Web Analytics Made Easy - Statcounter

​ سردار کریمی گفت: در اجلاسیه های که تا کنون برگزار شد، نقش امام خمینی(ره) و اقشار مختلف مردم استان در دفاع مقدس به خوبی تبیین شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سردار« محسن کریمی» امروز (10 مهر ) در جلسه نهایی برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی که در مصلی بیت المقدس شهر اراک برگزار شد، ضمن تقدیر از حضور و مشارکت دستگاه ها و نهادهای مختلف و همچنین مردم شهید پرور استان مرکزی در برگزاری اجلاسیه های مختلف در راستای کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دوران دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی گفت: در ۱۶ اجلاسیه تخصصی که برگزار شده نقش امام و اقشار مختلف مردم استان مرکزی در دفاع مقدس به خوبی تبیین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه که کار تبیین نقش امام و شهدا تنها با برگزاری این اجلاسیه ها تمام نمی شود، افزود: بعد از برگزاری کنگره اصلی نیز همچنان کارگروه ها و کمیته ها به فعالیت خود در راستای تبیین این نقش و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ادامه خواهند داد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه استفاده از ابزارها و روش های نوین برای انتقال ارزش های ایثار و شهادت در جامعه یک ضرورت است، گفت: امروز در جامعه ای زندگی می کنیم که همه از روش ها و ابزار نوین برای زندگی استفاده می کنند و ما نیز باید با همین ابزار که مطابق با سلیقه و نیاز روز جامعه و نسل جوان است به تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بپردازیم.

 

این مقام مسئول  با اشاره به اینکه در راستای برگزاری این کنگره ملی و تبیین نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس، و عملکرد مردم استان مرکزی مدت پنج سال است که فعالیت ها آغاز شده است، گفت: این کار رسالت سنگینی بود که برای انجام صحیح آن نیازمند برنامه ریزی، تلاش، تحقیق و پژوهش بودیم که بدین جهت از پنج سال گذشته کار تبیین را آغاز کردیم و از دو سال گذشته کار اجرایی کنگره و ۱۶ اجلاسیه تخصصی را نیز آغاز شد.

 

وی برگزاری  اجلاسیه سنگر سازان بی سنگر در فراهان، کارگری در ساوه، مدافعان حرم در دلیجان، شهدای روحانی در محلات، فرهنگیان، شهدای گمنام، پیشکسوتان، ورزشکاران و بانوان، اجلاسیه های بهداری و مهندسی رزم، دانشگاهیان، امر به معروف و نهی از منکر در اراک، پدافند غیر عامل در شازند، اجلاسیه امام در در خمین را از جمله این برنامه ها دانست و بیان کرد:  اجلاسیه اصلی نیز فردا ۱۱ مهر در اراک برگزار می شود.

 

سردار کریمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بیش از یک هزار برنامه فرهنگی با محوریت امام و شهدا در سطح استان در راستای برگزاری کنگره شهدا برگزار شده، افزود: استفاده از همه ظرفیت های موجود استانی از جمله هنرمندان، فضاهای فرهنگی، علما و روحانیون، دانشگاهیان و فضای مجازی از جمله برنامه های ما بوده که نتیجه آن تولید صدها اثر با محوریت امام و شهدای استان شده است.

 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه توجه ویژه به خانواده شهدا و محرومیت زدایی و پرداختن به نیازمندان از دیگر محورهای مهم در برگزاری کنگره شهدای استان بود است، گفت: سرکشی و دلجویی از کلیه خانواده های شهدای استان و جمع اوری خاطرات و آثار شهدا و انجام اقدامات ارزشمندی در راستای محرومیت زدایی از دیگر فعالیت های اانجام شده در این راستا بوده است.

 

وی ساخت یادمان‌های شهدا و مسجد، اجرای ۵۶ طرح ویژه آبرسانی در بخش های انتقال و لایروبی قنوات، ۸۰ طرح فرهنگی از قبیل ساخت و مرمت مجتمع های فرهنگی، ۹۳ طرح آموزشی از قبیل ساخت و مرمت مدارس، ۵۹ طرح ساخت خانه محروم، ۱۳۴ طرح ساخت و مرمت مراکز پزشکی و بهداشتی، ۳۹ طرح اشتغالزایی و ۲۲ طرح ساخت پل و جاده های روستایی را طرح‌های محرومیت‌زدایی حول محور کنگره نقش امام خمینی(ره) و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی دانست و بیان کرد: ساخت ۲۴ منزل مسکونی برای خانواده‌های شهدای فاطمیون در دلیجان و خانه محرومان و عالم در نقاط مختلف استان، طرح های مختلف راهسازی، جاده های روستایی، پل، جدول‌گذاری کوچه های روستایی و حاشیه‌ای شهرها را نیز از مهمترین طرح های عمرانی دانست.

 

این مقام مسئول اهدای ۶ هزار و ۲۰۰ بسته لوازم التحریر به نیازمندان، تجهیز ۱۸۰ خانه روستایی و تأمین ۶۲۰ جهیزیه را از دیگر طرح‌های محرومیت‌زدایی دانست و بیان کرد: ۳۰۰ گروه جهادی نیز در ۲۰۰ نقطه شهری و روستایی به ارایه خدمات عمرانی، آموزشی، فرهنگی، پزشکی، بهداشتی و دامپزشکی  در سراسر استان مرکزی پرداختند.

 

سردار کریمی ضمن دعوت از مردم ولایتمدار، انقلابی و شهید پرور استان مرکزی برای شرکت در این کنگره ملی گفت: این کنگره راهی برای تبیین بیش از پیش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و همچنین تجدید میثاق با امام و شهدا است.

 

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد پیاده روی اربعین اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان زائران اربعین حسینی کانون های مساجد استان بوشهر روزنامه کنگره شهدا سردار کریمی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۰۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، احسان کامرانی در آئین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان میناب با تبریک ایام سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی، افزود: حضرت امام خمینی (ره) با دور اندیشی و نگاه بلند خود با هدف پاسداری از آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اقدام به صدور فرمان تاریخی تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۵۸ کرد.
 
وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدو تأسیس تاکنون منشاء خدمات گسترده ای در بخش های مختلف به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است.
  
کامرانی با اشاره به اقدام بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم صهیونسیتی به فرمان فرمانده کل قوا، خاطرنشان کرد: اقدام بزرگ و بی نظیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم جنایت کار صهیونیستی در قالب عملیات وعده صادق ضربات مهلکی بر پیکره صهیونیست وارد کرد.
 
وی گفت: انجام عملیات وعده صادق در پاسخ به جنایت صهیونیست ها در حمله به کنسولگری کشورمان در سوریه و به شهادت رساندن جمعی از فرماندهان عالی رتبه کشورمان با تحسین و خوشحالی مردم کشورمان و مردم سایر کشورهای اسلامی به ویژه مردم مظلوم غزه همراه شد.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان میناب، افزود: شهرستان میناب به عنوان قطب کشاورزی استان، قرار گرفتن در دروازه سواحل مکران و برخورداری از ظرفیت های صید و صیادی و ملوانی شرایط برای توسعه آن مهیا است.
 
 
کامرانی، تصریح کرد: توسعه و تقویت زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، راهها و... در شهرستان میناب به ویژه بخش های تابعه آن نیازمند توجه ویژه است.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • همه اقشار در برپایی کنگره شهدای کاشان مشارکت کنند
  • ابعاد مختلف عملیات «وعده صادق» برای نسل جوان تبیین شود
  • نگاه به اقشار کم‌بضاعت لرستان در راستای خودکفایی آنها باشد
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • ۲۵ هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند