Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی صوفی امروز در میزگرد همایش «نقش احزاب در انتخابات مجلس» با موضوع «حاکمیت و انتخابات» گفت: در هر شرایطی باید سعی کنیم که واقعیت‌ها را ببینیم و احزاب کشور این واقعیت‌ها را تحلیل کنند و بر اساس آن تحلیل راه‌حل‌های مشکلاتی که وجود دارد را ارائه کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: در حال حاضر این واقعیت را می‌دانیم که در شرایط سختی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعضی از این شرایط از خارج و بیرون به ما تحمیل شده است و بعضی از مشکلات هم ناشی از داخل است.

صوفی با بیان اینکه به هر حال چالش معیشت، ناکارآمدی و اقتصاد به عنوان ابر چالش‌های موجود یک واقعیت است و نمی‌توان آن را منکر شد، گفت: نگاه‌ها متفاوت است یک نگاهی است که می‌گوید  کسانی که از دیوار سفارت بالا رفتند کارشان اشتباه بوده یا سیاستی که در حال حاضر در منطقه داریم اشتباه است اینها رویکردی است که از جانب براندازان مطرح می‌شود و از طرف کسانی که تحت تاثیر آنها قرار می‌گیرند، در فضای مجازی به آن دامن می‌زنند.

این فعال اصلاح‌طلب گفت: باید واقع بین باشیم و نگاهمان به مردم باشد و اصالت را به مردم بدهیم و هرگز به مردم نگوییم که چرا انقلاب کردید، چرا شما آمریکا را دشمن خودتان قرار دادید و سفارت آن را تسخیر کردید ، چرا مجالس و دولت‌های مختلف تشکیل داده‌اید و اشتباه کردید.

وی اظهار کرد: انقلاب مردم درست است مردم اگر در حال حاضر احساسی دارند احساس آنها زلال و پاک است و ما باید بر احساس مردم متکی باشیم. آنچه که امروز مردم می‌فهمند این است که مردم امروز احساس می‌کنند که تبعیض و فاصله‌طبقاتی وجود دارد و در عین حال می‌گویند نباید در مقابل دشمن سر تعظیم فرود آورد، باید مقاومت کرد و ایستاد.

صوفی با بیان اینکه مردم می‌گویند ما به خود می‌بالیم وقتی می‌بینیم که آمریکا با آن قدرت، پنجه در پنجه ما انداخته و دچار ضعف شده است، گفت: راهکار عبور از این شرایط نیز مشخص است، باید به ملت و احساس آنها توجه کرد و بعضی از تقسیم‌بندی‌های اعتباری و گفتمان‌هایی که در گذشته داشته‌ایم را اصلاح کنیم.

این فعال سیاسی گفت: اگر اصولگرایی و اصلاح‌طلبی گفتمانی داشته‌اند که مبتنی بر احساس مردم بوده است، امروز باید گفتمان‌شان را اصلاح کنند مطالبات گذشته مردم که در وسط آن مطالبات سیاسی وجود داشت اکنون دیگر مطالبات جامعه ما نیست.

وی در پایان با بیان اینکه اکنون گفتمان مردم فقر و غنا است، گفت: اگر می‌خواهیم مردم به صحنه بیایند باید گفتمان را اصلاح کنیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: علی صوفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۰۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد

محمد حسن آصفری در گفتگو با خبرنگار قدس با اشاره به ویژگی‌های ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و ضرورت بررسی این لایه در مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید تلاش کنیم تا سیاست های تشویقی برای سرمایه‌گذاری در کشور ایجاد کنیم؛ یکی از این سیاست‌ها ،معافیت‌های مالیاتی و یا کاهش ارقام اخذ مالیات و یا کم کردن نرخ سود تسهیلات بانکی است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همچنین در اختیار قرار دادن زمین رایگان برای تولید کنندگان می‌تواند به عنوان یکی دیگر از مشوق‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری منظور شود، بیان کرد: موارد برشمرده شده به خوبی می‌تواند به رونق تولید و سرمایه‌گذاری در کشور کمک کرده و مانع رکود اقتصادی شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معافیت‌های مالیاتی می‌تواند در افزایش سرمایه‌گذاری موثر باشد ادامه داد: همچنین این امر می‌تواند به افزایش قدرت پول ملی کمک کرده و می تواند تاثیرات تحریم‌ها را خنثی کند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس تاکید کرد: بنابراین ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقی  اگر به زودی و بدون گرفتن ایرادهای غیرمنطقی در مجلس به تصویب رسیده و به مرحله اجرا برسد، با توجه به مشوق های هدفمند اعطا شده و کاهش مالیات تولید، به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد .

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم می‌تواند کمک‌های خوبی در راستای سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی باشد، ادامه داد: همچنین ما چندین سال است که با معضل نقدینگی رها شده در جامعه مواجه هستیم بنابراین این لایحه به درستی می‌تواند نقدینگی را در امر تولید متمرکز کرده و اعتماد مردم را به سرمایه‌گذاری و همچنین تحقق جهش تولید با مشارکت مردم در اقتصاد را میسر کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم می‌تواند در جذب و مشارکت مردم در اقتصاد کارساز باشد، ادامه داد: همچنین در این لایحه به موضوع اعطای مشوق مالیاتی جهت جلوگیری از خام فروشی و حفظ زنجیره ارزش تولید اشاره شده است و می تواند تاثیرات خوبی را در جلوگیری از خام فروشی ایجاد کند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم می‌تواند در تحقق عدالت مالیاتی موثر باشد،  بیان کرد:  ما هر چقدر بتوانیم نرخ مالیاتی از تولید و سرمایه گذاری را کمتر کنیم ، این امر می تواند تورم موجود در کشور را کاهش داده و در کنترل نقدینگی موثر باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسیر رسیدن به توسعه سرمایه‌گذاری مولد و رشد اقتصادی از محل افزایش جذابیت پروژه‌های تولیدی خواهد بود. در این میان مهم‌ترین مشوق در دسترس دولت برای توسعه اقتصادی، مبتنی بر اعطای مشوق‌های مالیاتی است که تاکنون اثرگذاری موفقیت‌آمیزی در تحریک سرمایه‌گذاری مولد نداشته است. از همین رو و با درک اهمیت اصلاح معافیت‌های مالیاتی، دولت سیزدهم به سمت اصلاح قوانین مالیاتی رفته است و اخیرا نیز لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم را مد نظر قرار داده که امیدواریم هرچه سریع‌تر در مجلس مورد بررسی قرار گرفته و پس از چکش کاری به تصویب برسد.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟
  • شادی مردم دیار هگمتانه از بارش باران بهاری
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • دانشگاهها در راستای رفع مشکلات توسعه ای مازندران پای کار بیایند
  • همدردی مردم نیویورک با دانشجویان معترض
  • زمانی که پرچم کشورم را میان تماشاگران می‌بینم، بسیار افتخار می‌کنم
  • (ویدیو) صحنه‌هایی دردناک از وضعیت مردم پس از آتش‌سوزی در امام‌زاده ابراهیم شفت
  • صحنه‌هایی دردناک از ‌وضعیت مردم پس از آتش‌سوزی در امام‌زاده ابراهیم شفت‌ + ویدئو
  • صحنه‌هایی دردناک از ‌وضعیت مردم پس از آتش‌سوزی گیلان | فیلم
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد