Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به آثار و برکات قرآن کریم گفت: آشنایی جوانان با قرآن سبب می‌شود که از مسائل و آسیب‌ها دور بمانند، یکی از مأموریت حاملان و حافظان قرآن این است که آموخته‌های خود را به دیگر دانشگاهیان و جوانان انتقال دهند. ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۶ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین اختتامیه  سی و چهارمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور که در مجتمع دارالولایه برگزار شد، اظهار داشت: در شرایط فعلی جامعه نیاز به قرآن، فهم و درک و مسائل علوم قرآنی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:علوم تجربی توسعه و پیشرفت زیادی پیداکرده ‌است اما انسان در همه جای عالم نیاز به تکیه‌گاه، آرامش و عروه‌الوثقی دارد که قرآن کریم بهترین نمونه این تکیه‌گاه است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن و عترت در قم بیان کرد: دانشجویانی که در این جشنواره شرکت کردند حاملین و دوست داران قرآن و عترت هستند، انس با قرآن کریم حسن اصیل است.

اردبیل| اعتبارات پاسخگوی نیازها در بخش فعالیت‌های قرآنی نیست"مقدسی" و "گلشاهی" قاری و حافظ برتر مسابقات سراسری قرآن سال 1398مجوز چاپ برای 150 میلیون قرآن صادر شدرئیس دارالقرآن‌ در اردبیل: کوچک‌ترین اقدامات باید برگرفته از قرآن باشد

غلامی بابیان اینکه یکی از مأموریت‌های دانشجویان قرآنی این است که آموخته‌ها و توانمندی‌های خود را با کلام انتشار دهند،گفت: این اقدام سبب می‌شود عطر قرآن بین تمام دانشجویان جاری شود،برگزاری سی و چهارمین دوره این جشنواره بیانگر این است که 34 گروه از دانشجویان با قرآن مأنوس شدند.

وی با اشاره به آثار و برکات قرآن کریم گفت: آشنایی جوانان با قرآن سبب می‌شود که از مسائل و آسیب‌ها دور بمانند، یکی از مأموریت حاملان و حافظان قرآن این است که آموخته‌های خود را به دیگر دانشگاهیان و جوانان انتقال دهند و به هر نحوی که می‌توانند جوانان را به سمت قرآن و عترت سوق دهند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد:مسلمانانی که با قرآن کریم مأنوس هستند کمتر در مشکلات زندگی دچار ناامیدی می‌شوند و لذا امروزه باوجود گسترش ارتباطات و فضای مجازی نیاز به اعتقاد به خداوند و مأنوس شدن با قرآن کریم ضرورت پیدا می‌کند.

غلامی بابیان اینکه باید با تلاش جوانان شبکه‌های معارف قرآنی در سراسر جهان شکل بگیرد،ادامه داد: انس با قرآن یک حصن حصین برای همه جوانان علی‌الخصوص دانشجویان است و بر همین اساس باید مفاهیم قرآنی بین جوانان گسترش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: در دنیای کنونی و شرایط فعلی جامعه، بیش‌ازپیش به گسترش قرآن و فهم و نگاه قرآنی نسبت به مسائل نیاز داریم، این موضوع باید موردتوجه قرار گیرد و برای گسترش مفاهیم قرآن در جامعه تلاش کنیم.

انتهای پیام/ ت

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۵۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مسئول اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات خراسان شمالی گفت:آزمون سراسری نوزهمین دوره آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور جمعه چهاردهم اردیبهشت ساعت هشت و نیم صبح در مجتمع شهیدین نرسیده به دانشکده علوم قرآنی برگزار می‌شود.
 سید ناصرحسینی افزود: در این دوره ۸۶ نفر از حافظان (۳۴ آقا و ۵۲ شرکت کننده خانم) در ۳ بخش (حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حافظ کل) شرکت کردند که ۱۷ نفر از حافظان اهل سنت و مابقی از اهل تشیع هستند.
وی گفت: افراد شرکت کننده در این آزمون ، هشت نفر با مدرک کارشناسی ارشد، هشت نفر دانشجو ۲۳ نفر کارشناسی، ۱۴ نفر دانش آموز، ۱۵ نفز دیپلم و ۱۸ نفر نیز در مقطع زیر دیپلم هستند.

در خراسان شمالی بیش از دو هزار نفر حافظ قرآن کریم وجود دارد.

دیگر خبرها

  • افغانستان| با عمل به قرآن ملت سرافراز باقی می‌مانیم
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان
  • بیش از ۵۰ حافظ در شهرستان بوشهر فعال است
  • نگاه قرآنی و تفسیری رهبر معظم انقلاب با سخن و کلام ایشان عجین است
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی