Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@03:04:07 GMT

اولتیماتوم بوریس جانسون در خصوص برکسیت

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۱۶۵۴۱

اولتیماتوم بوریس جانسون در خصوص برکسیت

در حالیکه ۲۹ روز مانده به زمان تعیین شده برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، بوریس جانسون قرار است امروز پیشنهاد نهایی خود درباره برکسیت را مطرح کند.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس روز چهارشنبه در سخنرانی پایانی کنگره حزب محافظه‌کار پیشنهاد نهایی در مورد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را به همراه اولتیماتوم خود مطرح خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهارات رسمی بوریس جانسون قرار است منجر به دستیابی به مصالحه‌ای عادلانه و منطقی برای جلوگیری از برکسیت بدون توافق شود که تبعات آن برای اقتصاد انگلیس به طور بالقوه آشفته‌کننده خواهد بود.

دفتر نخست‌وزیری انگلیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد اگر بروکسل مذاکره در مورد این پیشنهاد را نپذیرد، در آن صورت دولت به مذاکرات خود تا زمان خروج از اتحادیه اروپا در ۳۱ اکتبر پایان خواهد داد.

در حالی که ۲۹ روز به زمان تعیین شده برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باقی مانده است، زمان یافتن توافق برکسیت بسیار کوتاه است. توافقی که ترزا می‌، نخست‌وزیر سابق انگلیس در مورد آن مذاکره کرده بود سه بار در پارلمان انگلیس رد شد. دلیل این اختلاف نیز «حصار امنیتی» موسوم به بک استاپ بود که مکانیسمی برای جلوگیری از بازگشت مرز میان ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا پس از برکسیت است.

طبق گزارش روزنامه تلگراف، در پیشنهاد جدید انگلیس پیش‌بینی شده است که ایرلند شمالی همچنان تا سال ۲۰۲۵ در بازار واحد اروپایی بماند و همزمان یک اتحادیه گمرکی با انگلیس تشکیل شود. به هرحال در هر صورت دو مرز وجود خواهد داشت؛ یکی نظارت‌های گمرکی میان دو ایرلند و دیگر نظارت‌های مکرر در دریای ایرلند که انگلیس را از استان شمالی ایرلند جدا می‌کند.

چشم‌انداز برقراری مرز میان دو ایرلند در صورت برکسیت بدون توافق، به ویژه دوبلین را به شدت نگران کرده است که این شرایط را تهدیدی برای صلح در ایرلند شمالی می‌داند که در سال ۱۹۹۸ پس از سه دهه خشونت میان جمهوری خواهان ملی‌گرا حامی اتحادیه جزیره و پروتستان‌های حامی ماندن تحت تاج و تخت انگلیس به سختی حاصل شد.

در صورت شکست مذاکرات، در هیچ شرایطی بوریس جانسون تقاضای به تعویق انداختن برکسیت را مطرح نخواهد کرد. با این حال قانونی در انگلیس تصویب شده است که وی را ملزم می‌کند در صورت دست نیافتن به توافق با اتحادیه اروپا تا ۱۹ اکتبر، درست پس از نشست اروپایی آتی، بار دیگر به تعویق افتادن برکسیت را تقاضا کند.

بوریس جانسون اواخر ماه ژوئیه با وعده عملی کردن برکسیت به قدرت رسید.

پس از اتهام آزار جنسی مطرح شده علیه جانسون از سوی یک خبرنگار که مربوط به بیست سال پیش است بوی رسوایی در کنگره به مشام می‌رسد. بوریس جانسون این اتهام را رد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بوریس جانسون انگلیس برکسیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۶۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد

رئیس حزب حاکم «رویای گرجستان» در واکنش به قطعنامه مصوب پارلمان اروپا علیه گرجستان بیان کرد: قطعنامه پارلمان اروپا غیرقابل‌قبول، ناعادلانه و توهین‌آمیز است و همچنین حاوی ترفندی است که اشاره به امکان تجدیدنظر در رژیم بدون ویزا دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «ایراکلی گاریباشویلی» رئیس حزب حاکم «رویای گرجستان» در واکنش به قطعنامه مصوب پارلمان اروپا در خصوص پیش‌نویس قانون «شفافیت نفوذ خارجی» بیان کرد: قطعنامه پارلمان اروپا غیرقابل‌قبول، ناعادلانه و توهین‌آمیز است و همچنین حاوی ترفندی است که اشاره به امکان تجدیدنظر در رژیم بدون ویزا دارد.

وی با بیان اینکه مردم گرجستان به خوبی هدف از تصویب این قطعنامه را درک می‌کنند، گفت: می‌خواهم به مردم بگویم که «حزب خلق اروپا» دقیقاً با لابی‌گری «جنبش ملی» متحد اصلی خود در اروپا این قطعنامه شرم‌آور و ناعادلانه را اجرا کرد.

گفتنی است، حزب حاکم رویای گرجستان روز 3 آوریل پیش‌نویس قانونی را به مجلس این کشور ارائه کرده که قانون «شفافیت نفوذ خارجی» نام دارد.

طبق این قانون، سازمان‌های غیردولتی و رسانه‌های گرجستان که بیش از 20 درصد بودجه خود را از منابع خارجی تأمین می‌کنند، باید خود را به‌ عنوان نماینده خارجی یا «عامل تحت نفوذ خارجی» ثبت و معرفی کنند.

اتحادیه اروپا خواستار عدم تصویب این لایحه شده و اعلام کرد که لایحه نفوذ خارجی با اصلاحات دموکراتیکی که به منظور پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا لازم است، تضاد دارد.

شارل میشل رئیس شورای اروپا در شبکه اجتماعی ایکس هشدار داد که این لایحه گرجستان را از اتحادیه اروپا دورتر می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • جو کول پیش‌بینی می‌کند؛ از قهرمان لیگ قهرمانان اروپا تا قهرمان یورو و برنده توپ طلا
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم