Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@07:46:08 GMT

جانسون بار دیگر پارلمان انگلیس را تعطیل می کند

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۱۸۷۷۴

آفتاب‌‌نیوز :

بلومبرگ در خبری فوری اعلام کرد که «بوریس جانسون» قصد دارد هفته آینده بار دیگر پارلمان انگلیس را تعطیل کند.

این تصمیم نخست وزیر انگلیس به دلیل مخالفت اتحادیه اروپا با طرح وی در خصوص برگزیت اتخاذ شده است.

جانسون در ماه گذشته نیز به پشتوانه ملکه انگلیس پارلمان این کشور ار تعطیل کرده بود اما دادگاه رای به غیر قانونی بودن این اقدام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است امروز چهارشنبه جانسون جزئیات طرح خود را در خصوص برگزیت به اطلاع مقامات بروکسل برساند.

در همین رابطه روزنامه «تلگراف» می‌گوید بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس تصمیم به انعطاف‌پذیری گرفته و رضایت داده ایرلند شمالی رابطه ویژه خود با اتحادیه اروپا را تا سال ۲۰۲۵ میلادی حفظ کند.

این طرح که قرار است امروز چهارشنبه از آن رونمایی شود؛ به ایرلند شمالی مجال می‌دهد دست‌کم تا ۲۰۲۵ در بخش عظیمی از بازار واحد اروپایی شریک باشد اما باید همزمان با سایر بخش‌های انگلیس از اتحادیه گمرکی اروپا خارج شود.

به ادعای برخی رسانه‌های انگلیسی ازجمله «گاردین»، حزب اتحادگرای دموکراتیک ایرلند شمالی (DUP) از این تصمیم استقبال می‌کند حال آنکه برخی بر این باورند که این پیشنهاد مبنای حصول توافق با اتحادیه اروپا نیست و درباره آن نگرانی‌هایی وجود دارد.

این وضعیت در حالی است که نمایندگان پارلمان انگلیس طرحی را به تصویب رسانده‌اند که به موجب آن دولت موظف است در صورت عدم دستیابی به توافق با اتحادیه اروپا تا روز ۱۹ اکتبر درخواست تمدید مهلت برگزیت را ارائه کند.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: جانسون برگزیت پارلمان انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۸۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیاده‌گویی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است

به گزارش خبرگزاری مهر، «وحید جلال‌زاده» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، نوشت: زیاده‌گویی، تمامیت‌خواهی و مخالفت‌خوانی‌های مکرر پارلمان اروپا در خصوص ایران نه مبنای قانونی دارد و نه الزامی برای شورا و اتحادیه اروپا ایجاد می‌کند و نه گوش شنوایی در ایران دارد. فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است.

کد خبر 6090022 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • زیاده‌گویی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات