Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر پنجشنبه در آئین انعقاد تفاهم نامه نوزدهمین پردیس سینمایی امید کشور در شهر جیرفت با بیان اینکه  یکهزار شهر کشور فاقد سینماست، گفت: نمایندگان دولت تدبیر و امید در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ایجاد طرح سینما امید دنبال سینمادار کردن تمام شهرهای کشور هستند لذا در گام اول چند شهر به عنوان پایلوت انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رمضانعلی حیدری خلیلی از پوشش طرح سینما امید با محوریت شهرهای فاقد سینما در کشور خبر داد و افزود: این طرح از سال ۱۳۹۶ در بخش سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد کلید خورد و هم اکنون شاهد انعقاد نوزدهمین پردیس سینمایی امید کشور در شهر جیرفت هستیم.

وی تعامل شهردار و شورای شهر جیرفت را در زمینه احداث سینما امید را بسیار خوب و سازنده برشمرد و گفت: با این روحیه جهادی شهردار جیرفت امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد بهره برداری از طرح سینما امید در شهر جیرفت باشیم.

حیدری خلیلی  حمایت از بخش خصوصی، بازسازی و نوسازی سینماهای فرسوده را از دیگر سیاست های بخش سینمایی وزرات فرهنگ و ارشاد در زمینه افزایش تعداد سینماهای کشور برشمرد و اظهار داشت: با حمایت های دولت تدبیر و امید ۲۵۰ سالن سینما با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال احداث بوده و ۲۰۰ سینما در سطح کشور بازسازی و نوسازی شدند.

سینما امید جیرفت در بهترین نقطه شهر جیرفت جانمایی شد

شهردار جیرفت از جانمایی بهترین مکان برای احداث سینما امید شهر جیرفت خبر داد و گفت: این مکان یابی با تعامل شهرداری، شورای شهر جیرفت و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برای دسترسی راحت مردم انتخاب شد.

نعمت الله حسین زاده بابیان اینکه پردیس جیرفت در سه سالن سینما با ظرفیت ۴۰۰ صندلی در میدان شاهد - پارک ولیعصر برنامه ریزی شده است، افزود: امیدواریم با بهره برداری از این طرح نیاز فرهنگی علاقه‌مندان به سینما برطرف شود و شاهد پاسخ مطالبه هنرمندان و علاقه‌مندان به سینما باشیم.
وی به فعالیت های فرهنگی شهرداری جیرفت اشاره کرد و گفت: پیوست فرهنگی برای طرح های جدید شهرداری جیرفت در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در تمامی پارک های جدید جیرفت قسمتی برای فعالیت های فرهنگی در نظر گرفته شده است.
شهردار جیرفت مسائل فرهنگی را یکی از دغدغه های اصلی مجموعه شورای شهر و شهرداری عنوان کرد و اظهار داشت: در این بخش با تمام توان و روحیه تعاملی تلاش می کنیم.
وی تعامل بین اداره کل ارشاد و شهرداری را مثبت ارزیابی کرد و افزود: با این تعامل در راستای فعالیت های فرهنگی تلاش می کنیم.

حسین زاده اظهار داشت: فعالیت های فرهنگی موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود از این رو باید به این مساله توجه ویژه ای شود.
شهردار جیرفت به سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به جیرفت اشاره کرد و گفت: معظم له در این دیدار بر فعالیت های فرهنگی تاکید کردند از این رو مجموعه شورای شهر و شهرداری تمام توان خود را در راستای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری به کار می گیرد.

وی بابیان اینکه یکی از اولویت‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر جیرفت توجه به فعالیت‌ها و ایجاد فضاهای فرهنگی در این شهر است، اظهار داشت: شهرداری با تمام توان خود از طرح‌های فرهنگی و هنری در راستای ایجاد نشاط و توسعه حوزه فرهنگ و هنر حمایت می کند
صرف اعتبار برای توسعه زیرساخت فرهنگی، سرمایه گذاری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هم در این آئین گفت: صرف اعتبار برای توسعه زیرساخت فرهنگی و سینمایی هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.
حسین اسحاقی به دیدگاه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای  ایران، تهران نیست، افزود: سازمان سینمایی حضور جدی تری در استان ها دارد و طرح سینما امید نمونه بارز تحقق این شعار است.

وی اظهار داشت: با مشارکت و سرمایه گذاری سازمان سینمایی، بخش خصوصی، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها، شهرداری ها و سازمان شهرداری های کشور، توسعه زیر ساخت های سینمای و افزایش سالن های سینما در کشور شتاب گرفته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: پردیس سینمایی امید در راستای برقراری عدالت فرهنگی و کلان برنامه عمومی سازی دسترسی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و افزایش توان زیرساختی سینمای کشور در شهرهای فاقد سالن سینما که دارای جمعیت بیشتری هستند با محوریت شهرداری ها احداث می شود.
وی ادامه داد: تامین زمین و اجرای عملیاتی طرح بر عهده شهرداری و تهیه نقشه و طراحی سازه پروژه با سازمان سینمایی است.

اسحاقی با بیان اینکه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار بلاعوض برای احداث پردیس سینمایی امید جیرفت برنامه ریزی شده است، بیان کرد: این میزان اعتبار شامل۷۰۰ میلیون سازمان امور سینمایی و ۵۰۰ میلیون سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از اعتبارات ملی است.
وی اظهار داشت: جیرفت به لحاظ پیشینه فرهنگی و تمدنی، جمعیت دانشجویی ۱۵ هزار نفری و بیش از ۵ هزار نفر دانش آموز، شایسته انتخاب برای اجرای پردیس سینمایی امید شد.

وی ادامه داد: پردیس سینمایی امید به لحاظ ساختمان و معماری، تاسیسات، سالن، پرده، تجهیزات فنی صدا و نمایش فیلم، صندلی و سایر امکانات رفاهی و عمومی طرحی استاندارد، مدرن و متناسب با شان و احترام مخاطبان سینمای کشور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه شهرداری ها می توانند از مشارکت بخش خصوصی در احداث و بهره برداری پردیس سینمایی امید استفاده کنند، تصریح کرد: هر سالن سینما بطور مستقیم ظرفیت ایجاد پنج شغل را دارد و هزینه احداث سینما بدون احتساب زمین و به ازای هر صندلی حدود ۱۵ میلیون تومان است.

شهرستان جیرفت با ۳۰۸ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.
۷۴۵۰/۷۴۲۹ / ۵۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری کرمان جیرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۴۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»

سینمای ایران در آخرین هفته فروردین ماه ۱۴۰۳ و در هفته‌ای که از اکران فیلم‌های نوروزی گذشت در مجموع میزبان ۵۸۹ هزار مخاطب در ۷۶۱ هزار سانس بود که توانست ۴۲ میلیارد و ۵۵۳ میلیون و ۵۱۳ هزار تومان فروش داشته باشد و به طور کلی وضعیت سینمای ایران درحال رونق است.

فیلم سینمایی «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی این هفته توانست ۲۳۲ هزار بلیط به ارزش ۱۲ میلیارد و ۷۰۴ میلیون تومان بفروشد و در رتبه اول فروش گیشه قرار بگیرد.

فیلم سینمایی «مست عشق» محصول مشترک ایران و ترکیه که اکران آن از چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه آغاز شد؛ توانست ۱۴۸ هزار بلیط به ارزش ۱۰ میلیارد و ۵۹۳ میلیون تومان بفروشد و در هفته اول اردیبهشت ماه در رتبه دوم فروش گیشه قرار گیرد‌.

«سال گربه» به کارگردانی و نویسندگی مصطفی تقی زاده با فروش ۱۹۵ هزار بلیط به ارزش ۱۰ میلیارد و ۳۵۸ میلیون تومان در رتبه سوم جدول فروش گیشه سینما قرار گرفت.

فیلم «بی بدن» که در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اکران شد این هفته میزبان ۹۸ هزار مخاطب شد و توانست پنج میلیارد و ۵۰۷ میلیون تومان فروش داشته باشد و در رتبه چهارم فروش گیشه قرار گیرد.

فیلم سینمایی «آسمان غرب» در هفته گذشته با فروش ۳۲ هزار بلیط به ارزش یک میلیارد و ۲۹۵ میلیون تومان در رتبه پنجم جدول فروش سینما‌ها قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • آمار فروش فیلم‌های سینمایی در اولین هفته اردیبهشت/ «مست عشق» از «تمساح خونی» سبقت گرفت
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • ۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور