Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، مراسم بزرگداشت آیت‌الله سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی مرجع تقلید فقید شیعیان با حضور علما و فضلای حوزه علمیه برگزار می‌شود.

این مراسم روز پنجشنبه ۱۱ مهرماه بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه مرعشی نجفی واقع در خیابان ارم و با حضور نمایندگان بیوت مراجع معظم، استادان و فضلای حوزه علمیه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام حسینی قمی استاد حوزه علمیه قم در این مراسم سخنرانی می‌کند.

 آیت‌الله سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی در ۳۱ تیرماه ۱۲۷۶ هجری شمسی مصادف با بیستم صفر سال ۱۳۱۵ هجری قمری در نجف اشرف متولد شد.

این مرجع بزرگ جهان تشیع تحصیلات حوزوی خود را زیر نظر استادان برجسته حوزه‌های علمیه نجف، سامرا، کاظمین، تهران و قم گذراند و در ۲۷ سالگی به مرجعیت رسید.

کتابخانه آیت‌الله مرعشی در قم از آثار به‌جا مانده از وی است که علاوه بر نسخ چاپی، نسخ خطی کم‌نظیری در آن به چشم می‌خورد و مورد توجه نویسندگان، دانشمندان، طلبه‌ها، علما و مراکز علمی و تحقیقاتی سراسر جهان است.

آیت‌الله مرعشی نجفی در طول ۷۰ سال تدریس دروس حوزوی، شاگردان زیادی از جمله شهید مصطفی خمینی، شهید مرتضی مطهری، شهید محمد مفتح و شهید سید محمد بهشتی را تربیت کرد.

این مرجع تقلید در هفتم شهریورماه سال ۱۳۶۹ برابر با هفتم صفر ۱۴۱۱ هجری قمری در ۹۶ سالگی به ملکوت اعلی پیوست و بنا به وصیتش در کتابخانه‌اش به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/الف

مراسم بزرگداشت آیت‌الله مرعشی نجفی در قم برگزار می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوزه علمیه مرجع تقلید شیعیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۵۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران هرمزگان گفت: اختتامیه نهمین دوره مسابقه گروهی رشد، روز گذشته در مدرسه علمیه تخصصی فاطمه معصومه (سلام الله علیها) بندرعباس برگزار شد که در این مراسم از پژوهشگران حوزه علمیه خواهران هرمزگان قدردانی شد.

 سمیه احمدی طیفکانی افزود: در نهمین دوره مسابقه گروهی رشد؛ یک گروه حائز رتبه کشوری و شش گروه منتخب استانی در نهمین دوره مسابقه رشد شدند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان  گفت: گروه شهید سلیمانی با موضوع «راهکار‌های تقویت روابط عاطفی از منظر امام خامنه ای» با راهنمایی مریم جعفری سراجی و نگارش  خاتون سهراب پور و  سمیه رضایی شایسته تقدیر کشوری شدند.

 احمدی طیفکانی گفت: مدرسه علمیه الزهراء (سلام الله علیها) بندرعباس، مدرسه فاطمه بنت الرسول (سلام الله علیها) جاسک و مدرسه علمیه الزهراء (سلام الله علیها) کیش نیز با راهنمایی اساتید و تدوین طلاب شایسته تقدیر استانی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • مراسم بزرگداشت سردارشهیدجواددوربین درانزلی برگزار می شود
  • تجلیل از طلاب ممتاز و نمونه استان یزد
  • مراسم بزرگداشت مرحومه معصومه حائری برگزار شد
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان
  • بزرگداشت روز معلم در مدرسه علمیه فاطمیه نقده
  • بزرگداشت روز معلم در مدرسه علمیه خواهران ماکو
  • مراسم تقدیر از استادان برتر حوزه علمیه اصفهان
  • مراسم گرامیداشت هفته معلم و عقیدتی سیاسی در خوی + تصاویر
  • بزرگداشت روز خلیج فارس و رونمایی از ارج نامه محمدباقر وثوقی
  • آیت الله مطهری مسایل مربوط به حجاب را عالمانه بیان می کرد