به ویژه مناطق جنوبی و مرکزی این استان را فرا می‌گیرد.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی سیستان و بلوچستان امدادرسانی جمعیت هلال احمر مناطق سیل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۵۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، محمدباقر محمدی امروز (۱۵ اردیبهشت ماه ) اظهار کرد: درپی بارش شدید باران در استان کرمانشاه و آبگرفتگی و سیلاب در ثلاث باباجانی، ماهیدشت، اسلام‌آباد غرب، دالاهو، جوانرود و سرفیروزآباد تیم‌های عملیاتی به این مناطق اعزام شدند.

او توضیح داد: در این عملیات‌ها ۱۰ دستگاه خودروی امدادی کمک‌دار و آمبولانس و ۱۰ دستگاه کف‌کش و موتور آب به‌کار گرفته شد که به ۲۵ خانوار خدماتی از جمله اهدای پک‌های مواد غذایی، چادر، پتو و موکت داده شد.

وی عنوان کرد: تخلیه آب از ۲۵ خانه مسکونی با استفاده از دستگاه کف‌کش و موتور آب از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر در بارندگی‌های اخیر استان کرمانشاه بود و این خدمات تا بهبود شرایط خانوارها ادامه خواهد داشت.

۲۱ پایگاه ثابت و موقت جمعیت هلال احمر استان آماده امداد رسانی‌ هستند و هم‌استانی‌ها در صورت هرگونه حادثه‌ای می‌توانند با سامانه ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • خدمات رسانی جمعیت هلال‌احمر به حادثه دیدگان شهرک امام زاده ابراهیم
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه
  • ساخت سد کهیر از زیر آب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد
  • ساخت سد کهیر از زیرآب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور
  • کنایه معنادار نماینده زاهدان به مولانا عبدالحمید /مردم نگران هستند/علت حملات تروریستی چندماه اخیر چیست؟
  • ۵۰ چادر برای اسکان حادثه دیدگان آتش‌سوزی روستای امام‌زاده ابراهیم برپا می‌شود
  • پایان امدادرسانی به سیلاب سیستان و بلوچستان
  • ساخت شهرک ساحلی خراسان جنوبی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • بارش شدید باران در راه است / لزوم توجه شهروندان به هشدارها