Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-05@20:48:16 GMT

توهین خط قرمز است/ توسعه نوبتی نیست

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۲۸۱۹۰

توهین خط قرمز است/ توسعه نوبتی نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،دکتر محمدعلی شجاعی در نشست با فعالان حوزه مجازی استان اظهار داشت: نشست بنده و فعالان فضای مجازی با هدف بهره مندی از نیروهای فعال و کاردان در راستای توسعه استان است.

دکتر شجاعی افزود: فضای ذهنی بنده فقط کار کردن و انجام وظایف و احساس مسئولیت در برابر مردم استان می باشد و در انتخاب تیم کاری خود به دنبال افرادی با این دیدگاه هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کسانی که مدعی توسعه هستند باید بدانند در بحث توسعه باید شاخص همه بخش‌ها به نسبت سهمشان ارتقا یابد و بی‌توجهی به یک بخش در واقع بی‌توجهی به جامعه هدف آن بخش می باشد.

دکتر شجاعی با بیان اینکه توسعه اولویت دارد اما نوبتی نیست؛ تصریح کرد: افرادی که در فضای مجازی کار می‌کنند یعنی حیات دارند و بنده اعتقاد دارم فعالان این فضا افرادی اهل مطالعه و پای کار هستند که می توانند در تیم کاری استان حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: فعالان فضای مجازی باید متوجه تفاوت بین توهین، تخریب و انتقاد باشند و خراسان شمالی فصل مشترک تمام صحبت‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات در استان باشد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: شنوای حرف‌های مخالفان و منتقدان هستم چرا که آنان یا بنده را از کار نادرست باز می دارند و یا در ادامه با بنده موافق می شوند که این افراد در اجرا فوق‌العاده هستند.

دکتر محمدعلی شجاعی مطرح کرد: برقراری امنیت در استان وظیفه بنده است و با افرادی که به دنبال بر هم زدن فضای استان هستند برخورد می کنم.

دکتر شجاعی با بیان اینکه کمترین هنر مخالفت و انتقاد همراه با توهین است، افزود: حرف افراد مخالف مشخص است اما شیوه بیان آن باید در چارچوب باشد چرا که آزادی از آگاهی می آید و فرد آگاه می داند که چه حرفی را بگوید و چه کاری را انجام دهد.

دکتر شجاعی خاطر نشان کرد: توهین و ایجاد نمای زشت از استان خط قرمز بنده است و همچنین به کار افراد بومی به دلیل شناخت خوب از منطقه معتقد هستم اما جناح بازی در کنار بنده ممنوع است.

وی تاکید کرد: یکی از ایرادات نیروی بومی استان این است که نمی‌خواهند مدیران بالادستی را از خود دلخور کنند و بنابراین کار اشتباه را تذکر نمی‌دهند و سطح کار را پایین می آورند و سلیقه بنده در تیم کاری استان انتخاب افرادی است که دلسوز مردم و به دنبال انجام وظایف خود هستند.

استاندار خراسان شمالی خاطر نشان کرد: فضای مجازی را تهدید نمی دانم اما اعتقاد دارم فضای مجازی یک تعریف دارد که باید به درستی آن را انجام دهیم و مطلبی که درست است را بنویسیم و اگر اشتباه کردیم آن را اصلاح کنیم.

دکتر محمدعلی شجاعی افزود: برخی از افراد به دنبال مخالفت همیشگی هستند و با نداشتن اطلاعات کافی مطلب می نویسند و ذهن مردم را مشغول می کنند.

وی با بیان اینکه یاد گرفته ام در دعوا شتاب نکنم، تصریح کرد: گاهی حرف حق با داد و فریاد شنیده نمی شود و اگر فردی دلسوز استان باشد به دنبال جنگ و دعوا نیست.

وی با اشاره به انتقاد یکی از حاضرین در نشست به فعالیت بانک های استان، اظهار داشت: در استان تلاش کردیم بانک های دولتی پای کار بیایند که رتبه دوم استان در سامانه کار بیانگر این موضوع است.

دکتر شجاعی تصریح کرد: تنها ۳۰ درصد از منابع جذب شده توسط بانک های خصوصی در استان و مابقی در خارج از استان هزینه می‌شود که تلاش داریم بانک‌های خصوصی پای کار بیایند.

وی گفت: برخی در گذشته با جایگاه بهتر و بالاتر کارها را انجام ندادند و اینک به دنبال دخالت در انجام امور استان هستند.

دکتر شجاعی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جلسه مهندسی انتخابات نیست افزود: برگزاری انتخابات سالم با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای وظیفه بنده است و در این مسیر با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

وی مطرح کرد: بخش نظارت و اجرا دو بال برای برگزاری انتخابات باشکوه و سالم هستند تا مردم حس کنند رای آنها خوانده شده است، بنابراین این دو هیات در استان در کنار هم با تعامل فعالیت خواهند داشت.

دکتر شجاعی در پایان بار دیگر تاکید کرد: نقدها و مخالفت ها را بنویسید اگر اطلاعات کافی ندارید می توانید از استانداری اطلاعات بگیرید و برای توسعه استان پای کار بیاید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتخابات خراسان شمالی دولت شاخص فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۸۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟

ایسنا/کرمان امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفای خود از امامت جمعه این شهر توضیح داد.

حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های امروز نماز جمعه رفسنجان با تسلیت ایام شهادت امام صادق(علیه السلام) اظهار کرد: بنده ۱۵ آذر سال ۹۸ به عنوان امام جمعه رفسنجان معرفی شدم و بنا را بر این گذاشتم که سه سال بیشتر نمانم. لذا چند ماه قبل از پایان دوره سه‌ساله در ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ استعفا دادم.

وی افزود: از طریق روال اداری استعفای خود را به کرمان دادم و کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد لذا در سمیناری که در تهران برگزار شده بود استعفایم را تقدیم آقای حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کردم. همان‌جا جلسه‌ای با هم داشتیم و امر کردند که تا آخر ۱۴۰۱ بمانید.

وی افزود: در پایان سال ۱۴۰۱ گفتند ۱۴۰۲ انتخابات مجلس است بمانید تا انتخابات برگزار شود و باز هم اطاعت کردیم. لذا در ابتدای امسال استعفای من مورد پذیرش قرار گرفت.

امام جمعه رفسنجان با بیان این‌که بنده به جز دو دولت بنی‌صدر و مرحوم شهید رجایی با همه دولت‌ها کار کردم، ادامه داد: با دو دولت قبلی و فعلی در رفسنجان کار کرم و هر دو دولت کمال صمیمیت و همراهی را با بنده انجام دادند.

عسکری توضیح داد: دلیل استعفای خود را نوشته‌ام و این است که پاسخ عملی مثبتی به اندیشه متعالی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای مبنی بر جوان‌گرایی و واگذاری مسئولیت‌ها به جوان‌ترها است.

وی گفت: من سال ۱۳۶۴ از طرف امام راحل(ره) امام جمعه کوهبنان شدم و تاکنون ۳۹ سال امام جمعه بودم. هم در جهاد سازندگی و در آموزش و پرورش کار کرده‌ام. مردم چه گناهی کردند فردی که ۴۰ سال کار کرده را تحمل کنند؟ گفتیم جوانی سرحال بیاید. یکی از مخاطبان حرف آقا خودمان هستیم.

عسکری ادامه داد: قرار بود قضیه محرمانه بماند و امروز آقای محی‌الدینی در مهریز از مردم این شهر خداحافظی و هفته آینده در رفسنجان معارفه شوند اما قضیه لو رفت. پس از اصرار و پافشاری مردم بنده پذیرفتم در خدمت شما باشم. از لطف و صمیمیت و بنده نوازی مردم رفسنجان تشکر می‌کنم.

امام جمعه رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد شهید مطهری، گفت: شهید استاد مطهری شخصیت اسلام‌شناس و معتقد و ملتزم به آموزه‌های دینی بود. شهید مطهری دارای روحیه انقلابی و عمل به وظیفه بود. تکلیف‌مدار، زمان شناس، اولویت‌شناس و شبهه‌شناس بود.

وی تصریح کرد: معلمان و اساتید آنچه برای دانش آموز و دانشجو سوال و شبهه است بشناسند و با برهان و دلیل برای آنها رفع شبهه کنند نه خدای ناکرده القای شبهه انجام دهند.

عسکری به جنبش دانشجویان آمریکا نیز پرداخت و گفت: جنبش دانشجویان آمریکایی علیه نسل‌کشی اسرائیل در فلسطین چهره زشت و کریه مدعیان آزادی بیان و حقوق بشر را برملا کرد که با چه وضعیت بدی با استاد تمام دانشگاه و دانشجو برخورد می‌شود و تا امروز ۱۷۰۰ نفر دانشجو دستگیر شده است. اینها حرف هنجارشکنانه‌ای هم نزدند و خواستار پایان ظلم آمریکا و اسرائیل به مردم مظلوم فلسطین هستند.

امام جمعه رفسنجان گفت: دامنه رسوایی آمریکا و اسرائیل هر روز گسترش می‌یابد. امیدوارم نفرت و خشم جهانی علیه آمریکا و اسرائیل به نابودی این قدرت‌های ظالم منتهی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتصابات جدید در حزب اعتدال و توسعه با امضای نوبخت+ جزئیات
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • حقیقی قربانی توسعه تاکتیکی فوتبال هوادار
  • توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم
  • رعایت کرامت مرزنشینان و ساحل‌نشینان خط قرمز دولت است
  • دلیل استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟
  • مسجد و فرهنگسرا را چرا داخل پارک می‌سازند؟/ تهران خشک به بوستان نیاز دارد
  • پیام پیرمرد حاشیه‌ساز سپاهانی بعد از توهین به هواداران زن پرسپولیسی
  • واکنش باشگاه سپاهان به حواشی مرد حاشیه‌ساز