Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@22:49:10 GMT

موزه شهدای ابهر در مراحل پایانی

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۲۹۳۲۲

موزه شهدای ابهر در مراحل پایانی

شهردار ابهر گفت: موزه شهدای ابهر در مراحل پایانی ساخت قرار دارد.

‌به گزارش ایسنا، محمدرضا ذوالقدری‌ها در حاشیه بازدید از موزه شهدای در حال احداث در پارک پردیس ابهر با تاکید بر این‌که شهادت، اوج تعالی انسان است، ادامه داد: در فرهنگ اسلام و به‌خصوص تشیع، ارزشمندترین و گران‌بهاترین حرکت، شهادت است.

وی با بیان این‌که شهیدان، مقاومت و پویایی جامعه را تضمین کرده و به جامعه ظرفیت روحی می‌بخشند و ضعف و سستی را از بین می‌برند، ادامه داد: اگر خون شهیدان نبود که شجره طیبه رسالت را سیراب نماید نه از اسلام خبری بود و نه از مکتب توحید بخش الهی اثری و در یک جمله می‌توان گفت که پرمحتواترین عنوان، در راستای تکامل انسان، از دیدگاه متون اسلامی عنوان «شهید» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار ابهر با بیان این‌که در دنیای پرفتنه امروز که عصر انفجار اطلاعات لقب گرفته است و در زمانه‌ای که مرزهای جغرافیایی، معنا و مفهوم پیشین خود را در ساختار جدیدی از معرفت و تحول مبنایی در حیات بشری، رفته رفته از دست می‌دهند و اقتدار ملی هر کشور در بعد فرهنگی آن جلوه و ظهور می‌یابد، ادامه داد: پاسداری از ارزش‌های فرهنگی، رویکردی واقع‌بینانه و استراتژیک خواهد بود.

ذوالقدری‌ها با تاکید بر ضرورت معرفی و شناساندن بیش از پیش شهدا و آرمان‌های این بزرگواران به عموم به ویژه نسل جوان، تصریح کرد: با توجه به گذر زمان و نیاز جامعه امروزی به معرفی شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس، طرح ایجاد موزه شهدا در ابهر  یکی از اولویت‌دارترین پروژه‌های شهرداری است.‌

وی ادامه داد: شهرداری ابهر نیز به این مقوله توجه ویژه‌ای داشته و در همین راستا موزه شهدا در پارک پردیس با زیر بنای ۲۵۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال در حال احداث است که این پروژه در مراحل پایانی و محوطه‌سازی قرار دارد و ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا هرچه زودتر مورد بهره‌برداری و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و سپاه ناحیه ابهر تجهیز و راه‌اندازی شود.

این مسئول با اشاره به تابلوهای نصب شده شهدا در سطح شهر، اظهار کرد: اکثر کوچه‌های شهر ابهر مزین به نام شهید و شهدا هست و در این‌خصوص جهت به‌سازی و نوسازی تابلوهای شهدا در بلوارها و کوچه‌ها در راستای ارج نهادن به مقام شامخ این عزیزان تاکید شده است.

شهردار ابهر با بیان این‌که در فضاسازی شهری نیز، توجه ویژه‌ای برای حفظ جایگاه شهدا شده است، افزود: به‌سازی تمثال شهدا و کاشی‌کاری زیر تصاویر شهدا در سطح شهر از جمله اقداماتی است که در این حوزه صورت گرفته است که امیداریم با این اقدامات هرچند ناچیز بتوانیم خادمی خود در مدیریت شهری را به خانواده‌های معظم و بزرگوار شهدا ادا کنیم؛ چراکه دلجویی و امیدبخشی به آنها، حرکت در مسیر تداوم فرهنگ ایثار و شهادت است.

انتهای پیام

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ابهر موزه شهدا دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۹۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای معلم شهرستان دیر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین جهانگیری ظهر سه‌شنبه در مراسم یادواره ۸ معلم شهید این شهرستان در سالن شهید حکیمی با گرامیداشت هفته معلم و یاد شهدای دانش‌آموز و معلم، اظهار داشت: شهید آیت‌الله مطهری معلمی در تراز انقلاب اسلامی بود و باید الگوی معلمان ما باشد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر افزود: راه و رسم معلمی شیوه پیامبران است و معلمی موفق است که مسیرش هم راستا با انبیا باشد و مسیر آنها را در پیش گیرد. معلمی یعنی اجرای اهداف و سیره و روش انبیا و الگو قرار دادن آنها است.

وی ادامه داد: شهدای معلم باید الگوهای معاصر معلمان ما باشند. الگو یعنی پا جای شهدا و انبیا گذاشتن که شهدای معلم این گونه بودند.

جهانگیری با بیان اینکه نوجوانان، جوانان و معلمان زندگینامه شهدا را مطالعه کنید، گفت: معلمان دستگاه انسان‌ساز ایران و جهان هستند.

وی با تاکید بر لزوم دیدار با خانواده و بستگان شهدا برای آشنایی با اخلاق و رفتار شهدا، اضافه کرد: برای پی بردن به گام‌هایی که شهدا در علم‌آموزی، تربیت دینی و اسلامی و اخلاقی برداشتند با خانواده معظم آنها ارتباط بگیریم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری ۲۵ یادواره شهید دانش‌آموز در ۲۵ مدرسه شهرستان با حضور و نقش‌آفرینی مستقیم ۶ هزار دانش‌آموز برگزار شد.

وی عنوان کرد: در این سال تحصیلی هر مدرسه شهرستان به نام یک شهید نام‌گذاری و تمام فعالیت‌ها و عملکرد مدرسه به نام آن شهید نام‌گذاری شد.

جهانگیری ابراز کرد: آموزش و پرورش در پیشبرد اهداف دینی، اسلامی و انقلابی در کنار سپاه در رأس همه دستگاه‌ها و نهادهاست.

این مراسم معنوی مزین به پرچم متبرک حرم امام علی (ع)، امام حسین (ع)، حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) بود که توسط دانش‌آموزان حمل و به روی صحنه آورده شد.

خاطره‌گویی برادر شهید عبدالرسول قادریان، سخنرانی، اجرای تئاتر، دکلمه و تجلیل از خانواده ۸ معلم شهید شهرستان دیر از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

این مراسم یادواره به یاد شهیدان یوسف بردستانی، غلامعباس دشتی، عبدالرضا حکیمی، ایرج رنجبر، قاسم دراهکی، شبر فراهانی، عبدالرسول قادریان و کرم مغدانی، ۸ معلم شهید شهرستان دیر برگزار شد.

کد خبر 6099471

دیگر خبرها

  • ۵ کتاب شهدای شهرستان بهارستان رونمایی شد
  • یادواره شهدای معلم شهرستان دیر برگزار شد
  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • بازدید وزیر فرهنگ از مراحل آماده سازی نمایشگاه کتاب تهران
  • یادواره شهدای روستای ارکان بجنورد
  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد
  • دانش‌آموزان و کودکان قربانیان اصلی جنایات اسرائیل هستند
  • برگزاری۱۶ یادواره شهدا در اردستان
  • ابلاغ احکام مسئولین کمیته ها و دبیران ستاد یادواره شهدای ارومیه
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان