Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان با بیان این که طرح قطار شهری همدان در مرحله مطالعاتی است گفت: لاین اول تقاطع غیر همسطح شهید همدانی تا قبل از پایان سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد. ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

علی رحیمی‌فر در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، با بیان این که انبوه‌برها به دو دسته سنگین و سبک تقسیم می‌شوند اظهار داشت: مترو از انبوه‌برهای سنگین است و منوریل و تراموا از انبوه‌برهای سبک محسوب می‌شوند که در اصطلاح به آنها LRT می‌گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بودجه سال 98 یک ردیف ملی برای مطالعه قطار (انبوه‌بر) سبک شهری همدان در نظر گرفته شده است.

رحیمی‌فر با بیان این که این ردیف برای مطالعه است نه اجرا گفت: در براساس  ماده واحده‌ای در برنامه ششم طرح‌هایی به مرحله اجرا می‌رسند که همه مطالعات آنها انجام شده باشد.

پروژه قطار شهری همدان نیازمند بیش از هزارمیلیارد تومان اعتبار استبودجه قطار شهری همدان تصویب شداولویت شهرداری همدان باید اجرای طرح های نیمه تمام باشد

 

رئیس کمسیسون فنی و عمرانی شورای شهر همدان عنوان کرد: این مطالعات شامل چند بخش می‌شود که از آن جمله می‌توان به مطالعات اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و پدافند غیرعامل اشاره کرد.

رحیمی‌فر تصریح کرد: پس از تکمیل پکیج مطالعاتی اگر نتایج مثبت بود و معلوم شد که طرح توجیه اقتصادی، زیست محیطی، اجتماعی و سایر موارد را دارد برای طرح ردیف اجرایی تعیین می‌کنند تا به مرحله اجرا برسد.

وی تاکید کرد: اگر برخی نتایج منفی بود، اقداماتی برای مثبت شدن نتیجه صورت می‌گیرد و یا به طور کامل طرح کنارگذاشته می‌شود و به مرحله اجرا نمی‌رسد.

رحیمی‌فر افزود: طرح‌هایی که ردیف ملی دارند مجموع مطالعاتشان در کمیسیونی در سازمان مدیریت کشور بررسی و در صورت تایید برای این طرح‌ها ردیف اجرایی تعیین می‌‌شود.

این عضو شورای شهر همدان با تاکید بر این که ردیف تعیین شده برای قطار شهری همدان در بودجه 98 ردیف مطالعاتی است تصریح کرد: زمانی که موافقت‌نامه‌ بین شهرداری و برنامه بودجه مبادله شد شهرداری و شورا برای انتحاب مشاور طرح قطار شهری همدان اقدام می‌کنند.

رحیمی فر با بیان این که اگر موافقت‌نامه‌ امضا شود برای شهرداری و شورا تعهد دارد عنوان کرد: در واقع با تصویب ردیف بودجه در مجلس و تایید آن توسط شورای نگهبان یک تکلیف بر دوش شهرداری و شورا است که با انتخاب مشاور مطالعات طرح قطار شهری همدان را انجام دهد.

وی با اعلام این که مطالعه در مورد هر طرحی ملزم به اجرا نمی‌شود اظهار داشت: امکان دارد مشاور به این نتیجه برسد که طرح توجیه ندارد، اما حتما باید کار مطالعاتی در این مرحله صورت بگیرد.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان در رابطه با مخالفت برخی افراد با اجرای طرح قطار شهری در همدان گفت: همانطور که گفتم در حال حاضر بحث اجرا نیست بلکه فعلا باید مطالعات طرح انجام شود و انجام این مطالعات با تعیین ردیف در بودجه 98 برای شورا و شهرداری یک تکلیف است و حتی اگر برخی مخالف باشند مطالعه طرح حتما باید انجام شود.

رحیمی‌فر با اشاره به این که در کارهای اجرایی به مشاورین که از تخصص کافی برخوردارند باید اطمینان شود تاکید کرد: اظهار نظر سیاسی در مورد طرح‌های اجرایی اشتباه است.

وی تصریح کرد: من به عنوان عضو شورا شاید تخصص کافی در مورد اجرایی شدن یا اجرایی نشدن یک طرح را نداشته باشم و حتی اگر این تخصص را داشته باشم صلاحیت آن را ندارم و باید در این مورد مشاور طرح اظهار نظر کند.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان در رابطه با آخرین وضعیت تقاطع غیرهمسطح شهید همدانی که بر اساس وعده شهردار همدان قرار بود تا آخر شهریور ماه امسال به بهره‌برداری برسد اظهار داشت: این پروژه با مشکل نقدینگی مواجه شده است و معوقاتی هم از گذشته به این پروژه مترتب شده.

رحیمی‌فر افزود: قرار بود برای پیمانکار پروژه، وامی بین 5 تا 10 میلیارد تومان با ضمانت صورت وضعیت‌های پرداخت نشده‌اش، توسط شهرداری از بانک اخذ شود که این اقدام هم به نتیجه نرسید.

وی در رابطه با برخی اظهارنظرها مبنی بر این که تحریم باعث تکمیل نشدن پروژه تقاطع غیر همسطح شهید همدانی شده است عنوان کرد: در تامین برخی قطعات مورد استفاده مشکلاتی بود اما نمی‌توانیم ادعا کنیم که تحریم باعث به سرانجام نرسیدن پروژه شده است.

رحیمی فر با اشاره به این که بیشتر قطعات پل داخلی هستند تصریح کرد: بخش کوچکی از قطعات پل از خارج تامین می‌شود که البته امکان ساخت آنها در کشور هم وجود دارد و اگر اعتقاد داریم تحریم‌ها زندگی ما را فلج نکرده است باید با اتکا به متخصصان داخلی این قطعات را تامین کنیم.

وی در مورد زمان تکمیل این پروژه هم گفت: لاین اول این پروژه تا قبل از پایان سال 98 به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ ت

R41405/P/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۰۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان همدانی در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان

 در این مراسم که در مزار شهدای گمنام دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد، دانشجویان و استادان دانشگاه با سر دادن شعار‌های «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و حمایت از مردم مظلوم غزه را اعلام کردند.

دانشجویان همچنین اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان و اساتید را محکوم و بیانیه‌های جداگانه‌ای صادر و حمایت خود را از این اعتراضات اعلام کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان همدانی در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • زیرگذر طرح بزرگراه شهید تندگویان به بهره برداری می رسد
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان با بهره‌برداری از ۲ طرح عمرانی
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود