Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح چهارشنبه در دیدار بارئیس و اعضای هیئت مدیریه مرکز وکلاء قوه قضاییه اظهار داشت: توفیق در مسائل حقوقی و قضایی وقتی حاصل می شود که حقی به صاحب حق برسد و یا دست ظالمی از مظلومی کوتاه شود.

وی با تأکید بر اینکه نگاه به شغل وکیل نباید از نوع کارهای اقتصادی، تجارتی و آمار و آرقام درآمد باشد، بیان کرد: وکیل باید همیشه وکلات مظلوم را بگیرد تا از جهت دینی، عدالت خواهی و شرعی نیز پیش وجدان خود شرمنده نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در این نوع مشاغل باید تلاش کرد هیچ وقت دفاع از ظالم نکرده و بر اساس قانون عمل کنند، عنوان داشت: وکلات باید بر اساس خیرخواهی باشد نه کسب درامد، کمک به مظلوم و در چارچوب قانون باشد.

عبادی با بیان اینکه اگر این شرایط رعایت شود از بهترین مشاغل وکلات است چراکه همواره از مظلوم دفاع می کند، گفت: بیان داشت: وکلا باید طرحی داشته باشند که برای جامعه، دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم کارآمد باشد.

وظیفه اصلی وکیل در جامعه نهادینه نشده است

رئیس مرکز وکلای خراسان جنوبی نیز در این دیدار از فعالیت ۱۰۰ نفر وکیل زیر مجموعه قوه قضاییه در استان خبر داد و گفت: این تعداد هر روز در دو نوبت مشاوره رایگان در دادگستری و شورای حل اختلاف دارند.

سید محسن موسوی صبح با انتقاد از اینکه در حال حاضر وظیفه اصلی وکیل در جامعه نهادینه نشده است، بیان کرد: این امر توقعاتی در جامعه ایجاد کرده که برای وکلا مشکل ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه طبق قانون وکیل تعهد وسیله است و نه نتیجه، عنوان داشت: مردم وکیل را صرفا به عنوان پیروزی می گیرند و همین امر سبب مشکلات زیادی برای وکلا شده است.

کد خبر 4734755

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی سید علیرضا عبادی بیرجند هفته دفاع مقدس اربعین 98 بوشهر اربعین حسینی قزوین شیراز اجلاس جاده ابریشم گرگان خطبه های نماز جمعه گردشگری بیرجند شهرکرد دفاع مقدس جنگ تحمیلی آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۶۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهتمام به مسائل سیاسی جامعه و بندگی از ویژگی‌های استاد مطهری بود

ایسنا/لرستان مدیر خانه گفت‌وگوی آزاد دانشگاه لرستان گفت: اهتمام به مسائل سیاسی جامعه و عبودیت و بندگی خالصانه از ویژگی‌های استاد مطهری بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا خدایی در آیین تجلیل از برترین‌های آموزشی عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان و اساتید پیشکسوت این دانشگاه که به‌مناسبت گرامیداشت روز معلم برگزار شد، بیان کرد: از مهم‌ترین خصلت‌های استاد مطهری، زبان‌شناسی قرآن از و زبان‌شناسی مخاطب بود.

عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان با بازشماری خصوصیات شش‌گانه زبان‌شناسی مخاطب، جامع‌نگری در دین، مسأله‌محوری و تفکر انتقادی، روش اجتهادی در پاسخگویی شبهه‌ها، توجه و اهتمام به مسائل سیاسی جامعه و عبودیت و بندگی خالصانه را از ویژگی‌های استاد مطهری دانست.

وی با اشاره به سیر عقلی مباحث استاد مطهری و کتاب مسأله‌ی حجاب ایشان، مرکز ثقل و علت العلل خصلت‌های شش‌گانه مرحوم مطهری را روحیه عبودیت و بندگی آن معلم نمونه دانست و گفت: رعایت حریم شرع، تضرع، راز و نیاز در دل سحر و احترام به خانواده و پدر و مادر از ابعاد این عبودیت و بندگی شهید مطهری بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشکیل کارگروهی برای رفع مشکلات کارکنان قضایی و قضات هرمزگان
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • شهید مطهری (ره) جوابگوی مسائل و نیاز‌های جامعه بود
  • طبقه بندی مشاغل باید به صورت ویژه پیگیری شود
  • ابتذال در سینما برآیند تقاضا است/ از کیهان بچه‌ها شروع کردم
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح نگران کننده‌ای رسیده است
  • اهتمام به مسائل سیاسی جامعه و بندگی از ویژگی‌های استاد مطهری بود
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • پایان همایش «حکمت مطهر» با موضوع استان مطهری و مسائل جوانان
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است