Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام کرمی روز چهارشنبه در جلسه اعضای ستاد برگزاری بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان اظهار داشت: برای اجرای هر چه بهتر این رویداد فرهنگی بزرگ تلاش کرده و در بخشهای مختلف به ویژه حوزه بین‌الملل از نظر کمی و کیفی آثار مناسبی انتخاب کنیم.

وی اضافه کرد: در دوره‌های گذشته همدان به خوبی ثابت کرد میزبان شایسته‌ای برای بزرگترین رویداد هنری حوزه کودک و نوجوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمی با اشاره به ظرفیت خوب استان در زمینه پرورش هنرمندان و نیروی انسانی گفت: در جشنواره پیشین بیشتر کارها به عهده این نیروهای توانمند بوده و مرکز هنرهای نمایشی نیز با نظارت و حمایت برای اجرای بهتر بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان تلاش می کند.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به مطالبه عمومی تبدیل شده اما نگرانی برای برگزاری این رویداد فرهنگی نداریم زیرا در بیست و پنج دوره برگزاری جشنواره تجربیات ارزنده‌ای کسب شده که می‌تواند برای دوره‌های آینده تأثیرگذار باشد.

پیوند کودک و طبیعت شعار جشنواره

دبیر بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان نیز از برگزاری جلسات متعدد با هنرمندان و اهالی رسانه خبر داد و گفت: با هم‍فکری و یاری کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه تئاتر کودک، جشنواره خوبی در این دوره برگزار می‌کنیم.

مجید قناد توجه به نیاز مخاطب کودک و نوجوان را اولویت اصلی برگزاری جشنواره دانست و افزود: توجه به مضامین آموزشی و تربیتی کودکان و نوجوانان از دیگر موارد حائز اهمیت بوده و در انتخاب آثار هم به این نکته توجه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره بیست و ششم با شعار "کودک، طبیعت و تئاتر" برگزار می شود و هدف از انتخاب این شعار برقراری پیوندی عمیق بین نسل آینده‌ساز کشور با محیط زیست و طبیعت است و در بخش‌های مختلف جشنواره هم به صورت ویژه به این موضوع می پردازیم.

افزایش ۲۰ درصدی آثار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ اثر از هنرمندان ۲۹ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است؛ گفت: تعداد آثار ارسالی به جشنواره نسبت به دوره‌های گذشته رشد قابل توجهی دارد.

احمدرضا احسانی اظهار داشت: در بخش کودک ۸۲ اثر، بخش نوجوان ۵۰ اثر، بخش خیابانی ۶۶ اثر، بخش خردسال ۴۸ اثر و در بخش نمایشنامه نویسی ۵۷ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده که این آمار نسبت به دوره بیست و پنجم حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

احسانی استقبال هنرمندان از جشنواره بین المللی کودک و نوجوان همدان را قابل توجه دانست و گفت: برای رضایت کودکان و نوجوانان و هنرمندان شرکت کننده در این رویداد هنری تلاش می کنیم.

بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به دبیری مجید قناد ۱۶ تا ۲۱ آبان ماه امسال در همدان برگزار می شود.

۷۵۲۷/2087

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان تئاتر شهرام کرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۳۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشنامه «دارشکنه» از جمله آثار حاضر در هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی است که به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا شاه‌مردی از ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت در سالن لایق شهر شیراز روی صحنه خواهد رفت.

شاه‌مردی درباره موضوع نمایش «دارشکنه» توضیح داد: این نمایش در واقع بازخوانی و قرائتی از برخی اتفاقات است که در دهه ۶۰ توسط منافقان رقم خورد. گروهی از زنان منافق در صدد بمب‌گذاری در مجلس روضه امام رضا (ع) هستند که برای خودشان تحولات روحی و معنوی رقم می‌خورد.

وی معتقد است «دارشکنه» سعی بر این دارد که به مخاطب متذکر شود تجلی صفات خوب و حسنه در آدمی نیاز به تکرار و تمرین و مراقبت دارد که الگوی کامل همه این صفات اهل‌بیت (ع) هستند.

نویسنده و کارگردان «دارشکنه» با بیان اینکه همیشه نمایش و نمایشنامه‌نویسی به عنوان موضوع فنی و تکنیکی برایش مطرح بوده است، یادآور شد: زمانی که دغدغه یا موضوعی برایم اولویت پیدا کرده یا ذهنم را به خود مشغول کند، تمام تلاشم بر پیاده‌سازی آن معطوف می‌شود و تمام اصول و قواعد تکنیکی را برای اجرای آن به کار می‌بندم. عموم این دغدغه‌ها مربوط به حوزه مقاومت و نمایش‌های دینی و آیینی است.

شاه‌مردی با اشاره به سابقه حضورش در دوره‌های قبلی جشنواره رضوی، تاکید کرد: وجود یک جشنواره فنی و تکنیکی مثل تئاتر رضوی باعث شده که موضوعات دینی و سیره رضوی از حوزه مسایل کلیشه‌ای چون زیارت و صرف شفا گرفتن خارج و به موضوعات و ایده‌های مختلف بیش از پیش پرداخته شود. در واقع جشنواره رضوی فرصتی را برای هنرمندان عرصه تئاتر فراهم کرده است تا برای خلق آثار هنری شاخص و منحصر به‌فرد در این حوزه به رقابت بپردازند.

این کارگردان تئاتر تصریح کرد: برای تولید آثار فاخر در حوزه رضوی علاوه بر پرهیز از کلیشه باید سیره و زندگی سراسر درس این امام همام را مورد توجه و مداقه قرار داد.

وی در پایان اظهار کرد: اینکه امسال هر گروه در شهر خود چند شب به اجرای عموم بپردازد اتفاق بسیار مبارک و خوبی است که امیدوارم این روند در حمایت از گروه‌ها مستمر باشد و سبب شود که بیش از پیش از زبان تئاتر به عنوان ابزاری هدفمند برای ترویج سیره رضوی و مباحث فرهنگ دینی بهره گرفته شود.

کد خبر 6093289 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد