Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های مختلف برای ایجاد تفرقه در بین ادیان، عرب و عجم روی تغییر نگرش‌های دینی فعالیت رسانه‌ای می‌کنند و جریان حسینی و رخدادهای اربعینی موجب همدلی، فداکاری و زیست مسالمت‌آمیز می‌شود و این آرزوی دیرینه اندیشمندان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سید مهدی حسینی مطلق، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد ظهر امروز در همایش کنگره بین‌المللی اربعین ۹۸ در دانشکده علوم تربیتی دانشگاه فردوسی اظهار کرد: سیل عظم اربعین طی این سالها تبدیل به یک فرهنگ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حرکت اربعین با حضور در این مسیر متفاوت از همه وصف های آن است افزود: زمانی که انسان، فداکاری خادمین در این مسیر را مشاهده می کند خجالت زده می شود و البته جمعیت دانشگاهی با تبلیغات صورت گرفته، از تمامی ظرفیت اربعین استفاده نکرده اند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی با اشاره به طرح زیارت نیابتی در ایام اربعین گفت: جمع زیادی از اساتید دانشگاه که توفیق حضور نداشتند با مبالغی زیارت نیابتی انجام می دادند.

حماسه اربعین قدرت نمایی شیعیان و اسلام است

وی افزود: با تحولات امروز در منطقه، حماسه اربعین قدرت نمایی شیعیان و اسلام است و کسی تصور نمی کرد که روزی در منطقه ای که آمریکا بیشترین سرمایه گذاری را کرده است، ایران اسلامی حرف اول را بزند.

حسینی مطلق تصریح کرد: اگر در برابر دشمن با زبان قدرت سخن گفته شود لحن دشمن تغییر خواهد کرد و امروز با همه تحریم های ظالمانه شاهد عزت جمهوری اسلامی هستیم.

وی با بیان اینکه موضوع اربعین نوعی مغناطیس است که در عالم مطرح شده افزود: حماسه اربعین مقدمه ظهور منجی عالم بشریت است لذا باید هر کدام از افراد در این تغییر دهنده ساختار قدرت های دنیا و همایش عظیم، دخیل باشیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی خاطرنشان کرد: در مقایسه با برنامه ریزی‌ها برای مراسم حج، امروز حضور بیش از 20 میلیون انسان در کشوری جنگ زده چیزی جز معجزه و عنایت الهی نیست.

اربعین، برای زیستن و عمل کردن است

سید محسن اصغری نکاح، رئیس مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی نیز در این همایش گفت: اربعین، برای زیستن و عمل کردن است و باید به ابعاد مختلف اربعین پرداخته شود.

وی افزود: اربعین در سال های اخیر رونق و شکوه ویژه ای پیدا کرده و ابعاد سیاسی، امنیتی و اجتماعی و تربیتی دارد.

استادیار دانشگاه فردوسی با بیان اینکه دین اسلام در همه آموزه های خود از نوعی انسان سازی سخن می گوید اظهار کرد: کسانی که عزاداری اهل‌بیت(ع) را موجب افسردگی تلقی می کنند، افسردگی و امام حسین(ع) را نمی شناسند.

اربعین با هیچ معادلات مادی همساز نیست

وی افزود: حادثه ای رخ داده که موجب ناهماهنگی شناختی شده و در عصر فقر معنویت، اربعین که با هیچ معادلات مادی همساز نیست دارای اهمیت دوچندان است.

اصغری تصریح کرد: سانسور رسانه‌ای اجازه نمی‌دهد اندیشمندان جهان به این معجزه بزرگ و رخداد ناهماهنگ فکر کنند.

وی ضمن اشاره به ضرورت تفکر در مورد زیست معنوی و آموزه های مشترک انسانی افزود: اندیشه آزاده‌مندی و مقابله با ظلم نوعی از زیستن است و برای مسلمان و غیرمسلمان با مبانی انسانی قابل فهم است.

رئیس مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در ادیان مختلف این ناهماهنگی شناختی ناشی از اربعین حسینی موجب تأمل شده است چراکه باورهای افراد را دچار زلزله کرده است.

وی افزود: رسانه های مختلف برای ایجاد تفرقه در بین ادیان، عرب و عجم روی تغییر نگرش های دینی فعالیت رسانه‌ای می‌کنند و جریان حسینی و رخدادهای اربعینی موجب همدلی، فداکاری و زیست مسالمت آمیز می شود و این آرزوی دیرینه اندیشمندان است.

اربعین و قیام حسینی نوعی رسانه است

اصغری گفت: اربعین و قیام حسینی نوعی رسانه است و در طول تاریخ نگرش هایی را تغییر داده است.

وی افزود: اربعین نوعی تجربه دینی برای تمامی اقشار است که به صورت ویژه مدیریت شده است.

استادیار دانشگاه فردوسی با بیان اینکه تجربه دینی مناسب مهم تر از شناخت دینی صرف است اظهار کرد: اربعین کمک کرده که عشق به اهل بیت(ع) در قدم های این مسیر تجربه و درونی شده است.

وی افزود: کسی که خود و خانواده را برای حضور در اربعین حسینی آماده می کند، هر قدمی که برمی دارد لذت می‌برد و تجربه های عمیق تر کسب می کنند و فرزندان اثر تربیتی ویژه ای را دریافت می کنند.

رئیس مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی تصریح کرد: هویت بخشی در اربعین مهری بر وجود افراد است و آثار اربعینی در هیچ برنامه ای امکان تحقق ندارد لذا اندیشمندان و هنرمندان باید به آن نگاه ویژه ای داشته باشند تا به جهان معرفی شود.

وی افزود: سفری زیارتی که با میزبانی خالصانه و مردمی برای حب اهل بیت(ع) انجام می شود برنامه ای خاص است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۴۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی اکبر حسینی محراب در نشست ستاد اربعین حسینی خوزستان که امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل سرسرای استانداری برگزار شد، گفت: مدیران استان باید چندبرابر برنامه‌ها و طرح‌های خود برای موضوع اربعین و آماده‌سازی خوزستان به منظور استقبال از زائران اربعین حسینی وقت و انرژی بگذارند.   وی بر پیش‌بینی و استفاده از امکانات برای ارائه خدمات به زائران در استان به بهترین شکل تاکید کرد و افزود: مسئولان کمیته‌های اربعین حسینی باید طرح‌های هر بخش مربوط به خود را حل کنند.   حسینی محراب با تاکید بر دستگاه‌های استان خوزستان برای استفاده از همه امکانات و تجهیزات خود برای فراهم‌سازی شرایط استقبال از زائران حسینی، ادامه داد: در حال حاضر اولویت استان بحث آماده‌سازی مسیر اربعین حسینی و طرف دیگر آماده‌سازی مرز‌ها برای برگزاری مراسم با شکوه اربعین حسینی کشور عراق است.   استاندار خوزستان اضافه کرد: علاوه بر آماده سازی مکان‌های اسکان زائران حسینی در ورودی‌های استان، باید از فضای مدارس، مساجد و یا مواکب در این ایام استفاده شود.   وی موکب‌داران را گرداننده اصلی اربعین حسینی دانست و گفت: مسئولان وظیفه ایجاد زیرساخت برای مواکب را دارند.   ولی الله حیاتی، معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان در ادامه این نشست گفت: در مراسم اربعین حسینی پارسال به همه صنایع و دستگاه‌های استان ابلاغ شد که ناوگان حمل و نقل خود را برای جابه جایی زائران استفاده کنند و برای امسال نیز باید این دستور صادر شود.   وی افزود: روسای کمیته‌های اربعین حسینی برنامه‌ها و طرح‌های مربوط به حوزه کاری خود را زمان‌بندی کنند تا بر اساس زمان باقی مانده اقدامات لازم انجام شود.   حیاتی ادامه داد: همه طرح‌های مربوط به آیین پیاده‌روی اربعین حسینی باید تا یکم مرداد امسال به پایان برسد.   خوزستان از جمله استان‌های کشور است که در ۱۳ سال اخیر میزبان و مسیر تردد زائران حسینی در ایام اربعین بوده است.

دیگر خبرها

  • وضعیت میدان در جنگ شناختی را رسانه‌ها و روایت‌ها تعیین می‌کنند
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه(س) مشرف شد
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه (س) مشرف شد
  • آزادی بیان به سبک غرب؛ از سانسور خبری تا سرکوب دانشجویان ضد صهیونیست+ فیلم
  • قدرت‌نمایی شبانه پلنگ در مازندران (فیلم)
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین