Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،سرهنگ علی پورکاوه، فرمانده انتظامی شهرستان کاشان در آستانه آغاز هفته نیروی انتظامی در نشست خبری با خبرنگاران شعار امسال این هفته را «پلیس هوشمند، امین مردم» دانست و گفت: ۶۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در در ۶ ماه نخست امسال کشف شد که این مقدار نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل که ۲۵۷ کیلوگرم بود، افزایش ۱۴۳ درصدی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او، افزایش ۱۸ درصدی شناسایی، برخورد و دستگیری قاچاقیان تهیه و توزیع مواد مخدر و انحلال باند‌ها را در این مدت یادشده تاکیدکرد و افزود: دستگیری مصرف‌کنندگان (معتادان) نیز ۱۲ درصد افزایش داشته است.

به گفته او، ۱۲ درصد از مصرف‌کنندگان بیکار، ۳۴ درصد متاهل، ۱۵ درصد زیردیپلم و ۱۲۰ درصد نیز دارای تحصیلات بالاتر از دیپلم دارند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان، تصریح کرد: متاسفانه افراد معتاد دستگیر شده در گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال هستند.

افزایش ۵ درصدی کشفیات سرقت

 

سرهنگ علی پورکاوه، افزایش پنج درصدی تشکیل پرونده وقوع سرقت در ۶ ماه نخست امسال در کاشان را یادآورشد و گفت: در این مدت همچنین پیشگیری از وقوع سرقت خودرو سه درصد کاهش، سرقت داخل خودرو و کیف قاپی ۲۷ درصد کاهش یافته است.

او با تاکید بر افزایش ۳۹ درصدی سرقت موتورسیکلت گفت: سرقت موتورسیکلت در اثر اهمال مالکان در رها کردن آن بیرون منازل و در دسترس سارقان بسیار سهل الوصول است.

به گفته او، استفاده نابجا از موتورسیکلت علاوه بر سرقت آن عامل تصادفات، درگیری‌ها و ایجاد مزاحمت‌ها می‌شود.

اجرای طرح ظفر در پاکسازی نقاط آلوده از معتادان، سارقان و اراذل و اوباش

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان، با تاکید بر اجرای ۳۱ مرحله از طرح ظفر در نیمه نخست امسال گفت: با اجرای این طرح در برخورد با معتادان، سارقان و اراذل و اوباش ۹۴ نفر سارق حرفه‌ای و با تجربه، ۱۶ نفر قاچاق چی لوازم خانگی و پوشاک و ۱۷ نفر اراذل و اوباش شناسایی و دستگیر شده اند.

او با اشاره به اینکه ۱۱ مرحله از مجموع ۳۱ مرحله طرح ظفر برای مبارزه با قاچاق کالا انجام شد گفت: افزون بر ۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق با دستگیری ۷۲ نفر در نیمه نخست امسال کشف شد که این کشفیات در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته که بیش از ۱۱ میلیارد ریال با دستگیری ۴۷ نفر بود افزایش ۱۰۰ درصدی یافت.

به گفته او، فراوانی کالا‌های قاچاق شده به ترتیب لوازم آرایشی، پوشاک و لوازم خانگی بود.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان، اظهارداشت: با اجرای طرح ظفر ۶۶ خودرو و ۷۶ موتورسیکلت که مزاحمت برای مردم ایجاد کرده بودند توقیف شده و همچنین ۱۲۹ نفر اتباع افغانستان نیز که غیرمجاز وارد شهرستان کاشان شده اند، دستگیر شدند.

 

افزایش ۸۱ درصدی تشکیل پرونده و رسیدگی به جرائم فضای مجازی

پورکاوه، در ادامه با تاکید بر اینکه تشکیل پرونده و رسیدگی به جرائم فضای مجازی در کاشان امسال ۸۵ درصد افزایش داشته است تصریح کرد: پرونده‌های مربوط به حوزه اقتصادی ۱۶۷ درصد رشد، موضوع‌های اخلاقی ۲۷ درصد کاهش و مسائل اجتماعی نیز ۳۸ درصد افزایش یافته است.

او، آموزش همگانی و نشست‌های آموزشی فرمانده انتظامی شهرستان کاشان را ۲۳ مورد در ادارات، ۷۷ مورد در مساجد، ۸۳ مورد د مدارس، ۱۶۶ مرود در پایگاه‌های بسیج، ۶ مورد با اولیا و مربیان، ۷۷ مورد با کارگران و ۶ مورد نشست آموزشی در دانشگاه یادآورشد.


کاهش تصادفات فوتی و افزایش تصادفات جرحی برون شهری و درون شهری

 

به گفته او، خوشبختانه تصادفات فوتی برون شهری کاهش ۳۵ درصدی تصادفات فوتی برون شهری و درون شهری کاهش ۶ درصدی در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال داشت، اما متاسفانه در این مدت تصادفات جرحی درون شهری و برون شهری به ترتیب ۴۵ و ۲۹ درصد رشد داشته است.



افزایش ۸۸ درصدی تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ پلیس

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان، تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی را به علت برنامه ریزی، جهت دهی و هدفمند کردن کار‌های پلیس مهم برشمرد و گفت: در نیمه نخست امسال ۵۹ هزار و ۳۷۰ مورد تماس با این مرکز گرفته شده که به نسبت مدت مشابه سال قبل که ۳۱ هزار و ۶۵۳ تماس بود ۸۸ درصد رشد داشته است.

سرهنگ پورکاوه، همچنین پنج شاخص اولویت جرائم را شامل اختلافات ملکی و خانوادگی ۲۹ درصد، جرائم و تخلفات مربوط به حوزه راهنمایی و رانندگی ۲۵ درصد، نزاع و درگیری ۲۳ درصد، مفاسد اجتماعی ۱۱ درصد و وقوع سرقت ۶ درصد عنوان کرد.

او، شمار پرونده‌های ارجاع شده به کلانتری‌های شهرستان کاشان در نیمه نخست امسال را یک هزار و ۱۵۷ فقره بیان کرد و افزود: با انجام کار‌های مشاوره ۹۴۷ فقره (۸۲ درصد) از این پرونده‌ها به صلح و سازش منجر شده است.

به گفته او، از مجموع پرونده‌های متشکله ۲۷۶ مورد مشکلات خانوادگی (۲۴ درصد)، ۲۵۶ مورد نزاع و درگیری (۲۲ درصد)، ۴۱۲ مورد مشکلات حقوقی و مالی (۳۶ درصد)، ۸۶ مورد مشکلات اجتماعی (۱۱ درصد) و ۱۲۷ مورد مابقی موارد بود.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان یادآور شد: شمار پرونده‌های ارجاع شده به کلانتری‌ها در ۶ ماه گذشته به نسبت مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش یافته است.

شایان ذکر است: ۱۱ تا ۱۷ مهر هفته نیروی انتظامی به ترتیب از اول تا هفتمین روز آن با عناوین پلیس بصیرت ولایت مداری شهادت طلبی و ایثار، پلیس جامعه ایمانی ارزش مداری رافت و مهربانی، پلیس رفتار حکیمانه خدمت گذاری و امانت داری، پلیس حرفه‌ای گرایی تخصص و کارآمدی، پلیس آموزش همگانی مشارکت عمومی و پیشگیری اجتماعی، پلیس خدمت گذاری پاسخگویی و امانت داری، پلیس دانش بنیان پژوهش محوری و روز آمدی است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی شبکه های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۷۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه، دستگیری ۱۰ نفر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد.

سردار مهدی حاجیان در این خصوص اظهارداشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از اطلاع از اینکه اعضای دو باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستورکار قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی چهار دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان دو باند مواد مخدر شده و آنها را در عملیات هایی جداگانه توقیف کردند.

حاجیان تصریح کرد: در بازرسی های انجام گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

رئیس پلیس استان همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

وی در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهمترین برنامه های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • تریاک از معده قاچاقچی در اسفراین کشف شد
  • کشف ۲۴۵ کیلوگرم حشیش و تریاک در هرمزگان
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان