Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سیاوش امیرمکری، با بیان اینکه تعرفه پرواز‌های عبوری از فضای کشورمان گران‌تر از دیگر کشور‌های همسایه است، بیان کرد: آنچه که مصوبه هیأت وزیران در فرمول محاسبه عوارض عبوری از فضای کشورمان است، مسافت طی شده و وزن هواپیما است که در عددی به دلار ضرب می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: بنابراین هر چه مسافتی که هواپیما طی می‌کند طولانی‌تر باشد، یا هواپیما پهن‌پیکر تر باشد، در این فرمول که قرار گیرد هزینه آن محاسبه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به طور متوسط در مسیر فضای ما برای هر پرواز هزینه عبور حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار برآورد می‌شود یعنی اگر هواپیمایی از فضای کشور ما عبور کند بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار باید به ما بپردازند.

امیرمکری افزود: این رقم ۲ تا ۳ برابر رقم عبور از فضای کشور‌های همسایه است، کشور‌های دیگر عموما عدد ثابتی دریافت می‌کنند و سعی می‌کنند پرواز‌های عبوری را به سمت خودشان جذب کنند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در اصلاحیه آئین نامه اجرایی ماده ۶۳ قانون وصول برخی درآمد‌های دولت این فرمول یا روش محاسبه را به گونه‌ای تنظیم می‌کنیم تا جذابیت عبور از فضای کشور را افزایش دهیم.

وی اظهار داشت: البته در سال‌های قبل طی یک مرحله اعلام کرده‌ایم که برای پرواز‌های بالای ۱۵۰ تن تخفیفاتی را قائل می‌شویم که این به جذب پرواز‌های فضای کشور کمک کرد، اما در شرایط فعلی باید تلاش کنیم که فرمولی مدنظر قرار دهیم که پرواز‌های عبوری بیشتری را جذب کنیم؛ بنابراین گزارش امیرمکری پیش از این به فارس گفته بود: چند روز پس از ساقط شدن پهپاد جاسوسی آمریکا، میزان پرواز‌های عبوری از فضای کشور کاهش یافت و از رقم روزانه حدود ۸۴۰ پرواز، به حدود ۸۰۰ پرواز کاهش یافت، اما یک هفته بعد میزان پرواز‌های عبوری از فضای کشور مجددا افزایش یافت، شرکت‌های هواپیمایی متوجه شدند که آسمان ایران کماکان امن است.
منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواپیما اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۹۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبهه انقلاب با عبور از اختلافات جزئی، ایران قوی را بسازد

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن رضایی در حاشیه کمیسیون تخصصی شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با بیان اینکه ارزش‌های انقلاب همچون ایثار، برادری، وحدت و فداکاری عامل پیروزی بر رژیم طاغوت بودند، گفت: برادری و وحدت رمز موفقیت و پیروزی ما در سخت‌ترین دوران تاریخ کشورمان بوده‌اند.

وی با یادآوری اینکه «روح برادری در دفاع مقدس، قوای رزمندگان را چند برابر و معجزه می‌کرد»، متذکر شد: کمرنگ شدن این ارزش‌ها در سال‌های اخیر، به ضرر انسجام ملت و همچنین مانع رشد و پیشرفت است.

دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با تأکید بر اینکه دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه‌اند و باید با هوشیاری و بصیرت در مقابل این توطئه‌ها بایستیم، گفت: جبهه انقلاب باید اختلافات جزئی و سلایق شخصی را کنار گذاشته و با همدلی و حول منافع ملی در جهت ساختن ایرانی قوی و آباد قدم بردارد.

کد خبر 6095895

دیگر خبرها

  • جبهه انقلاب با عبور از اختلافات جزئی، ایران قوی را بسازد
  • افزایش پروازهای فرودگاه شهدای خوی به ۳ روز در هفته
  • صفر شدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالا‌ها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • سابقه نامزدهای انتخابی را در سامانه «انتخاب ایران» بخوانید
  • سابقه نامزدتان را در سامانه «انتخاب ایران» بخوانید
  • کشف ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان
  • تصاویر هوایی از جاده ای که از وسط سیل هولناک عربستان عبور می کند | ویدئو
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران