Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه  گفت: به‌موجب قانون مکلف هستیم حمایت حقوقی از فعالین اقتصادی انجام دهیم که حقوق بانکی، بیمه، گمرک، تأمین اجتماعی، حقوق محیط‌زیست و هر چیزی که می‌تواند مربوط به حقوق شود را شامل می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمدباقر الفت شب گذشته(دهم مهرماه) در جمع فعالین اقتصادی استان هرمزگان، افزود: بعد از اعلام سیاست‌های کلی در رابطه با اقتصاد مقاومتی توسط مجلس، قانونی در این حوزه به تصویب رسید که طی آن قانون برای دستگاه اجرایی و دستگاه قضایی وظایف متعددی را مشخص کردند و دستگاه قضایی مکلف شد دو اقدام حمایت حقوقی و قضایی از فعالان اقتصادی و مبارزه با مفاسد اقتصادی را در دستور کار خود قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه تکالیف قوه قضاییه مورد پیگیری جدی قرار بگیرد، رئیس مجلس دستورالعملی را اجرا کردند که در تمام سطوح مدیران قوه قضاییه مکلف شدند در دو ستاد مرکزی و استانی سازمان‌دهی شوند و حمایت قضایی و حقوقی خود را از فعالین اقتصادی به عمل‌آورند.

الفت اضافه کرد: این ستاد در مرکز با ریاست معاون اول قوه قضاییه و عضویت کلیه معاونین قوه و روسای سازمان‌های تابعه دستگاه‌های قضایی تشکیل می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: بعد از فعال شدن دو ستاد مرکزی و استانی مهم‌ترین بحث مطرح‌شده این است که فعالان اقتصادی چگونه به ستاد دسترسی پیدا کنند؟ از چه متقاضی حمایت کنیم و در چه سطحی از متقاضیان و فعالانی که تقاضای حمایت حقوق قضایی دارند توان دستگاه قضایی را به کار ببریم؟

وی بیان کرد: سامانه‌ای را مشترکا با اتاق بازرگانی طراحی کردیم به اسم  حامی، که طی آن هر فعال متقاضی حمایت، می‌تواند خود را به‌راحتی معرفی کند تا بتوانیم مشکلات را با استفاده از فناوری (که هم سرعت دارد هم دقت، ضمن اینکه ارتباط با متقاضی آنلاین است) پیگیری کنیم.

الفت با تأکید بر اینکه فردی را که می‌خواهیم حمایت کنیم ابتدا باید اعتماد او را کسب کرده باشیم، اظهار کرد: قدرت اجرایی شرکت‌ها را نگیریم، فردی که می‌خواهیم از او حمایت کنیم باید شناخته‌شده و اعتبارش محرز باشد، به میزان اعتباری که آن فرد دارد ما از او حمایت می‌کنیم، هرچه قدر معتبرتر حمایت‌های ما هم بالاتر.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ادامه داد: کار ما در قوه قضاییه یا حمایت قضایی است یا حمایت حقوقی که در حمایت قضایی هم در دادرسی‌ها و هم اجرای احکام را شامل می‌شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «ما در مقام اجرای احکام به‌هیچ‌عنوان نباید به‌گونه‌ای عمل کنیم که واحدهای اقتصادی تعطیل شوند»، خاطرنشان کرد: قوه قضاییه تلاش می‌کند که از طریق ستادهای اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کند و جلوی آسیب‌ها را در مرحله اجرای احکام بگیرد.

الفت ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا اتفاقاتی نظیر اقدامات احتیاطی که علیه اشخاص انجام می‌دهیم، قرارهای تأمینی که صادر می‌کنیم، بازداشت موقت، وثیقه، کفالت و غیره که ممکن است منتهی به بازداشت فعالین اقتصادی شود، صورت نگیرد که سر پل این فعالیت‌ها و  مأموریت‌ها  دبیرخانه اقتصاد مقاومتی در استان‌ها از طریق سامانه است.

این مقام قضایی تصریح کرد: به‌موجب قانون مکلف هستیم حمایت حقوقی از فعالین اقتصادی انجام دهیم که حقوق بانکی، بیمه، گمرک، تأمین اجتماعی، حقوق محیط‌زیست و هر چیزی که می‌تواند مربوط به حقوق شود را شامل می‌شود.

الفت ثمره فعالیت پیشگیری از وقوع جرم قوه  قضاییه در دو سال گذشته را در دو جلد کتاب قطور برشمرد و عنوان کرد: بیشتر از هزار واحد تولیدی را حمایت کردیم، ده‌ها هزار کارگر را در یک شرایط منطقی به واحدها برگرداندیم، تبلیغات رسانه‌ای که واحدهای ما را فلج می‌کنند را متوقف کردیم.

وی اضافه کرد: امروز نمی‌دانم صداوسیما در تقویت و رونق تولید نقش مثبتی ایفا می‌کند یا خیر؟! برخی شخصیت معنوی تجار ما را از بین می‌برند، جایگاه سرمایه‌گذاری در کشور ما را تضعیف می‌کنند، دقیقاً برخلاف منویات قانون‌گذار مقام معظم رهبری حرکت می‌کنند درحالی‌که هم قانون‌گذار و هم مقام معظم رهبری تأکیدشان بر اقتصاد است، وقتی هم که صحبت از اقتصاد می‌کنیم باید اعتبار فعالین اقتصادی نه‌تنها حفظ شود، بلکه جایگاه آن‌ها را بتوانیم با فعالیت‌های خودمان جلا دهیم و با سربلندی بگوییم ما بازرگان ایرانی هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه هرمزگان قوه قضاييه استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۹۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان

ایسنا/هرمزگان رئیس قوه قضاییه در جریان سی‌اُمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ‌در رأس هیئت عالی قضایی به استان هرمزگان سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا، رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان هرمزگان از برنامه های ‌حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ‌و سایر مسئولان عالی قضایی در جریان این سفر است.

هم‌چنین در جریان این سفر، نسبت به رفع مشکل اهالی یکی از مناطق استان هرمزگان که بیش از نیم قرن استمرار داشته است، اقداماتی با حضور رئیس قوه قضاییه صورت خواهد گرفت.

برگزاری نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی و کارآفرینان و دست‌اندرکاران مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور از دیگر برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به استان هرمزگان است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد
  • راهکار‌های رئیس دستگاه قضا برای حمایت از حقوق کارگران
  • راهکارهای رئیس دستگاه قضا برای حمایت از حقوق کارگران
  • خدا را سپاسگزاریم که در جای جای نظام سخن از یاد خدا و عدالت و یاری مظلومان است/ مردم ایران اسلامی در صف اول حمایت از فلسطین بوده و هستند
  • اشاره غیرمستقیم اژه‌ای به حکم توماج صالحی
  • گزارشی حقوقی از تبدیل مدارس غزه به پایگاه‌های نظامی توسط اشغالگران
  • روش و نرخ محاسبه خدمات قضایی به کمک مشاوره حقوقی
  • خود را مکلف به دفاع از حقوق عامه کسانی می‌دانیم که زبان شکایت ندارند
  • ‌سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان