Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی نماینده، ولی فقیه در گیلان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه یکی از معضلات فرهنگ عمومی کشور عفاف و حجاب است گفت: در تلاش هستیم رفع معضل فرهنگی مذکور را در گیلان عملیاتی کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی گیلان به تاثیر امر به معروف و نهی از منکر در مسائل اجتماعی و به ویژه فرهنگی جامعه اشاره کرد و افزود: انسان وقتی وارد شهری می‌شود باید نماد‌های دین را ببیند بنابراین می‌طلبد دستگاه‌ها به ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان کمک کنند تا روش‌های مناسب را عملیاتی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او، خواستار ابلاغ دستورالعمل عفاف و حجاب به دستگاه‌های مختلف استان شد و بیان کرد: رعایت عفاف و حجاب در اداره‌های گیلان ضروری است.

بهبود شاخص‌های اجتماعی طلاق و مواد مخدر در گیلان

ارسلان زارع استاندار گیلان نیز در جلسه مذکور با قدردانی از تصمیم‌های خوب گرفته شده توسط شورای فرهنگ عمومی استان گفت: گیلان به سبب داشتن مردمان خوب، نجیب و شریف همواره در راستای توسعه فرهنگی و اجتماعی پس از انقلاب از جمله دفاع مقدس از استان‌های پیشرو بوده است.

او، امنیت و آرامش امروز گیلان را نشان دهنده فرهنگ والای مردم، تعامل شایسته با مسئولان، همدلی دستگاه‌های اجرایی و تلاشگران قوه مجریه و قضائیه و همچنین ائمه جمعه و در راس آن‌ها آیت الله فلاحتی دانست و افزود: سال‌های گذشته گیلان مانند استان‌های دیگر از حیث اجتماعی آسیب‌هایی داشته و شورای فرهنگی عمومی با جدیت به این مسائل پرداخته است.

زارع از بهبود برخی شاخص‌های اجتماعی در گیلان خبر داد و تصریح کرد: طلاق و چند شاخص مواد مخدر در استان بهبود داشته است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه ارتقای شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی تنها از طریق یک دستگاه اتفاق نمی‌افتد، بیان کرد: همه باید پای کار باشند و این همدلی را در استان مشاهده می‌کنیم.

زارع به ظرفیت مناسب ۵۰۰ هزار نفری دانش آموزان و دانشجویان برای فعالیت‌های فرهنگی در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: انتظار داریم طبق اسناد بالادستی کشور و براساس شرایط استان برنامه ریزی‌های لازم انجام شود.

نقش قرارگاهی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در پیشبرد اهداف قرآنی

فیروز فاضلی  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در جلسه مذکور گفت: شورای توسعه فرهنگ قرآنی، نقش قرارگاهی در پیشبرد اهداف قرآنی دارد و در نخستین گام به ساختار بیش از ۱۰ دستگاه اجرایی کشور توجه شد، بعضی از دستگاه‌ها حتی اداره قرآنی نداشتند که این اداره به ساختار آن‌ها اضافه شد.

او بر استفاده از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی برای ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی، موسسه‌ها و گروه‌های فعال غیر دولتی در راستای هم افزایی و ارتقای فعالیت‌های قرآنی در سطح استان تاکید کرد و افزود: گستره اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی گسترده‌تر می‌شود، زیرا ورود مقام‌های دولتی سبب رونق فعالیت‌های قرآنی است و این جلسه‌ها در سطح بالاتری برگزار می‌شود.

فاضلی با اشاره به مهم‌ترین راهکار‌های پیشبرد اهداف شورای توسعه فرهنگ قرآنی، بیان کرد: تقسیم کار وظایف قرآنی و اشراف کامل شورا به فعالیت کارگروه‌های سه گانه آموزش، تبلیغ و پژوهش مهم است تا این شورا بتواند مطالبه گری جدی در مورد ماموریت‌ها و پیگیری اجرای مصوبات این شورا داشته باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی گیلان، همبستگی و همگرایی کامل اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای تبادل نظر و شنیده شدن صدای واحد از شورای مذکور را اثرگذار دانست و تصریح کرد: تحرک و پویایی درونی و بیرونی شورای توسعه فرهنگ قرآنی و تقویت انگیزه عوامل شورا از درون سازمان‌ها حائز اهمیت است.

فاضلی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد فعالیت‌های قرآنی جنبه آموزشی دارد، خاطرنشان کرد: این حجم از انرژی و بودجه که صرف این کار می‌شود، ایجاب می‌کند در کمیته‌های تخصصی همواره درباره بهترین و جدیدترین متد‌های آموزش قرآن با استفاده از ابزار‌های موثر آموزش و رسانه‌ای بحث و بررسی و تبادل نظر شود.

انتهای پیام/آ

ضرورت اجرای دستورالعمل عفاف و حجاب در اداره‌های گیلان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عفاف و حجاب امربه معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۷۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس

ایسنا/فارس مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس از تخریب تعدادی از راه‌ها و جاده‌های روستایی شهرستان ممسنی به‌دلیل شدت بارش‌های شب گذشته خبر داد.

غلام‌رضا غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: شدت بارش‌ها دو خسارت به استان فارس وارد کرد؛ یکی تخریب مسیرهای روستایی شهرستان ممسنی و دیگری خسارت برخی محصولات کشاورزی بود.

وی با بیان اینکه فرمانداری و راهداری در حال ترمیم راه‌های روستایی هستند، ادامه داد: خساراتی به محصولات کشاورزی وارد شده است، زیرا ساقه‌های برخی محصولات شکسته شد و بخش‌هایی از زمین‌های کشاورزی توسط آب تخریب شد. لازم است جهاد کشاورزی سریعاً مستندسازی و میزان خسارت را اعلام کند.

غلامی تاکید کرد: ستاد بحران شهرستان‌ها و فرمانداری‌ها باید میزان خسارت واردشده را به ما اعلام کنند تا بتوانیم این موارد را اعلام و پیگیری کنیم. آنکه بیمه دارد، بیمه خسارت را جبران می‌کند و آن را که بیمه ندارد باید به ستاد مدیریت بحران کشور اعلام کنیم.

او اضافه کرد: میزان خسارت‌ها به آن حدی نیست که نگرانی وجود داشته باشد، ضمن اینکه خسارت جانی هم نداشتیم.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه اکنون تمام محورهای مواصلاتی فارس باز و تردد روان است، گفت: بیشترین میزان بارندگی در این سال زراعی مربوط به شهرستان اردکان ۵۶۰ میلی‌متر، نورآباد ممسنی ۴۶۰ میلی‌متر و فیروزآباد ۴۲۰ میلی‌متر بوده است. سال پر بارش خوبی داشتیم و میزان بارش در شهر شیراز ۲۵۰ میلی‌متر بود.

غلامی بیان کرد: نکته مهم در این سال برای میزان بارش‌ها این است که آب‌ها را در استان نگه داریم و به سمت خلیج فارس جاری نشود. آبی که در تالاب‌ها و سدها جمع می‌شود برای استان نگهداری می‌شود. بهترین کار این است که با کارهای آبخیزداری و ایجاد بندهای مختلف خاکی و ملاتی، هلالی آبگیر، کاشت درخت و بذرپاشی، این آب‌ها را در استان نگه داریم.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس با تأکید بر اینکه راه برون رفت فارس از خشکسالی، انجام کارهای آبخیزداری است، افزود: در این زمینه کم کار کرده‌ایم. امروز باید بتوانیم گزارشی برای نگهداری این میزان بارش‌ها در استان ارائه دهیم.

وی در پایان، با بیان اینکه سامانه بارشی هنوز از استان خارج نشده است و تا پایان امروز از استان خارج خواهد شد، گفت: ابرها تغییر پیدا می‌کنند و ممکن است در یک نقطه، بارش باران شدید باشد و در نقطه دیگر نباشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم
  • دوره تربیت‌معلم سبک زندگی قرآنی در شیراز برپا شد
  • تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس
  • لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله