Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-29@09:56:09 GMT

ورود نقدینگی جدید به بورس

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۲۰۰۷۵

ورود نقدینگی جدید به بورس

رویداد۲۴  شاپور محمدی در نشست هم اندیشی کارگزاری ها اظهار کرد: شرکت های کارگزاری اولین مجرای ورود سرمایه گذاران برای تجربه فعالیت در بازار سرمایه هستند و همین ویژگی، وظیفه این نهاد را  در تعامل مثبت با سهامداران و حمایت از حقوق آنها  دوچندان کرده است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار کانون کارگزاران را محور اصلی ارتباط سازمان بورس با تمام ارکان بازار سرمایه دانست و بر حمایت این سازمان از صنعت کارگزاری و حمایت از حقوق سهامداران تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار، وی با اشاره به جذب منابع مالی جدید در بازار سرمایه اظهار کرد: اخیرا منابع خوبی به بازار سرمایه وارد شده که نگهداشت این پول وظیفه مهمی است. باید تمهیدی کنیم تا این پول از بازار سرمایه خارج نشود. به ویژه صندوق های ما لازم است فعال تر عمل کنند  و حتی الامکان سازوکارهای تشویقی نیز طراحی شود.

محمدی در ادامه در خصوص وضعیت فعلی بازار سرمایه و نهادهای مالی فعال در این حوزه توضیحاتی ارائه کرد که از مهم ترین آنها می توان به ضرورت پیشرفت و تنوع بخشی در حوزه ابزارهای مالی معاملاتی و تنوع تعداد نهادهای مالی فعال، توسعه برگزاری مجامع الکترونیکی، رفع مشکلات سهامداری شرکت های کارگزاری بانکی، پیشنهاد رفع مشکلات مالیات بر ارزش افزوده شرکت های کارگزاری با همکاری کانون کارگزاران و پیگیری کاهش ضریب عوارض کسب و پیشه شرکت‌های کارگزاری تا حصول نتیجه اشاره کرد.

منبع: ایسنا خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 شاپور محمدی بورس بازار سرمایه سازمان بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۰۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، شاخص کل بازار سرمایه امروز (یک شنبه ۹ اردیبهشت) ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحد افت کرد و در کانال دو میلیون ۲۸۴ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار سرمایه ۰.۸۷ درصد ریزش کرد.


شاخص هم وزن ۰.۹۸ درصد افت کرد و در کانال ۷۵۷ هزار واحدی قرار گرفت.


در این بازار ۳۳۰ هزار معامله به ارزش ۴۷ هزار میلیارد ریال انجام شد.


در این روز به ترتیب نماد‌های فملی، فولاد، شپنا و وبملت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.


در مقابل نماد‌های حکشتی و وامید بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.


شاخص کل فرابورس افت ۰.۹ درصدی را تجربه و در کانال ۲۵ هزار و ۲۸۹ واحدی ایستاد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • ورود ۸۵۳ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته‌ای که گذشت