Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، حجت‌الاسلام رسول برگی برگزاری این رویداد در کهن شهر اولین ها را اقدامی شایسته دانست و افزود: این رویداد یک حرکت عالی از سوی بسیج هنرمندان بوده که امید است شاهد برگزاری همه ساله آن باشیم.
وی افزود: شعر شمشیر بدون نیام بوده و همیشه بر دل ها اثر گذاشته  به طوریکه همواره در طول تاریخ آثارش نشان داده شده و جایگاه والایش را به همگان شناسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام برگی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: شعر و شاعری باید هدف‌مند باشد، شعر اگر جهت دار و هدف‌ داشته باشد، وحدت‌آفرین و دشمن‌شکن خواهد بود و از سوی دیگردر ترویج روحیه، نشاط و علم تاثیر فراوانی از خود به جای  خواهد گذاشت.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به برگزاری کنگره شعر محرم، خاطرنشان کرد: محرم و امام حسین (ع) مسئله‌ای که نه تنها ائمه و اهل بیت، بلکه خداوند هم عنایت ویژه‌ای به آن دارد، شعر گفتن برای محرم، سبک‌های مختلفی دارد که یکی از آنها، نشان دادن مظلومیت اباعبدالله (ع) و ظلمی است که در حق ایشان اتفاق افتاده است.
حجت الاسلام برگی با اشاره به جمله ای از سخنان گهربار امام راحل(ره) افزود: همانگونه که حضرت امام می گفتند «گریه برای مظلوم، فریاد در مقابل ظالم است»؛ الان هم شعر برای مظلوم، فریاد در مقابل ظالم است، فریاد در مقابل ظلم و ظالم، فقط مختص فریاد در مقابل یزید نیست، این یعنی فریاد در برابر یزیدیان زمان و ظلم آنها است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما شعرای زیادی در گذشته داشتیم که در خفگان شعر می‌گفتند و حالا باید آنها را به نسل فعلی معرفی کرده و نامشان را برای آیندگان به میراث بگذاریم.

۴۶

کد خبر 1306257

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: شعر استان آذربایجان شرقی محرم باشگاه پرسپولیس حسن روحانی اربعین باشگاه استقلال استان البرز ایالات متحده آمریکا خودرو قاسم سلیمانی سینمای ایران پیاده روی اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۱۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طب ایرانی می تواند در پیشگیری و درمان چاره ساز باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، نفیسه حسینی یکتا گفت: برگزاری این کنگره می‌تواند نقش معرفی طب ایرانی به نظام سلامت را داشته باشد و جایگاه آن را ارتقا دهد.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این کنگره ایجاد فضا برای تبادل نظر میان متخصصان این رشته است، ادامه داد: این کنگره که قرار است از نهم تا یازدهم خرداد ماه برگزار شود می‌تواند بستر مناسبی برای ایجاد تبادل یافته‌های علمی میان متخصصان، اساتید و صاحب نظران این رشته باشد و حضور کارشناسان این رشته در این کنگره می‌تواند بار علمی آن را بالا ببرد.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، بر این باور است که طب ایرانی ظرفیت بالایی برای حوزه بهداشت و درمان دارد و می‌تواند در حوزه پیشگیری و درمان بسیار چاره ساز باشد و برگزاری این کنگره می‌تواند اثرات مثبتی در شناساندن این طب به مردم و جامعه بهداشت و درمان کشور داشته باشد.

وی به این موضوع اشاره می‌کند که طب ایرانی ظرفیت‌های بالایی در حوزه پژوهش و تولید علم دارد و با حمایت‌های بیشتر، قطعاً شاهد موفقیت‌های بیشتری در این عرصه خواهیم بود.

حسینی یکتا بر این باور است که توسعه آموزش و پژوهش طب ایرانی در پیکره سیستم آموزشی کشور در کنار پرورش نیروهای متعهد و علاقه مند موجب می‌شود که امکان سو استفاده از این مکتب، کاهش یافته و نیروهای انسانی لازم نیز برای انجام تحقیقات اساسی در این مسیر پرورش یابند.

وی به محورهای اصلی این کنگره اشاره کرده و توضیح داد: پزشکی مبتنی بر سبک زندگی، طب پیشگیری و فرد محور، غذا، تغذیه، غذاداروها و آشپزی طبی، فرآورده‌های سنتی، گیاهی و طبیعی، ماساژ و تکنیک‌های دستی، هوش مصنوعی و توسعه طب ایرانی، پزشکی سامانه‌ها و پزشکی یکپارچه از مواردی است که در این کنگره مطرح می‌شود.

حسینی یکتا گفت: حضور در این کنگره امتیاز بازآموزی دارد علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این کنگره می‌توانند به وب سایت itmcongress.ir مراجعه کنند.

کد خبر 6099122 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • جزئیات برگزاری پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (ع)
  • عدالت برای همه، ظلم به هیچ‌کس؛ محور پنجمین کنگره امام رضا(ع)
  • طب ایرانی می تواند در پیشگیری و درمان چاره ساز باشد
  • برگزاری هشتمین کنگره علمی جشنواره خوارزمی در کاشان
  • کنگره ایران‌شناسی بین‌المللی می‌شود
  • کنگره در سال آینده بین المللی می‌شود
  • حسینی: امروزه فریاد حمایت از غزه در غرب طنین‌انداز شده است
  • دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب تا ساعتی دیگر
  • ضرورت معرفت‌شناسی دقیق از سیره سیاسی امام صادق (ع)
  • تمسک به وجود نازنین امام صادق(ع) برای امت اسلامی یک ضرورت است