Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-30@13:38:48 GMT

وصله ناجور بلژیکی؛ برنابئو کورتوا را نمی خواهد

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۲۲۲۰۳

وصله ناجور بلژیکی؛ برنابئو کورتوا را نمی خواهد

چهار سال پس از جدایی جنجالی کاسیاس، شب گذشته برنابئو بر علیه یک دروازه بان دیگر شورید و تیبو کورتوا را آماج سوت های اعتراضی قرار داد.

به گزارش "ورزش سه"، رئال که در هفته اول با شکست سنگین 3-0 برابر پی اس جی بدرقه شده بود، دیشب محکوم به کسب پیروزی بر بروژ بود اما نه تنها چنین نشد که تا دقیقه 86 نیز بازنده بازی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئال خیلی زود و دقیقه 10 توسط دنیس غافلگیر شد. مهاجم سیه چرده بروژ با استفاده از غفلت مدافعان رئال از کمند آفساید رها شد و به شکلی عجیب موفق به باز کردن دروازه تیبو کورتوا شد. او نتوانست ضربه اول را خوب بزند اما گلر بلژیکی رئال هم سر خورد و در ادامه دنیس توانست دروازه خالی را باز کند.

 

 

 

 

 

 

دقیقه 39 بازی نیز اشتباه مودریچ باعث شد تا دنیس با کورتوا تک به تک شده و با یک ضربه چیپ دروازه او را برای بار دوم باز کند. نیمه اول با برتری 0-2 حریف بلژیکی به اتمام رسید و کورتوا نیز بدون هیچ مشکل فیزیکی راهی رختکن شد اما نیمه دوم این آلفونس آرئولا گلر ذخیره رئال بود که همراه بازیکنان وارد زمین شد و خبری از تیبو کورتوا نبود.

کورتوا پس از گل دوم بروژ با سوت های اعتراضی مواجه شده بود و اینگونه به نظر می رسید که زیدان او را به همین دلیل تعویض کرده باشد اما دلیل اصلی تعویض او مشکلات گوارشی و حالت تهوع مداوم بود. پس از تایید تیم پزشکی در نهایت آرئولا مجوز بازی در نیمه دوم را به دست آورد. شرایط کورتوا به قدری بد بود که به هنگام بازگشت به خانه به کمک پدرش راهی بیمارستان شد.

 

 

 

 

با این وجود نمی توان یک مساله را انکار کرد؛ اینکه کورتوا با هواداران رئال در برنابئو دچار مشکلات جدی شده است. پس از گل دوم بروژ بود که رئالی های حاضر در ورزشگاه اعتراضات خود علیه کورتوا را شروع کردند. کورتوا از سه شوت درون چارچوبش، دو بار دروازه اش را باز شده دیده بود و این مطلوب هواداران نبود. گل دوم صبر آنها را لبریز کرد و پس از اینکه مدافعان رئال دو بار به کورتوا پاس دادند، در هر دو بار به محض لمس توپ شروع به سوت های اعتراضی کردند. دو اعتراض شدید که به هنگام رفتن او به رختکن، شدت بیشتری نیز پیدا کرد.

 

برنابئو شب گذشته تصمیم گرفت تا چشمپوشی را کنار گذاشته و اعتراض خود به کورتوا را علنی کند. از همان ابتدای پیوستن کورتوا به رئال او با استقبال مواجه نشد و پس از جدایی کیلور که البته کورتوا در آن کمترین تقصیر را داشت، کینه هواداران از کورتوا بیشتر نیز شد. ناواس قهرمان رئالی ها بود و نقش مهم او در سه قهرمانی متوالی لیگ قهرمانان، باعث شده بود تا محبوبیتش دو چندان شود اما او در نهایت و با از دست رفتن جایگاه ثابتش، راهی پی اس جی شد تا کورتوا بی رقیب دروازه بان اصلی رئال شود. اتفاقی که باب طبع هواداران نبود.

 

تعویض کورتوا بین دو نیمه باعث شد تا متوجه نشویم که اعتراضات به نیمه دوم هم کشیده می شد یا خیر اما کورتوا که ابتدای فصل پیچیده ای را پشت سر می گذارد، حالا متوجه شده است که با اولین اشتباه، سوت ها علیه او شروع خواهند شد. فصل بر ضد کورتوا همه را به یاد سال آخر حضور ایکر کاسیاس در رئال می اندازد.

درخشش آرئولا در نیمه دوم کار برای بازگشت کورتوا را دشوارتر نیز خواهد کرد. گلر فرانسوی دقیقه 51 بازی یک تک به تک را با واکنشی عالی گرفت و رئال را در بازی نگاه داشت و دقیقه 71 نیز با واکنش خوبی دیگری مورد تشویق برنابئو قرار گرفت. کورتوا فقط درخشش آرئولا را کم داشت و اینکه او به دروازه بان محبوب هواداران تبدیل شود. اتفاقی که حالا رخ داده است.

آرئولا در نیمه دوم دروازه رئال بسته نگاه داشت و با احتساب بازی با اوساسونا او 135 دقیقه است که اجازه نداده دروازه اش به روی مهاجمان حریف باز شود.

 

 

 

 

مقایسه آمار کورتوا و کیلور ناواس نیز کفه ترازو را به نفع گلر کاستاریکایی سنگین می کند. ناواس در 161 بازی برای رئال، 159 گل دریافت کرد یعنی متوسط 0.98 گل در هر بازی. متوسط گل خورده او در برنابئو 0.94 و در زمین حریفان یک گل در هر بازی بود در حالی که کورتوا در 43 بازی برای رئال، 59 گل دریافت کرده است؛ متوسط 1.37 گل در هر بازی. او در برنابئو 24 بار درون دروازه ایستاده و 19 گل دریافت کرده است و در زمین حریفان متوسط 1.5 گل در هر بازی دریافت کرده است.

 

کورتوا در این فصل در لالیگا 6 بار درون دروازه قرار گرفته و 5 گل دریافت کرده و روی هیچکدام هم مقصر اصلی نبوده؛ هرچند روی برخی از آنها می توانست واکنش بهتری نشان دهد. در لیگ قهرمانان اما اوضاع متفاوت است و در دو بازی برابر پی اس جی و بروژ، 5 گل دریافت کرده است.

کورتوا با اصرار سران رئال از چلسی جذب رئال شد تا دروازه این تیم را برای سال ها بیمه کند اما یک سال پس از انتقال او، شرایط به قدری پیچیده شده است که دشوار بتوان تصور کرد از این مخمصه به سلامت خارج شود. او برای عوض کردن نظر هواداران و از یاد بردن یاد و خاطره ناواس، ماموریتی شاید غیرممکن پیش رو دارد.

 

 

  رئال مادرید کیلور ناواس تیبو کورتوا

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: رئال مادرید کیلور ناواس تیبو کورتوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۲۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد

پزشک معالج دست دروازه‌بان تیم ملی و تیم فوتبال پرسپولیس ضمن تشریح وضعیت وی تأکید کرد این بازیکن مشکلی برای همراهی سرخپوشان در دیدار با سپاهان ندارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، علیرضا بیرانوند که اواخر اسفند سال گذشته در اردوی تیم ملی فوتبال ایران دچار مصدومیت از ناحیه دست شده بود، پس از چند هفته دوری آماده حضور در میدان شده است.

دکتر حسین حاجی تقی فلوشیپ آسیب‌های ورزشی که معالجه دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران را برعهده داشت ضمن تشریح وضعیت او گفت: پس از آنکه گچ دست علیرضا بیرانوند را باز کردیم، تمرینات و برنامه‌های ویژه‌ای برای بهبودی کامل او در نظر گرفته شد که خدا را شکر پس از مدتی با آمادگی مطلوب به تمرینات برگشت.

دکتر حاجی تقی با بیان اینکه بیرانوند برای حضور در میدان مشکلی ندارد، گفت: دروازه بان تیم ملی و پرسپولیس از نظر پزشکی مشکلی ندارد و می‌تواند تیمش را همراهی کند، اما اینکه در دیدار با سپاهان به میدان برود بستگی به نظر سرمربی و مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس دارد. وی از نظر پزشکی برای بازی کردن مشکلی ندارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حذف رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو توسط دورتموند یورگن کلوپ (2013/4/30)
  • اشتباه عجیب دروازه‌بان بارسلونا در بازی مقابل والنسیا + فیلم
  • کری ستاره بایرن برای رئال: در برنابئو صعود می‌کنیم
  • بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد
  • اشتفان افنبرگ: رئال مادرید مقابل منچسترسیتی خوش‌شانس بود؛ در برنابئو، فندک به سمتم پرت کردند
  • هیجان ستاره بایرن: چی بهتر از بازی با رئال!
  • لیست رئال مادرید برای سفر به مونیخ؛ حضور کورتوا، آلابا و کارواخال! + عکس
  • ببینید | بایرن ۲-۱ فرانکفورت: و حالا رئال مادرید!
  • بایرن ۲-۱ فرانکفورت: و حالا رئال مادرید!
  • بایرن 2-1 فرانکفورت: و حالا رئال مادرید!