Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاتجاه، «فقار الحسینی» کارشناس و فعال مدنی عراقی در گفت‌وگو با این شبکه اعلام کرد: «تظاهرات حقی است که قانون اساسی عراق برای شهروندان تضمین کرده است، اما حوادثی که رخ داده است نشان می‌دهد این تظاهرات از روند قانونی خود خارج شده و قوانین تظاهرات را نقض کرده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: «بر اساس قانون، تظاهرات برای ابراز نارضایتی مردم از دولت و مطالبه حقوق است و تظاهرکننده به خیابان می‌آید تا آن را از دولت طلب کند و این مسئله‌ای طبیعی است، اما اینکه تظاهرکنندگان در میدان التحریر و دیگر مناطق بیایند و خود را نماینده همه مردمی که حضور ندارند معرفی کنند و به منافع عمومی آسیب وارد کنند این منطقی نیست و غیرقانونی است. بستن راه‌ها و ایجاد بی نظمی و به آتش کشیدن ساختمان‌ها در ناصریه و کوت و نجف، آیا این‌ها یکی از راه‌های تظاهرات و ابزار‌های اعتراض مسالمت‌آمیز و قانونی است؟ آیا هیچ کشوری برای آزدی بیان اجازه چنین کاری را می‌دهد؟ مطمئنا نه.»

بیشتر بخوانید: نگاهی به تظاهرات اخیر عراق/ چه کسی اعتراض‌ها را به خشونت کشاند؟

وی تاکید کرد: «این تظاهرات سازماندهی شده است. یعنی سفر عادل عبدالمهدی به چین و امضای توافقنامه خدمات در برابر نفت موجب نارضایتی آمریکا شده است و برای همین سفارت آمریکا طبق عادت خود به ایجاد فتنه در داخل عراق اقدام کرده است تا اوضاع را به نفع خود رقم بزند. بنابراین بدون تردید این تظاهرات با تحریک آمریکا و با انگیزه‌های سیاسی راه‌اندازی شده و از محرومیت شهروندان عراقی سوء استفاده شده است.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عراق آمریکا تظاهرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۹۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟

به گزارش همشهری آنلاین، آخرین جزئیاتی که از ریز مبادلات ایران و عراق منتشر شده مربوط به ۹ ماهه ۱۴۰۲ است که نشان می‌دهد در این بازه زمانی، حدود ۲۰ درصد از تجارت ۷.۳ میلیارد دلاری ایران و عراق به صادرات گاز اختصاص داشته و مابقی کالاهای غیرنفتی و مصرفی بوده است.

بنا بر اعلام سازمان توسعه تجارت، در ۹ ماهه پارسال، علاوه بر گاز، محصولات فولادی، پلاستیکی، لبنی، معدنی فلزی، صنایع تبدیلی، کاشی و سرامیک، شیرینی و شکلات مهم‌ترین محصولات صادراتی ایران به عراق بوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق

کد خبر 847420 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها صادرات تجارت خارجی عراق

دیگر خبرها

  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • طبقه کارگر به تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پیوست
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟