Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ رئیس شورای عالی استان‌ها در جریان دومین اجلاس شهرداران نواحی شهرداری تهران گفت : باید به مفهوم شهر ما خانه ما توجه کنیم و این مفهوم از محلات در می آید همچنین نقش مشارکت در میان شهروندان اهمیت زیادی دارد.

 مرتضی الویری تصریح کرد: در زمان جنگ وقتی مشارکت عملیاتی شد کسانی که بی تفاوت نسبت به اطرافیان بودند فعالیت های قابل توجهی انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الویری اضافه کرد:  یکی دیگر از موارد مشارکت بحث عزاداری هاست . اگر عزاداری ها توسط دولت انجام می‌شد افرادی با هزینه هایی به کار گرفته می شدند تا همین نذری که مردم می‌دهند را توزیع کنند، چه اتفاقی رخ می‌داد؟  اما وقتی در فرآیند مردمی قرار می‌گیرد هزار نفر به حسینیه ها می آیند و نذری ها را به نحو احسن تأمین و توزیع می‌کنند بدون اینکه پلن علمی در کار باشد اما فاکتور مشارکت در اوج خود تجلی پیدا کرده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: اگر مسیر مشارکت را درست جلو بریم کوه ها جابجا خواهد شد و سرمایه‌گذاری‌های عظیمی انجام خواهد شد و اتفاقات بزرگی شکل می‌گیرد.

 الویری تصریح کرد: ما می‌توانیم با برنامه‌ریزی درست ، مشارکت مردم را  برای کاری که مسئولیتش بر عهده ماست، به کار بگیریم. نواحی شهرداری بهترین مجموعه ای است که می‌توانند این مشارکت را شکل بدهند چرا که در سطوح بالاتر ارتباط مردمی کمتر بوده است.

رئیس شورای عالی استانها خاطرنشان کرد: باید مشارکت مردم را در حوزه‌های مختلف به کار گرفت. شهرداران نواحی می‌توان حلقه وصل مشارکت مردمی و سطوح بالاتری باشند.

او با بیان اینکه باید شهرداران نواحی برای افزایش مشارکت تشویق شوند، گفت: به موجب مصوبه شورای عالی استان‌ها بنا است در شهرهای بالای  ۲۵۰ هزار نفر در صورتی که شورای شهر آن شهرها بخواهند نمایندگان مردم را در قالب شورایاری‌ها داشته باشیم

او در ادامه با بیان اینکه تابلو و نماد عملکرد شهرداری،  شهرداری های نواحی هستند، گفت: بحث نظافت شهر و ارتباط با مردم از این رو اهمیت زیادی دارند انجام کارهای کوچک در سراسر دنیا نیز حائز اهمیت است و از جمله کارهای مهمی است که باید در دستور کار قرار بگیرد.

 الویری بیان کرد: الزام انجام پروژه‌های بزرگ و گسترده با هزینه‌های میلیاردی رضایت شهروندان را ایجاد نخواهد کرد گاهی حتی ایجاد پله‌ای و یا معبری کوچکی در معابر کوچک به رضایتمندی خواهد انجامید.

 الویری گفت: انجام کارهای کوچک را کوچک نپندارید چرا که می‌تواند سبب افزایش رضایتمندی مردم شود.

رئیس شورای عالی استانها خاطرنشان کرد : لایحه درآمد پایدار در مجلس است و امیدوارم به تصویب برسد اما در حوزه نواحی میتوانیم درآمدهایی را پایه ریزی کنیم تا عملکرد خوبی را در صورت اجرا از خود انعکاس بدهد بر همین اساس از شهرداران نواحی دعوت می کنم تا علاوه بر کارهای روتین به این مسائل هم توجه کنند و به سمت درآمد پایدار بروند.

الویری با اشاره به بحث هزینه‌ها در شهرداری تهران اظهار کرد: با شاخص‌های مدیریت خوب انجام هزینه با این اعداد و ارقام سازگاری ندارد  بدین معنا که میزان قراردادهای جاری و روزمره بیشتر از اعتبارات توسعه باشد.

 رئیس شورای عالی استانها تصریح کرد: در برخی کشورهای دنیا در حوزه آب ، انرژی و پسماند به سمت افزایش درآمد نرفتند بلکه به سمت کاهش هزینه ها رفتند. از سوی دیگر نواحی باید دقت کنند که به سمت ستادی شدن نروند. امیدوارم این اتفاق مبارک رخ بدهد که به شهرداران منطقه اعتماد کنیم و اختیارات را واگذار کنیم.

او با بیان اینکه تمرکز تصمیم گیری می تواند به کاهش خلاقیت‌ها منجر شود افزود: گاهی با افزایش اختیارات می‌توانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم و شهرداران منطقه کارهای موثری را انجام بدهند.

خبرنگار: سیمین برادران

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: درآمد دولت شاخص شورای شهر مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۶۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز عبور شورای شهر قشم از محدودیت منابع

رئیس شورای اسلامی شهر قشم شفافیت مالی در اجرای پروژه‌ها را از جمله نقاط قوت این شورا دانست و گفت: شورای شهر قشم از طریق برقراری ارتباط کارآمد با مسئولین استانی و کشوری توانسته است از چالش محدودیت منابع عبور کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، حبیب بازماندگان قشمی امروز در نشست روز ملی شوراها که به میزبانی شهرداری و شورای اسلامی شهر قشم و با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: با خرد جمعی و مشارکت مردم می‌توان در پیشبرد اهداف شهری موفق بود و ما نیز در همین راستا در حرکت هستیم.

وی افزود: شورای اسلامی شهر قشم با فعال‌سازی 15 کمیسیون و کمیته، شهرداریار و شورایار در تمام محلات توانسته است تصمیم سازی مردم پایه را با بهره‌گیری از ظرفیت حدود 300 نفر از شهروندان محقق کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قشم شوراها را تجلی مردم‌سالاری دینی و گامی استوار در راستای مردمی‌سازی عنوان کرد و گفت: اصلاح برخی قوانین و انسجام و همراهی دستگاه‌های اجرایی مختلف از مولفه‌هایی است که می‌تواند در تقویت عملکرد شوراها موثر باشد.

بازماندگان قشمی خاطرنشان کرد: ما با تکیه بر مشارکت مردم و استفاده از توانمندی بخش خصوصی اقدامات بسیار خوبی در قشم انجام دادیم که از جمله آنها تاسیس پایانه مسافربری و کمک به تجهیز بیمارستان است.

وی احداث و بهسازی پارک‌ها، بوستان‌ها، بهسازی فضاهای فرهنگی، اجرای فاضلاب شهری، بازگشایی برخی معابر و بندرگاه‌های صیادی را به عنوان بخشی دیگر از اقدامات این نهاد عنوان کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قشم با بیان اینکه در شوراهای اسلامی شاهد بهره‌مندی از توانمندی مردم در انجام امور هستیم، گفت: ما در تلاشیم تا با تقویت مشارکت مردم ، شتاب توسعه قشم را دوچندان کنیم.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • راز عبور شورای شهر قشم از محدودیت منابع
  • زنجیره ارزش گردشگری درآمد پایدار همدان را تضمین‌ می‌کند
  • لزوم حمایت شوراها از شهرداران/ نفوذ از بیرون سبب ایحاد اختلاف در شورا می‌شود
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • شهر اسلامی را با درآمد حلال اداره می‌کنیم/ مسئله اصفهان‌ستیزی باید در سطوح عالی دنبال شود