Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@16:28:14 GMT

گوشت مرغ در سمنان چندنرخی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۳۰۷۵۳

گوشت مرغ در سمنان چندنرخی می‌شود

حمیدرضا حسینی روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دامپزشکی در سالن اجتماعات اداره کل دامپزشکی استان سمنان، افزود: هشت کشتارگاه‌ طیور در استان سمنان وجود دارد که براساس طرح ملی ممیزی کشتارگاه‌ها به منظور ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت، یک کشتارگاه در گرمسار دارای رتبه درجه یک است و تا ماه آینده ۲ کشتارگاه دیگر در گرمسار دارای رتبه یک می‌شود و پیش‌بینی می‌شود در بازه زمانی کوتاه همه کشتارگاه‌ها دارای رتبه درجه یک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، کشتارگاه صنعتی طیور که موفق به دریافت رتبه درجه یک می‌شود، دارای خط کشتار تمام خودکار است که محصول خروجی از باقیمانده شکمی مرغ پاکیزه است.

وی با بیان اینکه گوشت مرغ دارای رتبه یک با گوشت مرغ رتبه ۲ و سه اختلاف قیمت دارد، ادامه داد: در ابتدای شروع طرح ارتقای بهداشت گوشت مرغ، گوشت بسته‌بندی درجه یک براساس میزان تقاضا در بازار استان سمنان عرضه می‌شود.

به گفته حسینی، رتبه‌بندی کشتارگاه‌ها و تولید گوشت مرغ درجه یک از جمله طرح‌های آماده افتتاح در روز ملی دامپزشکی است.

۹۰ برنامه ویژه روز ملی دامپزشکی در سمنان
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان  تصریح کرد: ۹۰ برنامه با ۱۴ محور از جمله انجام رایگان واکسیناسیون، سم‌پاشی از جمله برنامه‌های روز ملی دامپزشکی است.

وی خاطرنشان کرد: انجام رایگان واکسیناسیون طیور بومی در روستاهای در معرض خطر علیه بیماری ویروسی نیوکاسل به منظور حفاظت، صیانت و حمایت از رونق تولید از جمله برنامه‌های دامپزشکی استان سمنان است.

حسینی با بیان اینکه دامپزشکی یک دستگاه سلامت محور محسوب می‌شود، ادامه داد: دامپزشکی بسترساز امنیت بهداشتی جامعه است.

وی بیان کرد : سال گذشته ۱۹۶ پرونده حقوقی و قضایی در برخورد با تخلفات عرضه، توزیع و کشتار در استان سمنان تشکیل شد که ۱۹۳ پرونده به نتیجه رسید و بقیه پرونده‌ها در مرحله صدور رای است.

وی با بیان اینکه وزن مرغ استاندارد بین یک کیلو و ۸۰۰ تا ۲ کیلو و ۱۰۰ گرم است، خاطر نشان کرد: به منظور الزام رعایت این استاندارد در تولید مرغ، بیمه مرغ‌های گوشتی به ۴۲ روز رسیده و این درحالی است در گذشته بیمه مرغ گوشتی برای ۴۸ روز بود.

سمنان رتبه اول کشور در حجم تولیدی داروهای دامپزشکی کشور
حسینی ابراز داشت: استان سمنان از نظر تعداد واحدهای تولیدی داروی دامپزشکی در رتبه دوم کشور و از لحاظ حجم داروهای تولیدی در رتبه اول کشور قرار دارد و ۵۰ درصد داروهای دامی کشور توسط یکی از واحدهای تولیدی استان تامین می‌شود.

وی افزود: اداره کل دامپزشکی استان سمنان با ۴۸ درصد ظرفیت خود برابر ۱۴۶ نیروی انسانی اداره می‌شود و براساس قانون، رونق تولید و حمایت از بخش خصوصی کارهای دامپزشکی برون سپاری شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان اضافه کرد: با رتبه‌بندی کشتارگاه‌ها کیفیت گوشت مرغ ارتقا می‌یابد و مصرف کنندگان نیز هرگونه تخلف را می‌توانند با تماس با شماره ۱۵۱۲ گزارش کنند و با ارسال کد روی بسته بندی طیور به سامانه ۳۰۰۰۸۶۰۵ به اطلاعات تکمیلی مانند محل تولید مرغ دست یابند.

 ۵۱۱ واحد پرورش انواع طیور در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۴۳ مزرعه مرغ تخم‌گذار، ۱۲ واحد پرورش شتر مرغ، ۶ واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت تولید ۱۹ هزار و ۲۰۰ قطعه و ۴۲۱ مزرعه پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت جوجه‌ریزی ۱۰ میلیون قطعه در هر دوره و بقیه مربوط به پولت، سایر ماکیان و مرغ اجدادی است.

حدود ۷۰ درصد تولید گوشت مرغ استان سمنان به استان‌های دیگر ارسال می‌شود و حدود ۳۰ درصد برای مصرف در استان توزیع می‌شود.

۱۴ مهرماه روز ملی دامپزشکی نامگذاری شده است.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان تنظیم بازار دامپزشکی تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۰۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد

فاتحی نیا مدیر کل دامپزشکی استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه مهریز گفت: در سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مواجه بودیم که ناشی از اقدامات پیشگیرانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بود.

وی افزود: سال گذشته برای پیشگیری از بیماری هاری به عنوان بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیش از هشت هزار قلاده سگ صاحب دار واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان بیماری تب کریمه کنگو را یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک دانست و بر مصرف گوشت لیبل دار و خرید از فروشگاه‌ها و قصابی‌های مجاز تاکید کرد.

فاتحی نیا همچنین از افتتاح و بهره برداری ساختمان جدید شبکه دامپزشکی مهریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساختمان دامپزشکی مهریز با تلاش دو ساله به مراحل پایانی ساخت رسیده و با زیربنای ۲۸۰ متر تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد
  • آمادگی ذخیره‌سازی مرغ مازاد در لرستان وجود دارد
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • برترین های«آب و رسانه » در استان سمنان تجلیل شدند