Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی هایپرالرژیک، شهردار شهر آخن آلمان  روز دوشنبه اعلام کرده بود به دلیل حمایت «ولید رعد» هنرمند لبنانی‌تبار ساکن آمریکا از جنبش تحریم اسرائیل (BDS)‌، هزینه جایزه‌ای را که قرار بود به وی اهدا شود را پرداخت نخواهد کرد.
«مارسل فیلیپ» شهردار آخن اعلام کرد: این تصمیم پس از آن گرفته شد که رعد در پاسخ به پرسشی درباره موضع خود نسبت به این جنبش پاسخی تمسخر‌آمیز و غیر شفاف داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این تصمیم شهردار آخن با واکنش مسئولان موزه این شهر که یکی از دست‌اندرکاران جایزه 10 هزار یورویی هستند، روبه‌رو شد؛ آنها اعلام کردند قصد دارند با وجود مخالفت شهردار این جایزه را به هنرمند لبنانی اهدا کنند.
جایزه 10 هزار یورویی به خاطر پروژه 15 ساله‌ هنرمند لبنانی با نام «گروه اطلس» که از سال 1984 تا 2015 انجام داده و در آن به تاریخ معاصر لبنان پرداخته به وی اهدا می‌شود.
لازم به ذکر است چند روز پیش نیز در آلمان، جایزه «نلی‌زاکس» از یک نویسنده بریتانیایی-پاکستانی به نام «کامله شمسی» به دلیل حمایت وی از مسأله فلسطین پس گرفته شد.
 
 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا آلمان هنرمند اسرائیل تحریم اسرائیل آخن جایزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۲۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدا جهیزیه به نوعروسان کهگیلویه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جایزه‌ای به نام اکبر زنجانپور اهدا شود/آرزوی نویدمحمدزاده چه بود؟
  • سردیس پدر خوشنویسی خرم آباد رونمایی شد
  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • دستگیری دانشجوی معترض آلمانی به جرم مخالفت با نسل کشی در غزه
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • آبنبات طرح اژدها؛ اثر چالش برانگیز هنرمند ژاپنی (فیلم)
  • اهدا جهیزیه به نوعروسان کهگیلویه