Web Analytics Made Easy - Statcounter

داریوش باقرجوان مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه طرح جا به جایی زائران اربعین در بخش جاده‌ای از ۱۷ مهر آغاز شده و تا ۳ آبان ادامه دارد، گفت: با توجه به استقبال گسترده زائران در استان‌های مختلف طی چند روز گذشته فروش بلیت اتوبوس را از امروز آغاز و طرح اربعین را با یک هفته تعجیل زودتر آغاز کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه طبق ابلاغ رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ستاد اربعین از امروز این طرح آغاز شده و زیر ساخت‌های تمامی پایانه‌های مسافری برای جا به جایی زائران آماده شده است.

باقرجوان با اشاره به اینکه بیش از ۸ هزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس برای جا به جایی زائران در نظر گرفته شده است، گفت: از امروز تمامی تقاضا‌ها برای اعزام به مرز‌ها در تمامی پایانه‌های مسافری فراهم شده و اجازه نمی‌دهیم هیچ مسافری بدون بلیت و دست خالی از پایانه‌ها بیرون برود.

مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: پیک سفر زائران در این ایام از ۲۴ تا ۲۹ مهر در نظر گرفته شده و به همین دلیل در این چند روز در پایانه مرزی مهران اقدامات گسترده و تدارکات ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم تا زائران به راحتی بتوانند از این مرز برای بازگشت اقدام کنند.

او با بیان اینکه چند پایانه معین در مرز مهران از جمله اندیمشک، همدان و کرمانشاه در نظر گرفته‌ایم گفت: مسافران می‌توانند در هنگام بازگشت از مرز مهران با اتوبوس‌ها به این ۳ پایانه مراجعه کرده و از آنجا به شهر‌های خود اعزام شوند.

باقرجوان تاکید کرد: در سال گذشته هنگام بازگشت زائران پایانه مرزی مهران با حجم انبوهی از مسافران رو به رو شد که این خود باعث ایجاد مشکلاتی در تردد زائران شد به همین دلیل امسال چند پایانه معین در مرز مهران به عنوان هاب در نظر گرفته شده تا مسافران راحت‌تر و سریع‌تر به مقصد خود برسند.

مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه بخش عمده‌ای از ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در این زمینه به کار گرفته شده است، گفت: در شهر‌های بزرگ تعداد ناوگان بیشتری را در نظر گرفته‌ایم و بخش عمده‌ای از اتوبوس‌ها را در مسیر‌های مرز مهران گذاشته تا مسافران در این حوزه با مشکل مواجه نشوند.

او با بیان اینکه نظارت برای جلوگیری از ایجاد بازار سیاه و ورود دلالان را به در ۶ روز پیک سفر افزایش داده ایم، گفت: در تمامی پایانه‌های مسافری بازرسان حضور دارند و در صورتی که مسافری بلیت خود را بالا‌تر از نرخ‌های معمول خریداری کند می‌تواند به این بازرسان مراجعه کرده و بلیت خود را استرداد کند.

باقرجوان بیان کرد: سامانه گویای ۱۴۱ در تمامی این ایام پاسخگوی زائران و مسافران است و زائران می‌توانند شکایات خود را از طریق این سامانه اعلام کنند.

مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه تمامی جزئیات نرخ‌های بلیت اتوبوس در این ایام در پایانه‌های مسافری نصب شده است گفت: طبق دستور وزیر راه و شهرسازی تمامی نرخ‌های بلیت اتوبوس در ایام اربعین همانند نرخ بلیت اربعین سال گذشته است، گفت: در برخی از مسیر‌ها هم برای تسهیل در تردد زائران تخفیفاتی را هم در نظر گرفته‌ایم و مسافران می‌توانند با مراجعه به پایانه‌های مسافری بلیت‌های خود را تهیه کنند.

او درباره سرویس‌های دربستی در ایام اربعین هم گفت: شرایط سرویس‌های دربستی همانند سال گذشته است و مسافران می‌توانند سرویس‌هخای دربستی یکسره را تا ۱۷ مهرماه رزرو کنند.
باقرجوان توضیح داد: به دلیل محدودیت‌هایی که در سفر‌های خارج از مرز‌های عراق وجود دارد سرویس‌های دربستی موظف هستند ظرف ۴۸ ساعت به کشور برگردند بنابراین اتوبوس‌ها در این ایام نمی‌توانند بیش از ۲۴ ساعت در کشور عراق بمانند.

مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: نرخ بلیت اتوبوس‌های دربستی هم مشخص شده و شرکت‌ها حق ندارند بیشتر از نرخ‌های مصوب از مسافران پول دریافت کنند.

او توضیح داد: امسال همزمان با حذف ویزا عراق پیش بینی می‌شود تعداد زائران نسبت به سال گذشته افزایش یابد به همین دلیل اقدامات گسترده‌تر و تکمیل تمامی زیرساخت‌ها را سازمان راهداری و حمل و نقل جاد‌های در دستور کار خود قرار داده است.

باقرجوان درباره زائران مرز‌های شلمچه و چزابه هم گفت: امسال زیرساخت‌های این دو مسیر را آماده کرده‌ایم و مشکلاتی که در سال‌های گذشته در این دو مرز وجود داشت بخش عمد‌های از آن‌ها را برطرف کرده‌ایم. نرخ جابه‌جایی زائران ایام اربعین ۹۸ در مرز مهران اعلام شد

گفتنی است نرخ مسیر پایانه‌مرزی تا مهران ۵۰۰۰ تومان، پایانه مرزی مهران تا ایلام ۱۴.۵۰۰ وپایانه مرزی مهران تا اهواز ۵۴.۰۰۰ تومان تعیین شده است.
نرخ مسیر پایانه مرز مهران تا تهران ۱۴۰۰۰۰ تومان، پایانه مرزی مهران تا اندیمشک ۳۸۰۰۰ تومان و پایانه مرزی تاکرمانشاه ۴۵۰۰۰ تومان تعیین و تمام مسافربران موظف به رعایت این نرخ نامه بوده و تخطی از آن تخلف محسوب و با متخلفان برخورد می‌شود.


انتهای پیام/  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۲۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی

روسای گمرک ایران و عراق با هدف تسهیل و توسعه تجارت صبح امروز در تهران دیدار و گفت و گو کردند که مهمترین محورهای این مذاکره، ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی دو کشور برای کاهش سردرگمی تجار و همچنین روان سازی بیشتر امور گمرکی زائران در پیاده‌روی اربعین حسینی بود.

در این دیدار دکتر محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران و حسن حمود حسانی مشاور وزارت مالیه و رئیس کل گمرک که ریاست هیئت عراقی را بر عهده دارد در خصوص محورهای مهم تسهیل و توسعه تجارت میان ایران و عراق و رفع موانع گمرکی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
ثامر اثیر منعم مدیر حقوقی و امور گمرکی گمرک عراق و احمد عباس موسی مدیر بخش فنی هیات گذرگاه‌های مرزی عراق نیز رئیس کل گمرک عراق را در این دیدار همراهی می کنند
محورهای مهم مذاکرات گمرکی میان روسای گمرکات ایران و عراق برای توسعه تجارت دو کشور
همکاری و کمک متقابل اداری در امور گمرکی از طریق تبادل الکترونیکی اطلاعات به منظور ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی دو کشور
مبادله اطلاعات در راستای توسعه کارنه تیر و همچنین تیر الکترونیک
اعمال سیاست‌ها و شیوه‌های یکسان در مبادی مرزی مختلف و همچنین انطباق روزها و ساعات کاری گمرکات دو کشور برای کاهش سردرگمی تجار و بازرگانان دو کشور
تسریع در اطلاع‌رسانی از تغییرات در رویه‌ها و مقررات گمرکی دو کشور
تشکیل یک کارگروه مشترک بین دو کشور جهت روان‌سازی بیشتر امور گمرکی زائران در پیاده‌روی اربعین حسینی

دیگر خبرها

  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • استقلال- تراکتور فقط با ۱۰ هزار بلیت فروخته شده
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال