Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@10:33:48 GMT

کاهش ۱۷ درصدی متوفیان تصادفات درون شهری البرز

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۱۷۷۳۷

کاهش ۱۷ درصدی متوفیان تصادفات درون شهری البرز

سرهنگ غلامعلی شرق، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز روز چهارشنبه  اظهار داشت: طی این مدت نیز ۱۷ درصد تعداد تصادفات منجر به فوت در معابر درون شهری استان البرز کاهش نشان میدهد.

از مجموع آمار متوفیان بیش از ۸۰ درصد عابر پیاده بوده است که می طلبد مسئولان ذیربط برای کاهش این معضل عزم جدی به کار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان البرز در آمار مرگ و میر تصادفات عابران پیاده در معابر درون شهری رتبه اول را داراست که برای کاهش این رقم نیازمند آموزش، افزایش پل های هوایی  و گذرگاه عابر پیاده ایمن  می باشد.

طی این مدت نیز تصادفات منجر به مصدومیت البرز هشت درصد و تعداد مجروحان نیز  ۲۱ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ شرق افزود: در مجموع تصادفات درون شهری در سال جاری ۲۷ درصد کاهش داشته که نشان همکاری بیش از پیش رانندگان و نظارت مستمر و گسترده ماموران پلیس راهور بوده است.

طی سال جاری تاکنون اعمال قانون،  رانندگان متخلف ۴۶ درصد و توقیف وسلیه نقلیه ۱۲ درصد افزایش یافته است.

روزانه به طور متوسط حدود سه میلیون تردد در معابر درون شهری استان البرز انجام می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز دربخش دیگری ازسخنان خود خاطرنشان کرد که ساماندهی سرویس های مدارس برای اخذ مجوز درحال اجراست و کارگروه کارگروه ماده ۱۸ نیز دراین زمینه درحال فعالیت هستند.

سال گذشته ۲هزارو ۱۶۴ راننده سرویس مدارس از پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز مجوز فعالیت دریافت کردند که پیش بینی می شود این رقم درسال تحصیلی جدید افزایش یابد.

 سرهنگ شرق افزود: طبق پیش بینی ها در روزهای اول بازگشایی مدارس بسیاری از سرویس های مدارس ساماندهی نشده و این امر سبب گره ترافیکی  می شود.

آموزش و پرورش هرچه سریع تر نسبت به ساماندهی سرویس های مدارس اقدام کنند تا ازاین بار ترافیکی سنگین صبحگاهی و ظهرگاهی کاسته شود.

 رانندگان سرویس مدارس قبل ازشروع به کار باید درنظرداشته باشند چنانچه دارای گواهینامه پایه دو باشند مجازبه شروع به کار سرویس مدارس خواهند بود.
وی افزود: رانندگان که دارای گواهینامه «ب یک» و پایه سه هستند به هیچ وجه اجازه رانندگی برای سرویس مدارس نخواهند داشت چون سرویس مدارس جزء وسیله نقلیه عمومی محسوب می شود.
مسئولان سرویس مدارس باید ظرفیت های قانونی درخصوص تعداد سرنشینان را رعایت کنند و پلیس به محض مشاهده بدون اغماض برخورد قانونی خواهد کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز همچنین گفت: رانندگان تاکسی به هیچ وجه اجازه فعالیت سرویس مدارس را نخواهند داشت و فقط شامل رانندگان شخصی دارای صلاحیت می توانند به عنوان راننده سرویس مجوز دریافت کنند.

۴۶

کد خبر 1306168

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان البرز باشگاه پرسپولیس حسن روحانی اربعین استان البرز باشگاه استقلال ایالات متحده آمریکا سینمای جهان قاسم سلیمانی عربستان پیاده روی اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۷۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه‌های مسئول در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ اظهار داشت: اتفاقات خوبی در اجرای طرح نوروزی افتاد و برنامه ریزی خیلی خوب و دقیقی از طرف همه سازمان‌هایی که سهم، نقش و مسئولیت داشتند از جمله همکاران خوبمان در مجموعه سازمان راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودروها و همچنین پلیس راهور که توانستیم اتفاقات خوبی را در ایام نوروز رقم بزنیم.

وی گفت: یکی از اتفاقات خوب و قابل توجه طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ کاهش ۱۴.۳ درصدی جان‌باختگان در تصادفات جاده‌ای بود که نسبت به سال گذشته اتفاق افتاد.

سردار حسینی تصریح کرد: البته مجموع تصادفات شهری و جاده‌ای ۹.۴ درصد کاهش دارد ولی در تصادفات جاده‌ای خوشبختانه شرایط نسبتاً خوبی را داشتیم که با همین برنامه‌ریزی و با همین حضور مناسب همه دستگاه‌های اجرایی بتوانیم در سال ۱۴۰۳ شاهد شرایط مناسب‌تری نسبت به سال گذشته باشیم.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: شرط اول و آخر موفقیت این است که ما بتوانیم مشارکت مردم را داشته باشیم و در این راستا ما برای اینکه بتوانیم به درستی موضوع نظم و انضباط ترافیکی را مستقر کنیم حتماً باید اقدامات خود در قالب اقدامات سلبی به شکل تنبیه و مجازات متخلف و اقدامات ایجابی از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با رسانه باشد.

وی افزود: انتظار داریم از همه بخش‌هایی که در این موضوع نقش و سهم دارند به ویژه سازمان صداوسیما که امسال را یک سال متفاوت در نظر بگیرند برای اینکه همه این بخش‌ها بتواند در موضوع سلامت مردم در شد آمدی و همچنین در حوزه رانندگی آموزش‌های لازم انتقال پیدا کند.

کد خبر 6088286

دیگر خبرها

  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است