Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان با اشاره به وجود ۱۵۰ خانه بوم گردی فعال در این استان گفت: از آنجایی که بیشترین ورود گردشگر به استان ایام قبل نوروز تا پایان نوروز است راه اندازی پورتال گردشگری می‌تواند نقش بسیار مهمی در جذب گردشگر داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز یکی از پر بازده ترین و سودآورترین حوزه گردشگری در جهان گردشگری دریایی محسوب می شود که کشورهای زیادی با مطالعه و شناخت از آن سعی کرده اند از ظرفیت های موجود را در راستای تقویت سرانه ملی، افزایش قدرت اقتصادی و کسب درآمد بهره بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس باداشتن سهم اندک از دریا، توانسته اند با برنامه های مختلف گردشگران زیادی را به سمت خود جذب و کسب درآمد کنند و درواقع رقیب جدی در حوزه گردشگری برای ایران و شهرهای ساحلی باشند اما بااین‌حال بیشتر ظرفیت‌های حوزه دریایی و ساحلی در کشور ما و شهرهای دریایی ازجمله هرمزگان ناشناخته، ناکارآمد و بدون استفاده مانده است.

باید زمینه ای در گردشگری دریایی و ساحلی ایجاد شود که گردشگران و مسافران علاوه بر استفاده مزیت های دریا وساحل با فرهنگ، آداب و رسوم جزیره نشینان آشنا شوند که با استفاده از تسهیلات، خدمات ساحلی، خرید اقلام و صنایع‌دستی منافع اقتصادی خوبی را نصیب جزیره‌نشینان و ساحل‌نشینان شود و از این طریق تقویت اقتصادی، توسعه و آبادانی در این مناطق حاصل می‌شود.

رضا برومند، مدیر کل میراث فرهنگی استان هرمزگان در ارتباط با استفاده از ظرفیت سواحل هرمزگان گفت: از آنجایی که در حاشیه دریای خلیج فارس و عمان قرارداریم، قدم های اساسی در خصوص گردشگری برداشته شده است از جمله معرفی استان هرمزگان به عنوان مقصد گردشگری کشور، در کتاب راهنمای کتاب گردشگری استان ظرفیت های دریایی بصورت ویژه و پررنگ مشخص شده اند، تعیین پهنا های گردشگری از سواحل پارسیان تا جاسک، رونمایی مطالعات گردشگری در آینده نزدیک، ایجاد کمیته گردشگری برای استفاده دانشجو ها واساتید برای جذب گردشگری جهت آماده شدن مسیر های گردشگری در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان هرمزگان اظهارکرد: تاسیسات گردشگری و رفتار با گردشگر دو مؤلفه مهم دراین خصوص است که ایجاد اسکله های گردشگری را در دستور کار قرار داده ایم و همینطور در بزرگ ترین بندر مسافربری کشور یعنی بندر شهید حقانی اسکله گردشگری را بصورت مدرن در دستور کار قرار گرفته که إن شاالله تا پایان سال به اتمام خواهد رسید علاوه براین آموزش لیدر های گردشگری در استان و جزایر در برنامه کار آینده هست.

برومند در ادامه افزود: اولین همایش گردشگری دریایی کشور از دی ماه تا اسفند در بندرعباس برگزار می شود که دراین همایش شرکت کنندگان با ظرفیت های گردشگری استان آشنا می شوند و هم اینکه شرکت های گردشگری ظرفیت های خود را به نمایش میگذارند تا سرمایه گذاران بتوانند از آنها استفاده کنند.

پورتال گردشگری راه جذب گردشگر

مدیر کل میراث فرهنگی استان هرمزگان اهمیت پورتال های گردشگری را بیان کرد و گفت:  از آنجایی که بیشترین ورود گردشگر به استان ایام قبل نوروز تا پایان نوروز است راه اندازی پورتال گردشگری می‌تواند نقش بسیار مهمی در جذب گردشگر داشته باشد.

برومند در خصوص گردشگری مذهبی هرمزگان اظهارکرد: هرمزگان ظرفیت بسیارزیادی در زمینه گردشگری مذهبی دارد ازاین رو سال گذشته بااستفاده از ظرفیت دانشجویان مسیر های گردشگری استان مشخص شده و امسال اعتباراتی برای اماکن مقدسی که زیرساخت های گردشگری دارند تخصیص داده شده علاوه براین با توافقی که با بنیادعلوی داشتیم جزیره لارک را به عنوان جزیره گردشگری حلال انتخاب شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان با اشاره به وجود ۱۵۰ خانه بوم گردی فعال در این استان گفت:حدود ۵۰ خانه بوم گردی در مناطق آزاد و بیشتر در روستاهای قشم و کیش است و علاوه براین ۳۰ بوم گردی در را جزیره لارک برنامه ریزی شده و همینطور ۵۰ بوم گردی در هرمز دنبال می شود که امید است تا پایان سال ۲۰۰ بوم گردی فعال به اتمام برسد.

برومند خاطر نشان کرد: با ایجاد ساختار جدید، هدف گزاری های انجام شده، هموار ساختن موانع، انجام امور زیرساختی، اصلاح فرایند ها، تعیین چهارچوب برای نظارت های بیشتر و تبلیغات و هدف گزاری ویژه برای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری روند گردشگری استان سرعت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۷۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مسائل نرم افزاری و سخت افزاری هرمز اولویت مدیران دولتی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان در جلسه بررسی مسائل و مشکلات پروژه‌های جزیره هرمز به ریاست مهدی دوستی استاندار هرمزگان با حضور معاون عمرانی، مدیرکل دفتر فنی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد.

مهدی دوستی ضمن تاکید بر اهمیت نظارت مستمر بر روند اجرای پروژه‌ها، گفت: نباید مسائل نرم افزاری و سخت افزاری قابل حل پیشرفت پروژه‌ها را به تعویق بیاندازد و لازم است مدیران نظارت مستمری بر روند اجرایی داشته باشند.

وی افزود: در ادامه اقدامات شهری در جزیره هرمز، برنامه‌های طرح هادی و بازآفرینی شهری که افزایش زیرساخت‌های جدید تفریحی، آموزشی، بهداشتی و فرهنگی را در پی دارد، طبق زمانبندی انجام می‌شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به ظرفیت‌های تعریف شده برای توسعه دریا محور گفت: پایش پیشرفت پروژه‌های آغاز شده در هرمز بویژه توسعه بندر، نیروگاه برق، افزایش ظرفیت آب شرب و پروژه‌های مسکن ملی اهمیت بسیاری دارد چرا که تکمیل زیرساخت‌ها زمینه تعریف اقدامات جدید در جزیره را فراهم می‌کند.

کد خبر 6098238

دیگر خبرها

  • سبد گردشگری دانشگاه آزاد شاهرود تدوین شد
  • جنجال تصویر گردشگر روس با یک بغل اسکناس ایرانی/ کارت‌های گردشگری چه نقشی دارند؟
  • حل مسائل نرم افزاری و سخت افزاری هرمز اولویت مدیران دولتی است
  • راه اندازی آنلاین شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم‌گردی
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم گردی
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند