Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@17:11:32 GMT

فقط ۳.۶ درصد زنان روستایی سمنان بیمه اجتماعی هستند

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۲۷۶۱۶

فقط ۳.۶ درصد زنان روستایی سمنان بیمه اجتماعی هستند

محمد فرزاد روز پنجشنبه در گفت و با ایرنا افزود: حدود ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت روستایی، کشاورز و عشایر استان سمنان را بانوان تشکیل می‌دهند که از این تعداد سه هزار و ۶۰۰ زن در صندوق بیمه تامین اجتماعی ثبت نام کرده‌اند.

وی بیان کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان ۲۱ هزار بیمه شده دارد که فقط ۱۹ درصد از آن ها معادل سه هزار و ۶۰۰ نفر را زنان تشکیل می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تنها نیمی از سه هزار و ۶۰۰ زن ثبت نام کرده در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان بیمه خود را هرساله تمدید می‌کنند.

وی ابراز داشت: بیمه اجتماعی مربوط به دریافت بازنشستگی، مستمری برای بازماندگان و نقل و انتقال سابقه بیمه است و با توجه به اهمیت بیمه در دوران پیری و بازنشستگی، اما هنوز روستاییان، عشایر و کشاورزان به  دلیل ناآگاهی و نبود فرهنگ بیمه بین این شهروندان، از ثبت نام بیمه اجتماعی خودداری می‌کنند.

فرزاد تصریح کرد: زنان روستایی، عشایری و کشاورز در بازه سنی  ۱۸ تا ۵۰  سال با در دست داشتن یک قطعه عکس، شناسنامه و کارت ملی خود و افراد تحت تکفل، با مراجعه به یکی از کارگزاری‌های مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان، می‌توانند خود را بیمه کنند.

وی خاطرنشان کرد: عشایر، روستاییان و کشاورزان با پرداخت ماهانه ۲۲۵ تا ۵۵۰ هزار ریال حق بیمه می‌توانند خود را بیمه اجتماعی کنند.

به گفته مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان، بیمه نوعی آینده‌نگری برای دوران پیری، ازکارافتادگی و دوران فوت سرپرست خانواده است و موجب می‌شود کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی کمتر درگیر مسایل این قشر شوند.

افراد واجد شرایط بیمه اجتماعی می تونند با مراجعه به ۳۴ کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر واقع در سراسر استان سمنان نسبت به بیمه خود اقدام کنند و یا با تماس با شماره تلفن ۴-۳۳۳۴۴۹۹۱-۰۲۳ اطلاعات درباره بیمه اجتماعی کسب کنند.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر سمنان معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۷۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند/ برخی برای تکدی‌گری خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، مهدی ابراهیمی در گفتگویی با بیان اینکه تکدی‌گری به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می‌شود، اظهارکرد: برهمین اساس، طبق قانون، شناسایی و جمع‌آوری متکدیان در معابر شهری، با همکاری نیروی انتظامی را در دستورکار خود داریم. وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۴۷۰۰ نفر متکدی در سطح شهر شناسایی و به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شده‌اند، گفت: ۷۵ درصد این افراد «آقا»، ۱۹ درصد «بانوان» و ۶ درصد هم کودکان زیر ۱۸ سال هستند. معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد افزود: متاسفانه تست اعتیاد بیش از ۱۸۹۰ نفر از متکدیان، مثبت بوده که با هماهنگی مقام قضایی و همکاری بهزیستی به کمپ‌های درمان اعتیاد رایگان و دولتی تحویل شده‌اند. ابراهیمی تصریح کرد: علاوه بر این، ساماندهی متکدیان اطراف حرم مطهر رضوی نیز با همکاری مسئولین مربوطه صورت گرفته در همین قالب، بیش از ۷۹۰ نفر به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند. ابراهیمی اظهارکرد: متاسفانه شایع‌ترین موضوع در پدیده تکدی‌گری، سواستفاده از احساسات زائرین و مجاوران است که متکدیان حرفه‌ای با شیوه‌های متنوع و مختلفی همچون استفاده از عروسک به‌جای نوزاد و تغییر ظاهر از مرد به زن، به تکدی‌گری می‌پردازند. وی گفت: سالمندان و زنان، بیش از سایر گروه‌های سنی در معابر و چهارراه‌ها حضور دارند و دلیل آن هم، کمک بیشتر مردم به این گروه‌های سنی است. 46 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901231

دیگر خبرها

  • پیگیری بیمه شورای روستایی در کشور
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون نفر بیمه شده دارد
  • یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند/ برخی برای تکدی‌گری خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند
  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد