Web Analytics Made Easy - Statcounter

حیدری خلیلی، گفت: نوزدهمین پردیس سینمایی امید کشور در شهر جیرفت از توابع جنوب کرمان احداث می شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، « حیدری خلیلی » در جلسه امضا تفاهم نامه احداث پردیس سینمایی امید جیرفت که با حضور شهردار و رییس و اعضای شورای اسلامی شهر جیرفت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در شهرداری جیرفت برگزار شد، گفت: توجه به توسعه زیرساخت های سینمایی از وظایف و مسئولیت های سازمان سینمایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امورسینمایی کشور، اظهار داشت: صرف اعتبار برای توسعه زیرساخت فرهنگی و سینمایی هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.
وی، خاطرنشان کرد: در راستای شعار ایران، تهران نیست ؛ سازمان سینمایی حضور جدی تری در استان ها خواهد داشت.

حیدری خلیلی، بیان داشت: با مشارکت و سرمایه گذاری سازمان سینمایی، بخش خصوصی، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها، شهرداری ها و سازمان شهرداری های کشور، توسعه زیر ساخت های سینمای و افزایش سالن های سینما در کشور شتاب گرفته است.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امورسینمایی کشور، ادامه داد: با استقبال شهرداری ها برای احداث سینما در شهرهای فاقد سالن سینما مواجه هستیم و تا امروز تفام نامه احداث پردیس سینمایی با شهرداران ۱۹ شهر در ۱۹ استان کشور با ظرفیت ۶۳ سالن امضا شده است.
وی، عنوان داشت: پردیس سینمایی امید در راستای برقراری عدالت فرهنگی و کلان برنامه عمومی سازی دسترسی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و افزایش توان زیرساختی سینمای کشور در شهرهای فاقد سالن سینما که دارای جمعیت بیشتری هستند با محوریت شهرداری ها احداث می شود.
حیدری خلیلی، اضافه کرد: تامین زمین و اجرای عملیاتی پروژه بر عهده شهرداری و تهیه نقشه و طراحی سازه پروژه با سازمان سینمایی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امورسینمایی کشور، ابراز داشت: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان (۷۰۰ میلیون سازمان امور سینمایی و ۵۰۰ میلیون سازمان شهرداری ها و دهداری های کشور) از اعتبارات ملی به صورت بلاعوض برای احداث پردیس سینمایی امید جیرفت پرداخت می شود.
وی، افزود: پردیس سینمایی امید به لحاظ ساختمان و معماری ، تاسیسات ، سالن ، پرده ، تجهیزات فنی صدا و نمایش فیلم ، صندلی و سایر امکانات رفاهی و عمومی ، پروژه ای استاندارد و مدرن و متناسب با شان و احترام مخاطبان سینمای کشور است.
حیدری خلیلی، اظهار داشت: جیرفت به لحاظ پیشینه فرهنگی و تمدنی جمعیت دانشجویی ۱۵ هزار نفری و بیش از ۵ هزار نفر دانش آموز، شایسته انتخاب برای اجرای پردیس سینمایی امید شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امورسینمایی کشور، اضافه کرد: پردیس سینمایی امید جیرفت در جنوب استان کرمان با ۳ سالن و پیش بینی ۴۰۰ صندلی در میدان شاهد - پارک ولیعصر   شهر جیرفت با محوریت شهرداری جیرفت احداث می شود.
 وی، ادامه داد: در حال حاضر ۲۵۰ سالن سینما با سرمایه گذاری بخش خصوصی و ۶۳ سالن سینما تحت عنوان پردیس سینمایی امید با مشارکت شهرداری ها در سطح کشور در حال احداث است.
حیدری خلیلی، خاطرنشان کرد: شهرداری ها می توانند از مشارکت بخش خصوصی در احداث و بهره برداری پردیس سینمایی امید استفاده کنند.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امورسینمایی کشور، بیان داشت: هر سالن سینما بطور مستقیم ظرفیت ایجاد ۵ شغل را دارد و هزینه احداث سینما بدون احتساب زمین و به ازای هر صندلی حدود ۱۵ میلیون تومان است. 

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد پیاده روی اربعین اربعین کانون های مساجد زائران اربعین حسینی خبرگزاری شبستان روزنامه احداث سینما امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۱۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق خروجی دانشگاه‌ها بود

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد وزیر علوم با اشاره به اینکه نقش علم و دانش در پیشرفت کشور دیده شده، اظهارکرد: اتفاقی که در وعده صادق رخ داد خروجی دانشگاه‌ها بود و دانش آموختگان دانشگاه این اتفاق را برای ما رقم زدند بنابراین اقتدار کشور محصول علم و دانش و دانشگاهیان است.

محمدعلی زلفی‌گل روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حاشیه بازدید از ساختمان کلاس های دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران با اشاره به ساخت دو بلوک ۳۵ واحدی خوابگاه متاهلی در دانشگاه یاسوج گفت: تا پایان سال جاری سه هزار و ۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از احداث پنج هزار خوابگاه متاهلی تا پایان دولت سیزدهم در دانشگاه‌های کشور خبر داد.

وی اظهار کرد: علاوه بر این تعداد کلنگ احداث دو هزار و ۶۰۰ واحد دیگر به زمین زده شده که عملیات احداث آن آغاز شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم پنج هزار واحد خوابگاه متاهلی در تمام دانشگاه‌های کشور به بهره‌برداری برسد، خاطرنشان کرد: طی دوسال و نیم خدمت دولت سیزدهم احداث خوابگاه‌های متاهلی ۳۰ درصد افزایش داشت.

زلفی‌گل با اشاره به اینکه در این دولت آمایش آموزش عالی، برگشتن دانشگاه به اساسنامه‌ها و نیاز محور شدن دانشگاه‌ها مورد توجه است، تصریح کرد: در تلاش هستیم آموزش عالی را به سمتی ببریم که بر اساس وظیفه دانشگاه‌ها مبنی بر تولید علم و جهت‌دهی به علم و عالم حرکت کنند.

وی در خصوص احداث دانشگاه صنعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در حال حاضر توسعه کمی دانشگاه‌ها مدنظر نیست و توسعه کیفی و مهارت محورشدن دانشگاه و توسعه امکانات  دانشکده فنی و مهندسی مدنظر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • وعده صادق خروجی دانشگاه‌ها بود
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی
  • کلنگ احداث درمانگاه تخصصی در مهرگان به زمین خواهد خورد