Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر مقیمیان عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: طرح جامع امامزاده میرجبرئیل (ع) تویه دروار از نوادگان حضرت سیدالزاهد نظام الدین جبرئیل، در سال ۹۶ تهیه و به دلیل درخواست‌های اهالی منطقه در جهت توسعه این امامزاده، عملیات عمرانی آن آغاز شد. 

وی خاطر نشان کرد: در این طرح جامع، توسعه و ایجاد بنایی جهت ارائه خدمات بهتر به زائران درنظر گرفته شده است که در ۲ گام اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مقیمیان ادامه داد: اعتبار موردنیاز جهت این عملیات عمرانی حدود ۵۰ میلیارد ریال پیش‌بینی می‌شود که بخش عمده آن توسط خیران تأمین می‌شود. 

وی افزود: در گام اول این طرح، فضاهایی از جمله شبستان، تربت‌خانه و سالن چندمنظوره پیش‌بینی شده است و در گام دوم نیز، بهسازی گلزار شهدا، سرویس بهداشتی و آشپزخانه انجام می‌شود. 

مقیمی اضافه کرد: این امامزاده با توجه به قرار گرفتن در منطقه خوش آب‌وهوا، زمینه خوبی برای توسعه گردشگری دارد. 

وی اظهار داشت: قدمت بنای ساختمان بقعه امامزاده به سال ۴۵۰ هجری قمری می رسد و مساحت کل بنا ۴۲۰ متر مربع و به زیر بنای ۱۰۰ متر مربع است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان گفت: این شهرستان بیش از هزار موقوفه و ۳٨ امامزاده دارد که از این تعداد ۶ امامزاده شهری و بقیه در روستاهای شهرستان است.

آستان امامزاده میرجبرئیل (ع) در روستای تویه از دهستان تویه دروار بخش امیرآباد و در ۵۳ کیلومتری شهر دامغان واقع شده است که از گل و خشت خام و به شکل مخروطی ساخته شده است. 

در وسط حرم و بر روی قبر گچی، ضریح مشبک چوبی وجود دارد.

۹۸۵۶/۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه دامغان اعتبار عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۴۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی نیروهای مسلح یمن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، نیروهای مسلح یمن با صدور بیانیه‌ای از آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی در دریای مدیترانه و هر جای دیگری که در تیررس این نیروها باشد، خبر داده و اعلام کرد که زمان اجرای این مرحله از همان لحظه صدور این بیانیه خواهد بود.

در این بیانیه آمده است: نیروهای مسلح یمن تحولات نبرد در نوار غزه از جمله تداوم تجاوزات اسرائیل و آمریکا و آمادگی برای انجام عملیات تهاجمی نظامی با هدف قرار دادن منطقه رفح را دنبال می کند که در آن دشمن قصد دارد برگ برنده اسرا را بدون آتش بس دائمی از دست مقاومت خارج کند.

کد خبر 6095862

دیگر خبرها

  • تکمیل زیرساخت‌های اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان تا مردادماه
  • آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی نیروهای مسلح یمن
  • ارتش یمن آغاز مرحله چهارم عملیات خود را اعلام کرد
  • عملیات ترمیم سیل بند کرخه آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شاهدیه
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شهر شاهدیه یزد
  • اجرای ۱۰۰۰ میلیارد پروژه عمرانی در روستاهای یزد
  • افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر
  • پیگیری اعطای زمین و تسهیلات مسکن در روستاهای دامغان
  • اجرای عملیات عمرانی پارک ۲۲ هکتاری مشاهیر در اصفهان