Web Analytics Made Easy - Statcounter

 برخی از زائران اربعین حسینی برای شرکت در این مراسم و رفتن به عراق از خودروهای شخصی خود استفاده می‌کنند و برای این کار وسایل نقلیه‌شان را کاپوتاژ می کنند. کاپوتاژ سرویسی یکساله است که خودروهای شخصی با تغییر پلاک‌شان به پلاک بین‌المللی و دریافت دیگر مدارک لازم که هر کدام هزینه‌های خودش را دارد، می‌توانند از مرزهایی که این سرویس را کنترل می‌کنند، عبور کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهران قربانی گفت: آن‌ دسته از زائرانی که خودرهای خود را کاپوتاژ کرده‌اند و می خواهند برای سفر به کربلا از وسیله نقلیه شخصی خودشان استفاده کنند، باید در بازه زمانی اعلام شده این کار را انجام دهند، چرا که امسال در ایام پیک، خودروهای شخصی نمی‌توانند از مرز عبور کنند.

وی افزود: بر اساس تصمیم اخیر اتخاذ شده خودروهای شخصی کاپوتاژ شده تنها تا ۱۶ مهر ماه می‌توانند به عراق وارد شوند و برای برگشت نیز از چهارم آبان ماه می‌توانند به کشور بازگردند چرا که تردد خودروهای شخصی از ۱۶ مهر ماه تا ۳ آبان ماه ممنوع است.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین درباره هزینه کاپوتاژ خودرو نیز اعلام کرد: گرچه هزینه‌های کاپوتاژ ارتباطی به سازمان راهداری ندارد اما برای خودروهای سواری، کاپوتاژ یکساله حدود ۱.۵ تا دو میلیون تومان هزینه دارد و این هزینه‌ها را به گمرک می‌پردازند.

قربانی با بیان اینکه قیمت بنزین در عراق لیتری ۵۰۰۰ تومان است، گفت: برای خودروهای کاپوتاژ شده که می خواهند وارد کشور عراق شوند، میزان سوختی که این خودروها دارند، محاسبه شده و مابه‌التفاوت قیمت بنزین آن با عراق را محاسبه کرده و کمی کمتر از این مابه‌التفاوت را از راننده دریافت می‌کنند که البته این وجه باید به حساب شرکت ملی نفت واریز شود.

223223

کد خبر 1306500

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اربعین عراق پیاده روی اربعین باشگاه پرسپولیس اربعین باشگاه استقلال ایالات متحده آمریکا آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب سپاه پاسداران پیاده روی اربعین گردشگری سینمای ایران خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۸۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی

تین نیوز

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شده که ظرف روزهای آینده عرضه خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی ضیغمی در حاشیه نشست خبری ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیاری از افرادی که در سامانه ثبت نام کردند، منتظر هستند خودرو مورد علاقه شان وارد شود و به همین دلیل تاکنون از ۳۰ هزار نفر که در سامانه بودند، ۱۵ هزار نفر خودروی خود را انتخاب کردند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر خودروهای زیادی در گمرکات و مناطق آزاد هست. بیش از ۱۲ تا ۱۳ هزار خودرو دپو در مناطق آزاد و کشور هست که این خودروها فقط منتظر توافق های داخلی در وزارت صمت و بانک مرکزی هستند تا ترخیص شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: واردات خودروهای جانبازان هم فقط مربوط به سازمان توسعه تجارت نیست و کار سازمان در این رابطه انجام شده و منتظر هستیم بانک مرکزی مدل تخصیص ارز و بنیاد شهید هم گروه هایی که قرار است ارز بگیرند را مشخص کند.

ضیغمی با بیان اینکه ظرف چند روز آینده اولین عرضه خودروهای برقی انجام خواهد شد، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شده که ظرف روزهای آینده عرضه خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد+ عکس
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی
  • تکذیب کشف خودروی بمب‌گذاری شده در موصل
  • آتش سوزی یک مدرسه دخترانه در اهواز + جزییات
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • جزییات تازه درباره مجوز واردات خودروهای کارکرده
  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید
  • نجات 666 میلیون لیتر بنزین توسط وزارت صمت