Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حسین نقوی حسینی، در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با خط ریلی تهران-ورامین اظهار داشت: خدمات ریلی تهران به قرچک، ورامین و پیشوا در ابتدا قطار حومه ای بود، یعنی بنابر این بود که این ریل گذاشته شود، مسافرهای پیشوا، ورامین و قرچک سوار قطار شوند و در ایستگاه راه آهن تهران پیاده شوند، یعنی همین ریل باسی که الان وجود دارد؛ این طرح اولیه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بعد که دولت آقای احمدی نژاد آمد ماهیت پروژه را تغییر داد و آن را به مترو تبدیل کرد؛ یعنی گفت باید مترو احداث شود، ۵ ایستگاه و دو خط ریل داشته باشد و مسافرین به شبکه مترو تهران وصل شوند، این پروژه مصوب شد، تلاشی بود که ما کردیم و دولت را متقاعد کردیم که مترو باید اجرا شود و نهایتا تصویب شد و بنابر این شد که پروژه با این شرایط اجرا شود و مسافرین ما را هم به ایستگاه جوانمرد قصاب وصل کند. مجری پروژه هم مترو تهران شد؛ یعنی مترو تهران فقط مجری بود.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک عنوان کرد: این پروژه شروع به اجرا شد و تا حدود ۳۰ درصد هم کار پیش رفت تا اینکه دولت جدید روی کار آمد، آقای آخوندی شد وزیر راه و شهرسازی و علیه مترو تهران به دادگاه شکایت کرد، گفت مترو تهران یک موسسه عمومی غیردولتی است که آمده در حریم راه آهن ما و دارد ریل گذاری می کند، ایستگاه می سازد و این خلاف قانون است، چون حریم راه آهن ملک دولت است. یک نهاد غیردولتی نمی تواند بیاید در اینجا مستحدثات بسازد، نهایتا دادگاه به راه آهن و دولت رای داد و به همین جهت مترو تهران خلع ید شد.

نقوی افزود: دولت جدید گفت اگر مترو می خواهد بیاید مترو بسازد برود مسیر دیگری را انتخاب کند، تملک کند، طراحی کند و انجام بدهد، اما ما راه آهن هستیم و فقط می توانیم قطار حومه ای اجرا کنیم، نمی توانیم اجازه بدهیم که یک شرکت غیردولتی بیاید در حریم راه آهن مترو ایجاد کند. بین ما و وزارت راه و شهرسازی اختلاف ایجاد شد به همین جهت بنده به عنوان نماینده مردم وزیر راه را تحت فشار قرار دادم که بالاخره تکلیف ما را روشن کند، ایشان هم با حضور بنده، استاندار تهران، مدیر عامل راه آهن و مدیر عامل وقت مترو جلسه ای تشکیل داد، صورت جلسه آن هم موجود است.

وی گفت: در آن جلسه توافق شد که همان پروژه مترو را راه آهن اجرا کند، یعنی در ماهیت مترو هیچ تغییری ایجاد نشده، هم ایستگاه ها ساخته شود هم دو خط ریل گذاشته شود و هم قطار برقی باشد و هم اینکه ما را به جوانمرد قصاب و شهرری و متروی تهران وصل کند. این صورت جلسه در سال ۹۵ انجام شده همه آن را امضا کرده اند و موجود است. پس الان آنچه که دارد اجرا می شود همان پروژه مترو است که قرار بود مترو تهران اجرا کند و در ماهیت پروژه هیچ تغییری ایجاد نشده؛ ولی راه آهن می گوید من قطار حومه ای ایجاد می کنم و مسئول مترو نیستم، یعنی پروژه همان پروژه مترو است؛ ولی مجری و صاحب آن راه آهن است.

نماینده مردم ورامین در پاسخ به اینکه آیا در این پروژه روزانه دو مرحله خدمات رسانی انجام می شود و راه آهن اعلام کرده که اگر قطار سریع السیر می خواهد بیاید باید خط حومه ای خالی شود و قطار سریع السیر حرکت کند و بعد قطار حومه ای بیاید، درست است یا خیر خاطر نشان کرد: نه اصلا این طور نیست، دو خطی که مربوط به این پروژه است به جوانمرد قصاب و شهرری متصل می شود؛  فاز اول که الان آقای نوبخت آمده بازدید کرده و اعتبار گذاشته و باید اجرا شود، پیشوا، ورامین، قرچک و تهران است. حال این قطار کی می خواهد به مشهد برسد من نمی دانم، اصلا این پروژه است که می خواهد برسد؟ آن زمان چه قطارهایی می خواهند از این استفاده کنند؟ این که الان اصلا قابل گفت و گو نیست، وقتی اجرا نشده عملیاتی نشده ما بیاییم مطرح کنیم؟

نقوی تصریح کرد: این پروژه پروژه خدمت رسانی به مردم ورامین و قرچک و پیشوا است و فاز اول آن از پیشوا شروع می شود و تا تهران ادامه دارد، همین فاز قرار است که تکمیل شود، این مبلغی هم که گذاشته می شود برای همین فاز است و بعد از افتتاح هم همان پروژه ای که مترو قرار بود افتتاح کند عملیاتی می شود.

وی در رابطه با ساعت حرکت قطارها گفت: مطابق برنامه ای که دارد و در پیک جمعیتی یک ربع به یک ربع و زمانی که پیک نیست نیم ساعت یکبار قطار رفت و آمد می کند و کلا به این صورت است که با جمعیت خودشان را هماهنگ می کنند.

نماینده مردم ورامین با اشاره به افتتاح پروژه ای با عنوان قطار حومه ای گرمسار تهران در سمنان در زمان انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: آن کار یک نمایش بود، چون فاز دوم این پروژه تا گرمسار است اما تا گرمسار همان قطار ریل باس استفاده می شود، در واقع ریل باس از گرمسار شروع می شود و ارتباطی با این پروژه ندارد، آن یک پروژه ریل باس است.

کد خبر 4736198

منبع: مهر

کلیدواژه: مترو اربعین 98 هفته دفاع مقدس اربعین حسینی بوشهر قزوین شیراز گرگان گردشگری اجلاس جاده ابریشم شهرکرد بیرجند آتش نشانی دفاع مقدس جنگ تحمیلی استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۳۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف قطار مترو با اتوبوس در لس‌آنجلس؛ بیش از ۵۰ نفر زخمی شدند

سازمان آتش‌نشانی لس‌آنجلس اعلام کرد در اثر برخورد قطار مترو با اتوبوس در این شهر، دست‌کم ۵۵ نفر زخمی شده‌اند و حال دو نفر از آنها وخیم است.

به گزارش ایسنا، همچنین مقامات محلی تایید کردند مصدومیت ۱۶ نفر دیگر از افرادی که به بیمارستان منتقل شدند، تهدید کننده نیست و باقی زخمی‌ها نیست سرپایی درمان شدند.

گزارش‌ها حاکیست هیچ کودکی در بین مصدومان نبوده است.

آتش‌نشانان پس از دریافت گزارش تصادف در ساعت ۱۱:۵۴ ظهر روز گذشته (سه‌شنبه) به وقت محلی به محل حادثه رسیدند.

اسپوتنیک با انتشار خبر اولیه از این سانحه گزارش کرد هنوز جزئیات بیشتری اعلام نشده و بررسی علت تصادف آغاز شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه | امروز پاتوق معتادان متجاهر در تهران نداریم
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط 2 مترو تهران
  • آغاز به‌کار پروژه‌های نهضت ملی مسکن در جنوب شرق تهران
  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • آغاز احداث مترو رباط کریم در امتداد خط یک مترو
  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • بازگشت قطار‌های تندرو به خط ۵ مترو
  • سرانجام پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • فیلم| ۵۰ نفر زخمی در تصادف قطار مترو با اتوبوس در لس‌آنجلس
  • تصادف قطار مترو با اتوبوس در لس‌آنجلس؛ بیش از ۵۰ نفر زخمی شدند