Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین نوری زاده، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، امروز 10 مهرماه در حکمی ضمن تقدیر از تلاش‌های عباسعلی محقق، اسماعیل محمدی را به عنوان مدیر روابط عمومی این مرکز منصوب کرد.

در متن این حکم که امروز در پایگاه تخصصی مسجد منتشر شد، آمده است:

خداوند متعال را سپاسگزاریم که توفیق انجام مسئولیت در جایگاه خدمتگزاری به مسجد، این کانون ذکر و عبادت و اندیشه و معرفت را به ما ارزانی فرمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهمیت روابط عمومی در روند اطلاع‌رسانی صحیح و صادقانه ابعاد جهاد فرهنگی آحاد همکاران خدوم و نسبت مستقیم این جایگاه حساس با راهبردها ، برنامه‌ها و اقدامات اصلی مد نظر ارکان تخصصی، اقتضا می‌نماید سرعت و سلیقه در کنار صبوری و مدارا، وجوه مکمل تدابیر مدیریتی در این حوزه باشد.

لذا ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاشهای دلسوزانه و مخلصانه برادر عزیز، جناب آقای عباسعلی محقق و پیرو مصوبه جلسه مورخ 1398/07/02 شورای انتصابات مرکز رسیدگی به امور مساجد جنابعالی را که از تعهد، تخصص و تجربیات ارزشمند در این زمینه برخوردارید ، به‌عنوان «مدیر روابط عمومی» منصوب می‌نمایم.

مقتضی است در ادامه سیاست‌های راهبردی مرکز، با نگاه مدیریت برنامه‌ای و دانش‌بنیان و با توجه به اقتضائات داخلی و واقعیات خارجی اولویت‌های زیر را به‌عنوان وظایف اصلی پیگیری نمایید.

1. نقش‌آفرینی در جهت ارتقای فرهنگ سازمانی و تحکیم ارتباطات برادرانه و مؤمنانه‌ی همکاران

2. اهتمام بر اجرای طرح تکریم ارباب رجوع در ارکان ستاد و نواحی

3. برقراری تعامل منظم، برنامه‌محور و توان‌افزا با "شبکه‌ مکرمین‌"،به‌عنوان اولین و مهم‌ترین حلقه‌ی مواجهه‌ی تشکیلات با مخاطبان

4. تجلی‌بخشی به هویت‌ تشکیلاتی، از طریق تکمیل فضاسازی ‌محیطی و پوشش نمادهای ‌بصری در فضای اداری

5. اهتمام بر امر مهم مستندسازی به‌عنوان زیرساخت مدیریت دانش

6. روان‌سازی و سرعت‌بخشی به گردش اطلاعات درون تشکیلاتی

7. بهره‌گیری هوشمندانه از بنیه‌ی کارشناسان و متخصصان و طلب مشارکت فکری از سایر مدیران و همکاران معزز با هدف تقویت فضای خلاقیت و ابتکار در این رکن اثرگذار

8. انعکاس سریع، دقیق و به موقع اخبار و دستاوردهای مرکز و واحدهای مربوطه به جامعه هدف

9. گفتمان‌سازی و جریان‌سازی و فرهنگ‌سازی در حوزه مأموریت‌های روابط عمومی برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های مسجد و آشنایی با کارکردهای وسیع مساجد

10. تعامل با سایر نهادها و مراکز فرهنگی کشور در حوزه مأموریت روابط عمومی مرکز 

آشفتگی رسانه‌ای در مرکز رسیدگی به امور مساجد 

بنابر گزارش خبرنگار ایکنا، در دوران ریاست جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد که از 12 دی‌ماه 1397 آغاز شد، علی رغم را‌ه‌اندازی قالب جدید پایگاه تخصصی مسجد و راه‌اندازی صفحه خبرنگاران افتخاری در این پایگاه که اقداماتی مطلوب و مورد تحسین محسوب می‌شوند، ارتباط این مرکز تقریباً با رسانه‌ها قطع شده است.

در مدت 9 ماه اخیر، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد به جز یک مصاحبه بسیارکوتاه با خبرگزاری شبستان، هیچ مصاحبه‌ای با رسانه‌ها نداشته و به سؤالات خبرنگاران پاسخ نداده است. 

مسئولان مرکز رسیدگی به امور مساجد پیش از دوره جدید، ارتباط رسانه‌ای مستحکم و صمیمانه با رسانه‌ها داشته‌اند، نمونه‌ای از این همکاری که به تبیین دستاوردهای مرکز و آشنایی هرچه بیشتر جامعه با فرهنگ مسجدی منجر شد، در نخستین نمایشگاه مدیریت به منصه ظهور رسید.

لغو نشست‌ها در دقیقه 90

لغو نشست‌ها، شاهکار دیگری از تیم رسانه‌ای مرکز رسیدگی به امور مساجد است که در ماه‌های اخیر اتفاق افتاد.

اول مردادماه سال جاری دعوتنامه‌ای از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد برای خبرنگار ایکنا ارسال شد که از برگزاری نشستی با موضوع «تبیین گام دوم انقلاب ویژه ائمه جماعات جدیدالانتصاب مساجد استان تهران» و سخنرانی رئیس این مرکز در تاریخ دوم مردادماه 1398 خبر می‌داد. اما در کمال ناباوری تنها چندساعت پس از ارسال این دعوتنامه، پیام دیگری مبنی بر عدم اجازه ورود خبرنگاران به این نشست برای خبرنگار ایکنا فرستاده شد:

همچنین، سه‌شنبه 29 مردادماه دعوتنامه‌ای از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد برای خبرنگار ایکنا ارسال شد که از نشست خبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در حاشیه هفدهمین اجلاس روز جهانی مسجد خبر می‌داد. خبری که امیدها را برای احیای خط رسانه‌ای میان خبرگزاری‌‌ها و مرکز رسیدگی به امور مساجد زنده کرد اما متأسفانه این نشست در حاشیه این اجلاس برگزار نشد و توضیحی نیز در قبال این خلف وعده ارائه نگردید:

دعوت رسمی ایکنا؛ هنوز بی‌پاسخ

خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به عنوان نخستین و تنها خبرگزاری تخصصی قرآن کریم در جهان که از بدو تأسیس تاکنون اخبار مربوط به مساجد و تولید محتوا در این زمینه را به شکل حرفه‌ای دنبال کرده است، در تاریخ هفتم مردادماه سال جاری از رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد برای حضور در محل خبرگزاری و مصاحبه دعوت رسمی به عمل آورد.

دعوتی که پس از گذشت دو ماه و با وجود ده‌ها بار پیگیری تلفنی از دفتر رئیس مرکز، همچنان بی‌جواب مانده است.

تیر خلاص به ارتباط رسانه‌ای

در حالی که انتظار می‌رفت مرکز رسیدگی به امور مساجد رفته رفته به سوی ایجاد ارتباط موثر با رسانه‌ها گام بردار خود و پاسخگوی عملکرد و برنامه‌های پیش‌روی خود باشند، متن حکم انتصاب مدیرجدید روابط عمومی این مرکز، تیر خلاص را به ارتباط رسانه‌ای مرکز با خبرنگاران وارد کرد.

این روزها محسن ذوالفقاری، از دانشجویان نخبه دانشگاه امام صادق(ع) و مؤسس رسانه مجازی «سنگر مسجد» که در سال‌های اخیر به ترویج فرهنگ مسجدی پرداخته است، بارها از عدم پاسخگویی مسئولان رسیدگی به امور مساجد، در فضای مجازی قلم زده است:

 

حال باید منتظر بود و دید رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد و مسئولان نهاد بالادست این مرکز یعنی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه چه تدبیری در قبال این آشفتگی رسانه‌ای اتخاذ می‌کنند؛ فرصتی که تمام سازمان‌ها و نهادها از آن برای نفوذ در جامعه هدف و معرفی اهداف خود استفاده می‌کنند، گویا در مرکز رسیدگی به امور مساجد تهدید انگاشته می‌شود.

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۲۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور بارگیری قریب به ۲۰۰۰ موتور سیکلت توقیفی بدون صاحب به مرکز کرمان صادر شد  

طی سفر ۲ روزه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان به همراه معاون حقوق عامه دادستانی به شهرستان‌های منوجان و قلعه گنج از نزدیک به مشکلات قضائی این ۲ شهرستان رسیدگی شد.

دادستان کرمان در بازدید از شعب مختلف دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قلعه گنج، بر لزوم تکریم مراجعان و تسریع توأم با دقت در رسیدگی‌های قضائی و همچنین کوتاه شدن مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها، حفظ نظم و انضباط در محیط کار و رعایت اصول و دستورالعمل‌های بایگانی تأکید کرد. 

مهدی بخشی در بازدید از مرکز کمپ ماده ١۵ بر بهبود نگهداری، درمان و توانمندسازی معتادان تأکید و با مددجویان گفتگو و ضمن رسیدگی به درخواست‌های آن ها، درباره موارد و مشکلات مطرح شده دستورات لازم را صادر کرد.

این مقام عالی قضائی در استان تأکید کرد: بدون شک اقدامات این مرکز و جمع آوری و درمان معتادان در کاهش وقوع برخی جرائم از جمله سرقت‌های خرد بسیار موثر است و تمام دستگاه‌ها باید در بهبود وضع این مراکز و مراقبت بعد از خروج این افراد مشارکت و با دستگاه قضایی همکاری کنند.

دادستان کرمان در ادامه سفر خود به شهرستان‌های جنوبی استان و با هدف حفظ حقوق شهروندی، به صورت سرزده از پارکینگ توقیفی اعم از مواد مخدر و ... شهرستان‌های منوجان و قلعه گنج بازدید به عمل آورد.

مهدی بخشی در حاشیه این بازدید بیان داشت: بنا به دستور رئیس قوه قضاییه و دادستان کل کشور مبنی بر تعیین تکلیف وضعیت همه پارکینگ‌های محل نگهداری وسایل نقلیه توقیفی و با هدف پیگیری حقوق عامه و نظارت بر نگهداری اموال متعلق به بیت المال و دولت در استان کرمان و شهرستان‌های آن، این موضوع به طور مستمر در دستور کار دادستانی قرار دارد.

مدعی العموم در استان هدف از این بازدید‌ها را اطلاع دقیق و مستقیم از وضعیت نگهداری خودرو‌ها و موتورسیکلت‌هایی عنوان کرد که به دلیل حمل مواد مخدر، ارتباط با موادمخدر یا اموال مربوط به قاچاقچیان موادمخدر توقیف شده اند  عنوات کرد و افزود: در این بازدیدها شرایط نگهداری وسایل نقلیه، تعیین تکلیف سریع و درچارچوب قانون، نظارت بر روند رسیدگی‌های قضایی، مسئولیت و وظیفه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در خصوص نگهداری و فروش این وسایل نقلیه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی همچنین دستور داد: قریب به ۲ هزار موتور سیکلت توقیفی بدون صاحب که سال‌های زیادی در پارکینگ می‌باشند، ظرف ۲ هفته بارگیری و در مرکز استان برای فروش تحویل ستاد اجرایی حضرت امام (ره) شود. 

مدعی العموم در استان با هدف اجرای برنامه‌های نظارت مستمر دادستانی کرمان در خصوص حسن اجرای قوانین، رعایت حقوق عامه و حفظ حقوق شهروندی، خدمت رسانی مطلوب، پاسخگوئی به ارباب رجوع و تسریع در انجام امور مراجعین، طی بازدید‌های از پیش تعیین نشده با حضور در کلانتری مرکزی منوجان و تحت نظرگاه کلانتری و همچنین کلانتری شهرستان قلعه گنج، روند رسیدگی به درخواست‌های شکات را بررسی کرد. 

دادستان کرمان همچنین در ادامه روند بازدید‌های مستمر دادستانی از بازداشتگاه‌ها و زندان‌های استان و با هدف اجرای عمل به سیاست‌های ابلاغی قوه قضائیه در ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندانیان، به همراه معاون حقوق عامه دادستانی در زندان شهرستانی‌های منوجان و قلعه گنج حضور یافت و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف و گفت‌وگوی چهره به چهره با مددجویان، درباره مطالبات آن ها دستورات لازم را صادر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اجلاسیه سراسری روسای شورا‌های اسلامی کشور به میزبانی قم برگزار می‌شود
  • دستور بارگیری قریب به ۲۰۰۰ موتور سیکلت توقیفی بدون صاحب به مرکز کرمان صادر شد  
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • قم میزبان اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی می‌شود
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
  • حضور دادستان تهران در مسجد قیطریه و رسیدگی به مشکلات شهروندان
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران