Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@02:24:36 GMT

وزش باد شدید در لرستان/گرد و غبار در راه است

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۳۳۰۰۸

وزش باد شدید در لرستان/گرد و غبار در راه است

مدیرکل هواشناسی استان لرستان گفت: سرعت وزش باد قابل ملاحظه تا شدید در لرستان منجر به خیزش غبار به همراه کاهش دید افقی خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهروز مراد پور در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: تا روز یکشنبه ورود موج بارشی به استان را نخواهیم داشت، از امروز تا ظهرروزجمعه با توجه به تغییرات فشارحاکم بر سطح زمین برای همه نقاط استان شاهد افزایش پوشش ابر به شکل نیمه تا تمام ابری خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همراه با این شرایط ابرناکی و بالارفتن شاخص های ناپایداری، طی همین مدت برای اغلب مناطق استان وقوع رگبار پراکنده همراه با رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان لرستان تصریح کرد: سرعت وزش باد به بازه قابل ملاحظه تا شدید خواهد رسید که باتوجه به جهت جریانات غربی منجر به خیزش غبار به همراه کاهش دید افقی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۳۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی، گفت: بارش باران های بهاری شب گذشته در بیشتر شهرستان باعث جاری شدن روان‌آب و تشکیل سیلاب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علیرضا نصرآبادی با اشاره به وجود بیش از 2300  سازه آبخیزداری در سطح استان، اظهار داشت: تا ظهر پنجشنبه حدود 13 میلیون مترمکعب رواناب در این سازه‌ها مدیریت شده‌اند و با توجه به ادامه بارندگی‌ها این میزان افزایش خواهد داشت. 

وی افزود: وجود این سازه‌ها باعث شد، حجم زیادی از سیلاب مدیریت و میزان خسارت‌های کاهش یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به پیامدهای تغییر اقلیم، گفت: تغییر زمان بارندگی‌ها و نیز نوع آن که شکل رگباری به خود گرفته و همچنین خشکسالی‌ها که موجب از بین رفتن پوشش گیاهی و کاهش نفوذ پذیری خاک شده است، سیلابی شدن بارش‌ها را به دنبال دارد.

نصرآبادی تصریح کرد: در این بارندگی‌ها دو بندسار که متعلق که متعلق به این اداره کل نبوده شکسته است و خساراتی به بار آورده است. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از شهروندان تقاضا کرد: قبل از ساخت بندسار با مراجعه به ادارات منابع طبیعی از مشاوره فنی رایگان همکاران این اداره کل برخوردار شوند تا در زمان وقوع سیلاب متحمل خسارت نشوند. 

وی ادامه داد: وجود سازه‌های آبخیزداری در کنار طرح‌های نهالکاری می‌تواند شرایط منطقه را برای کاهش پیامدهای خشکسالی و سیلاب بهینه کند. 

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • التیماتوم ۴ ماهه «شفقت» برای معاونت عمرانی‌ استانداری
  • پیش بینی افزایش غبار در البرز / دمای هوا بالا می‌رود
  • رگبار شدید باران از فردا شروع می شود
  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران از فردا شروع می شود
  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان
  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان