Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام نجیمی تاکید کرد: رویکرد اداره کل تبلیغات اسلامی استان تربیت مداحان متعهد و انقلابی از نسل جوان جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « حجت الاسلام علیرضا نجیمی » در نشست روسای کانون مداحان و شعرای آیینی استان که در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد با تقدیر از مداحان و شاعران استان که با نوای گرم و اشعار پر مضمو ن خود رونق یخش مجالس عزاداری دهه اول محرم در استان بوده اند گفت:  مداحان و شاعران نقش بسزایی را در انتقال مفاهیم و آموزه های قیام عاشورا بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر لزوم به روز شدن اطلاعات مداحان و شعرای آیینی استان تاکید کرد و افزود: جهت برنامه ریزی و هدف گذاری مناسب در فعالیت های باید اطلاعات به روزی را از جامعه هدف خود در دست داشته باشیم.

نجیمی تصریح کرد: در همین راستا و جهت ساماندهی مداحان سامانه طوبی راه اندازی و با استقبال خوبی روبرو شده و از کانون های شهرستانی خواسته شده تا نسبته به ثبت اطلاعات تمامی مداحان و شاعران خود در این سامانه اقدام کنند.

وی افزود: باید با استفاده از تجربیات پیرغلامان امام حسین(ع) در جهت تربیت مداحان متعهد و انقلابی اهتمام جدی داشت و با برگزاری دوره های آموزشی مختلف آن ها را در مسیر صحیح خادمی امام حسین(ع) هدایت کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد تصریح کرد: رویکرد اداره کل تبلیغات اسلامی استان تربیت مداحان متعهد و انقلابی از نسل جوان جامعه است.

وی بر لزوم کایجاد شبکه اطلاع رسانی در بین مداحان تاکید کرد و افزود: ایجاد فضای هم اندیشی، اطلاع رسانی، تغذیه فکری و ... از اهداف این شبکه است.

نجیمی تصریح کرد: در جهت تغذیه فکری مداحان به عنوان یکی از اقشار تاثیرگذار جامعه باید کتابخانه تخصصی مداحان و شعرای آیینی در هریک از شهرستان های استان با همکاری نهادهای همسو راه اندازی شود.

وی تشکیل بانک صدای مداحان استان را مهم دانست و اظهار داشت: هدف از تشکیل این بانک معرفی مفاخر مداحی استان و تقویت بنیه علمی داحان جوان استان خواهد بود.

ثبت اطلاعات 1680 مداح و شاعر آیینی استان یزد در سامانه طوبی

در ابتدای این جلسه محمد حسین آبیاری رئیس کانون مداحان و شعرای آیینی استان بر لزوم تربیت مربی در حوزه مداحی استان تاکید کرد و افزود: قدم اول در حوزه تربیت مداحان جوان بهره گیری از ظرفیت مداحان پیشکسوت با نگاه به نیازهای روز جامعه است.

وی با اشاره به ثبت نام بالغ بر 1680 نفر از مداحان و شعرای آیینی استان در سامانه طوبی افزود: در این راستا دوره های تعیین سطح برگزار و فراآیند صدور کارت در حال انجام است.

آبیاری با اشاره به رشد هیئات بانوان و آسیب های موجود در این حوزه گفت: باید در خصوص ساماندهی مداحان خواهر نیز برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

وی نبود اهرم اجرایی قانونی را یکی از چالش های پیشروی این شورای دانست وگفت: این کانون در راستا برخورد با برخی از انحراف های موجود در این حوزه نیازمند حمایت های قانونی لازم است.

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد پیاده روی اربعین اربعین کانون های مساجد زائران اربعین حسینی خبرگزاری شبستان روزنامه هفته دفاع مقدس مداحان آیینی شبستان یزد سازمان تبلیغات اسلامی یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۴۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منزلت و مقام عالی معلم باید پیوسته مورد تکریم جامعه باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار کرد: کار و تلاش کارگران مایه استقلال جمهوری اسلامی و سرافرازی مردم غیور کشورمان در جهان است، معلم و کارگر ۲ قشری هستند که در عرصه تعلیم‌وتربیت و کار و اشتغال، جامعه را به پیش می‌برند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه معلمی شغلی شریف و شغل انبیاء الهی است، ابراز کرد: معلمان که توان خود را برای تعلیم و تربیت جامع به کار گرفته‌اند، جایگاه، منزلت و مقام عالی معلم باید پیوسته مورد تکریم جامعه باشد زیرا اگر جایگاه معلم و نقشی که در تربیت نسل‌های مختلف دارد مورد تکریم قرار گیرد، جامعه‌ای آگاه به دانش و با تربیت دینی و اسلامی خواهیم داشت که در عرصه‌های مختلف پیش رونده خواهد بود.

حجت الاسلام کریمی تبار با گرامیداشت نام و یاد شهید مطهری، گفت: شهید مطهری، انسانی بود که در عرصه حوزه‌های علمیه و دانشگاه پیشگام بود و با استدلال خود بهترین مدافع انقلاب بود و دشمنان تاب پاسخ‌گویی به بیانات او را نداشته‌اند و در نهایت او را نشانه گرفتند، اما شهادت ایشان به‌عنوان روز معلم در تاریخ انقلاب ماندگار شد.

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه با اشاره اجرای عملیات غرورآفرین وعده صادق، گفت: آمریکا، رژیم غاصب اسرائیل و هم‌پیمانان آن‌ها نتوانستند عکس‌العمل دفاعی در برابر این سیلی محکم جمهوری اسلامی نشان بدهند، عملیات وعده صادق سیلی محکم ولایت فقیه و مظلومان و آزادیخواهان جهان، بر چهره صهیونیست کودک کش بود که قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در منطقه و جهان را به نمایش گذاشت.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه از تأمین معیشت و کسب‌وکار به‌عنوان فضل خداوند یاد شده است، تصریح کرد: چنین تعبیری، اهمیت اقتصاد و معیشت در جامعه را مشخص می‌کند، خداوند می‌فرماید کار کنید، دنبال تأمین معیشت باشید و چرا که تأمین معیشت در اجرای دستور خداوند متعال عبادت است.

کد خبر 6089129

دیگر خبرها

  • ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم
  • منزلت و مقام عالی معلم باید پیوسته مورد تکریم جامعه باشد
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند 
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند
  • شناسایی قضات فاضل و انقلابی رویکرد قوه قضاییه است
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • سرپرست جدید اداره تبلیغات اسلامی سیرجان معرفی شد
  • طرح مسطورا زمینه تربیت کنشگر عرصه جهاد تبیین است
  • توجه به نسل جوان اولویت تمام برنامه‌های تبلیغات اسلامی باشد