Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار ایلام بر افزایش صادرات غیر نفتی از مرز مهران تاکید کرد و گفت: به منظور تفکیک مسیر تردد زوار اربعین و صادرات کالا در پایانه زرباطیه عراق بیش از ۲ هزار مترمربع زمین تسطیح و بیش از یک هزار و ۲۰۰ کامیون شن و ماسه اجرا شده است.

به گزارش ایسنا، «قاسم سلیمانی‌دشتکی» در نشست اقتصاد مقاومتی استان با تاکید بر اینکه  باید تلاش کنیم صادرات کالا از مرز مهران را به ۲ میلیارد دلار برسانیم که تحقق آن نیازمند حذف سخت گیری‌های بی مورد و موانع بر سر راه صادرات است، اظهار کرد: تمام مسئولان ذیربط وظیفه دارند موانع پیش روی صادرات از مرزهای استان را شناسایی و برطرف کنند چراکه در شرایط تحریم کشورهای غربی رونق صادرات با همسایگان می تواند راهکاری راهگشای برای برون رفت از شرایط کنونی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمانی‌دشتکی تصریح کرد:برخی از کالاها با توجه به فسادپذیری نباید در مرز متوقف شوند تا صادر کنندگان نیز بتوانند به راحتی کالاها و محصولات خود را به طرف مورد نظر عرضه کنند، بنابراین  نباید قانون و تاجر را معطل کرد.

استاندار ایلام ادامه داد: به منظور تفکیک مسیر تردد زوار اربعین و صادرات کالا در پایانه زرباطیه عراق بیش از ۲ هزار مترمربع زمین تسطیح و بیش از یک هزار و ۲۰۰ کامیون شن و ماسه اجرا شده است.

سلیمانی دشتکی گفت: چند نوع کالای قاچاق در مرز مهران وجود دارد که با قاچاق نفت و گازوئیل در این مرز به خوبی مبارزه شده و  کالای دیگر قاچاق داروهای مخدر است که در کشور عراق جرم بوده و قاچاق محسوب می شود و مسائل اخلاقی و حیثیتی بسیاری در پی دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید اطلاع‌رسانی دقیق و گسترده در سطح رسانه های ملی و فضای مجازی برای مردم انجام و با قدرت جلو قاچاق داروهای مخدر گرفته شود، ادامه داد: مورد  دیگر سوم قاچاق مواد خوراکی است که در کشورمان قیمت آن بسیار ارزان تر از کشور عراق است و باعث شده قاچاق این کالاها در مرز صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۸۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران بازدید کرد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کاظم آل صادق سفیر ایران در عراق و وزیر داخلی عراق از پایانه مرزی مهران ظهر امروز دوشنبه بازدید کردند.

این بازدید به منظور بررسی آخرین تمهیدات لازم برای اربعین ۱۴۰۳ است.

کد خبر 6098169

دیگر خبرها

  • ۵۰‌ درصد تردد زوار عراق از مرز مهران است
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران بازدید کرد
  • تردد ۶ هزار کامیون خارجی از  مرز نوردوز
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • مرز خسروی روز به روز مورد استقبال بیشتر زائران قرار می‌گیرد