Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@21:56:09 GMT

بازسازی تمدن نوین اسلامی هدف اصلی سفر اربعین است

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۲۵۸۵۷

بازسازی تمدن نوین اسلامی هدف اصلی سفر اربعین است

به گزارش ایکنا، به نقل از رادیو اربعین، حجت‌الاسلام‌ سیدکاظم موسوی متقی ضمن بیان اینکه پرداختن به مسائل فرهنگی یکی از رویکردهای اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه در سفر اربعین محسوب می‌شود، اظهار داشت: بازسازی تمدن نوین اسلامی و معرفت بخشی نسبت به امام حسین (ع) و سیره زندگانی آن حضرت هدف اصلی این سفر معنوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اعزام مبلغ و برپایی نماز جماعت ازجمله طرح‌های فرهنگی این سازمان در موکب‌های اربعین است، افزود: اجرای برنامه‌های روایتگری کودک و نوجوان و نشست‌های فرهنگی و بصیرتی از دیگر برنامه‌های مهم این نهاد است.

خدمت‌رسانی به زائران اربعین در ۱۰ محور

مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت عظیم موقوفات در راستای خدمت‌رسانی به زائران و عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) بیان کرد: ستاد اربعین سازمان اوقاف و امور خیریه در ۱۰ محور، خدمت‌رسانی به زائران را برنامه‌ریزی کرده است.

موسوی متقی بابیان اینکه ۳۱ استان کشور در این محورها توزیع‌شده است، تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در سامرا شش موکب دارد که مدیریت هر موکب بر عهده ادارات استانی است.

وی با اشاره به استقرار موکب‌های این سازمان در سایر شهرهای مرزی و شهرهای عراق ازجمله نجف و کربلا خاطرنشان کرد: تمام منابعی که در اختیار این نهاد قرار دارد برای کمک به ستاد اربعین بهره‌برداری شده است.

مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان یادآور شد: موکب‌های این سازمان از ۱۰ مهرماه برپا شده و تا پنج روز پس از اربعین خدمت‌رسانی این موکب‌ها ادامه دارد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۵۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان و فیصل‌بن‌فرحان در گامبیا

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

آخرین دیدار امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند ۱۴۰۲ در جده و در جریان اجلاس فوق العاده سازمان همکاری اسلامی به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در اولین دیدار خود صبح امروز به وقت بانجول با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارتقای کیفیت آموزش و پیشرفت علمی با جذب دانشجویان بین الملل
  • دیدار امیرعبداللهیان و فیصل‌بن‌فرحان در گامبیا
  • نشست سران سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • امام صادق (ع) بنیانگذار تمدن نوین بشری
  • هر فردی می‌تواند حساب بانکی خود را وقف کند
  • نزدیک به ۳ میلیارد تومان وقف پول انجام شده است + فیلم
  • امیرعبداللهیان وارد گامبیا شد | عکس
  • ورود امیرعبداللهیان به گامبیا
  • امیرعبداللهیان عازم گامبیا شد
  • اقدامات هیئت امنای با تجربه؛ جهش خوبی برای احیای موقوفات