Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- یحیی سریع: نقش نیرو‌های اطلاعاتی در موفقیت هر دو مرحله عملیات نصر من الله موثر بود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از المسیره، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: مرحله دوم عملیات «نصر من الله» با عنوان عملیات «شهید ابوالحسنین» در سوم سپتامبر آغاز شد.
یحیی سریع افزود: پس از کسب موفقیت در مرحله نخست عملیات «نصر من الله» رزمندگان یمنی با روحیه‌ای بالا بخش دوم عملیات را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهداف مرحله دوم پیشروی و آزادسازی مناطق گسترده‌ای از محور نجران و به طور مشخص منطقه کتاف بود. نقش مهمی که نیرو‌های اطلاعاتی ایفا کردند در موفقیت هر دو مرحله عملیات نصر من الله موثر بود.
یگان موشکی نیرو‌های مسلح یمن شش عملیات اجرا کرد که مهمترین آن هدف قرار دادن فرودگاه نجران با موشک‌های بالستیک بود.
در این عملیات یگان‌های مختلفی از نیرو‌های مسلح از حمله نیروی موشکی و نیروی پهپادی و دفاع هوایی شرکت داشتند.
نیروی پهپادی با مشارکت نیروی موشکی و توپخانه شانزده عملیات انجام داد.
 
در دفاع از کشورمان ذره ای تردید به خود راه نمی دهیم
شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری گزارش داد سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: نیروی دفاع هوایی یمن چهل عمیات انجام داد از جمله این که با بالگردهای آپاچی مقابله کرده و آنها را وادار به عقب نشینی کرد.
یحیی سریع خاطرنشان کرد: فرماندهانی از وزارت دفاع و ستاد مشترک نیروهای مسلح میدان نبرد را مدیریت می کردند. اجرای این عملیات آن هم بر اساس نقشه ای که برای آن طراحی شده بود، نشان دهنده توان رزمندگان ما برای مقابله با شرایط مختلف در میدان نبرد بود.
وی افزود: ما همگی به توانمندی های نیروهای مسلح برای اجرای تمامی ماموریت های محول شده تا دستیابی به پیروزی ایمان داریم. ما در برابر ملت خود متعهد می شویم که در دفاع از میهن مان به خود تردید راه نمی دهیم و امنیت کشور را حفظ خواهیم کرد. مطمئن هستیم که ملت مجاهد ما بر تلاش های حمایتگرانه خود از نهاد نظامی خواهد افزود.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: فرماندهی نیروهای مسلح از فرزندان قبایل اصیل یمن به خاطر نقش افتخارآمیز و تاریخی ای که ایفا کردند، تقدیر و تشکر می کند.
یحیی سریع گفت: امروز نیروهای مسلح یمن عملاً موضع عبدالملک بدرالدین الحوثی در سخنرانی روز مقاومت ملی را در عرصه میدانی محقق کردند. هر کس به ملت ما تجاوز کند و حق زندگی عزتمندانه و آزادانه آنها را مصادره کند، ما نیز زندگی و توان آن متجاوز را از او می گیریم. وی افزود: تاریخ نام شهروندان شریف یمنی را که در این مرحله از کشورشان دفاع کردند، ثبت خواهد کرد و نام خائنان به کشور و ملت یمن و نام مزدوران متجاوزان را به یاد خواهد سپرد.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: نتیجه مرحله دوم عملیات نصر من الله تامین امنیت بیش از 150 کیلومتر مربع بود.
نیروهای ما موفق شدند دو منطقه الفرع و الصوح را تا بلندی های مشرف بر شهر نجران را آزاد کنند. رژیم سعودی در دو مرحله عملیات نصر من الله بیش از 350 زره پوش و خودروی نظامی و انبار تسلیحاتی خود را از دست داد.
در مرحله دوم عملیات نصر من الله دستکم دویست تن از نیروهای دشمن کشته و زخمی شدند و شمار زیادی از نیروهای دشمن به اسارت مبارزان یمنی در آمدند.
یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: عملیات نظامی ما متوقف نخواهد شد مگر زمانی که تجاوز متوقف شود.
 
اسیران سعودی شاهدی بر اجرای موفق عملیات نصر من الله
یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن سخنان برخی از اسیران سعودی را شاهدی بر اجرای موفق عملیات نصر من الله دانست و آنها را پخش کرد. یحیی سریع در مصاحبه مطبوعاتی خود درباره عملیات منحصر به فرد نصر من الله گفت در این عملیات علاوه بر شمار زیادی از نظامیان سعودی, شماری از خائنان به وطن نیز اسیر شدند.
اسیر نخست سعودی: نام من ابراهیم الراشد از گردان 23 متعلق به لشکر ملک عبدالعزیز.
اسیر سعودی دوم: نام من القحطانی است از نیروهای لشکر ملک عبدالعزیز.
اسیر سعودی سوم: نام من حسام علی محمد عیسی البیانی از نیروهای ویژه گردان 63 از منطقه مکه.
اسیر سعودی چهارم: نام من سلطان عامر علی الناشر البیشی به شماره 132 .
اسیر سعودی پنجم: نام من صالح مشید محمد ظهرانی به شماره 33 از منطقه نجران.
اسیر سعودی ششم: نام من عادل محمد محمد.
 
با تسلیحات غنیمت گرفته شده می توانیم ماه ها جنگ را اداره کنیم
سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: نیروهای ما تسلیحاتی پیشرفته از نیروهای دشمن به غنیمت گرفتند. یحیی سریع گفت: در میان چیزهایی که به غنیمت گرفته ایم مدارکی به دست آورده ایم که نشان می دهد نیروهای القاعده و داعش در چارچوب ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن به جنگ می پردازند. تصاویری که ضبط کرده ایم نشان می دهد نیروهای ما به تعداد زیادی از نیروهای دشمن اجازه فرار دادند.
وی خاطرنشان کرد: جنگنده های متجاوزان مشارکت گسترده ای داشتند و طی مرحله دوم عملیان نصر من الله، بیش از ششصد حمله انجام دادند اما تلاش های نیروی هوایی دشمن برای نجات نیروهایش با شکست رو به رو شد. پس از فرار نیروهای متجاوز دشمن مواضع و تجهیزات نیروهای خود را بمباران کرد.
وی تاکید کرد: اگر از ما بپرسند منبع تسلیحاتی شما از کجاست خواهیم گفت از سلاح هایی که از دشمن به غنیمت می گیریم. با سلاح هایی که ما در عملیات نصر من الله به غنیمیت گرفته ایم، می توانیم جنگ را ماه ها اداره کنیم.
 
در عملیات نصر من الله هفتصد تن از نیروهای دشمن کشته و زخمی شدند
یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: طی دو بخش عملیات نصر من الله، هفتصد تن از نیروهای دشمن کشته و زخمی شدند و سیصد و پنجاه زره پوش و خودروی نظامی منهدم شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مرحله عملیات نصر من الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۵۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز می‌شود؛ تدارک یک میلیون رزمنده

به گزارش همشهری‌آنلاین، «عملیات در دریای مدیترانه آغاز خواهد شد..منطقه برای عملیات به دقت تحت رصد است». این بخشی از مصاحبه بامدادی امروز ضیف‌الله الشامی با شبکه المیادین لبنان است.

وی تاکید کرد که صنعاء دارای توانمندی‌هایی است که به آن اجازه می‌دهد تا در خط مقدم حمایت از مردم فلسطین بایستد. عملیاتی که نیروهای مسلح یمن آغاز کرده تنها با توقف جنگ علیه نوار غزه متوقف خواهد شد.

وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن با تاکید بر اینکه این عملیات طی روزهای آتی کلید خواهد خورد، گفت که تجارت هر طرفی در جهان که با اشغالگر اسرائیلی ارتباط دارد، تحت تاثیر این موضوع قرار خواهد گرفت و هدف نیروهای مسلح یمن خواهد بود.

وی با پیش‌بینی این‌که شمار رزمندگان آماده این نبرد بزودی به یک میلیون نفر می‌رسد، تصریح کرد که در صورت حصول توافق آتش‌بس غزه، نیروهای مسلح یمن با دقت میزان صداقت رژیم اشغالگر در توقف جنگ را رصد می‌کند، زیرا دشمن صهیونیست «فریبکار» است.

پیش از این سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع از آغاز مرحله چهارم تشدید تنش علیه رژیم صهیونیستی خبر داده و اعلام کرده بود که این مرحله شامل هدف قرار دادن کلیه‌ کشتی‌هایی است که ممنوعیت ناوبری اسرائیل را نقض کنند از جمله کشتی‌هایی که از دریای مدیترانه عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند. نیروهای مسلح یمن در هر منطقه‌ای که به این کشتی‌ها دسترسی داشته باشند، آنها را هدف قرار می‌دهند.

الشامی امروز تاکید کرد که یمنی‌ها در حمایت ازمقاومت در فلسطین اشغالی، مطالبات خاصی ندارند و روند پشتیبانی از غزه، جدای قضایای ویژه یمن است. «پیشنهادهای وسوسه‌انگیز زیادی به ما در ازای توقف حمایت از موضوع فلسطین، ارائه شد، اما مردم یمن و رهبری آن‌ تا تحقق پیروزی، موضع خود را در قبال فلسطین رها نمی‌کنند».

کد خبر 849297 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل دریای مدیترانه خبر ویژه رژيم صهيونيستى یمن

دیگر خبرها

  • تاکید البخیتی بر آمادگی نیروهای مسلح یمن
  • یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز می‌شود؛ تدارک یک میلیون رزمنده
  • یمن: عملیات ضدصهیونیستی در مدیترانه به زودی آغاز خواهد شد
  • تقدیر جنبش حماس از مواضع شجاعانه یمن در حمایت از فلسطین
  • استقبال حماس از موضع‌گیری نیروهای مسلح یمن
  • آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی
  • یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد
  • آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه اسرائیل
  • یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات‌ علیه اسرائیل خبر داد
  • آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی نیروهای مسلح یمن