Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار متقاضی برای شرکت در مراسم اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند. به گزارش جنوب نیوز، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور امروز، ۱۱ مهر در جلسه ستاد اربعین استان فارس، ‍زمان آغاز ارائه خدمات به زائران اربعین را ۱۶ مهرماه اعلام کرد و گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار متقاضی برای شرکت در مراسم اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سامانه سماح امکان پاسخگویی بهتر به زائران را دارد، گفت: اگر کسی موفق به دریافت گذرنامه نشد این امکان وجود دارد که با گرفتن برگه گذرنامه به خاک عراق تردد کند.

کاپوتاژ خودرو از ۱۶ مهر متوقف می‌شود

او افزود: زیرساخت‌های مناسبی در مرز ایران و عراق برای تردد زائران اربعین پیش‌بینی شده و کاپوتاژ خودرو هم از ۱۶ مهر و در ایام راهپیمایی اربعین متوقف خواهد شد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه پارسال حدود ۲ هزار اتوبوس کاپوتاژ کردند، ادامه داد: امسال تنها برای ۴۰۰ دستگاه اتوبوس برنامه کاپوتاژ در نظر گرفته شده است؛ البته ۱۲ هزار دستگاه اتوبوس در خاک ایران جابه جایی زائران را انجام می‌دهند.

او همچنین از رفع برخی مشکلات نظیر خدمات بیمارستانی، درمانی و ... برای اربعین امسال خبر داد و گفت: تلاش برای دریافت خدمات کامل بیمه‌ای انجام شده است البته هزینه بیمه زائران نسبت به سال گذشته ۱۴ هزار تومان کاهش داشته است.

ذوالفقاری با تاکید بر لزوم نظارت دقیق بر نرخ کرایه با هدف جلوگیری از بروز تخلف، هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف ارائه دهنده خدمات به زائران را خواستار شد.

تکذیب خبر بسته شدن کنسولگری عراق در مشهد

او با تکذیب خبر بسته شدن کنسولگری عراق در مشهد مقدس از رسانه‌ها خواست که قبل از انتشار هر خبری پیرامون اربعین، نسبت به کسب اطلاع دقیق از صحت و سقم آن اقدام کنند و گفت: در ایام اربعین برخی برای ایجاد فضای منفی بین دو کشور عراق و ایران تلاش می‌کنند که باید با هوشیاری نسبت به این رفتارها عمل کرد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور بر لزوم ارائه آموزش‌های لازم به زائران اربعین قبل از اعزام کاروان‌ها تاکید و اضافه کرد: بعد از اعزام زائران از حیطه آموزش ما خارج خواهند شد.

ذوالفقاری همچنین از ستادهای اربعین استانی خواست که نمایندگان خود در ستاد مرکزی را هرچه سریعتر معرفی کنند و گفت: مشکل موکب‌داران برای تردد بیش از یکبار به خاک عراق هنوز مرتفع نشده و باید کمیته اسکان با طرف عراقی در خصوص تردد بیش از یکبار موکب داران هماهنگی لازم را انجام دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۷۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جلال ماب یکشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هفت کمیته زیر مجموعه ستاد اربعین فعالیت می‌کنند، گفت: کمیته‌های تغذیه و درمان جزو کمیته‌های با فعالیت گسترده محسوب می‌شود.

وی با اظهار اینکه سه هزار موکب زیر پوشش کمیته تغذیه ستاد اربعین سازمان دهی می‌شود می‌کنند، گفت: حدود دو هزار موکب در عراق مستقر می‌شوند و خدمات دهی می‌کنند و هزار موکب نیز در مسیر و مرزها و استان‌های مرزی فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بین ۹۰۰ تا هزار موکب نیز به صورت خودجوش و بدون اینکه زیر پوشش و سازماندهی قرار گیرند، خدمات دهی می‌کنند، افزود: این موکب‌ها در مناطق مختلف از جمله خوزستان فعالیت و از زائران حسینی پذیرایی می‌کنند.

جلال ماب یادآور شد: حدود ۷ هزار دستگاه کامیون و خودرو اقدام به انتقال تجهیزات موکب‌ها می‌کنند و بیشتر مالکان خودروها به صورت افتخاری خدمات دهی می‌کنند و طبق پروتکل خاصی و بر اساس همکاری بین گمرک ایران و عراق این خودروها منتقل می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه حدود ۲۰۰ هزار نیروی داوطلب به اداره موکب‌ها می‌پردازند، یادآور شد: اتباعی که از خاک ایران برای اربعین حضور می‌یابند، پتانسیل بسیار خوبی برای تبلیغ هستند و باید از این ظرفیت برای تبیین اربعین حسینی استفاده کرد.

وی با اظهار اینکه که سال گذشته ۷۰ هزار زائر خارجی ازخاک ایران روانه اربعین شدند، تصریح کرد: باید از این دستاورد برای تبیین اربعین بهره گرفت.

کد خبر 6091523

دیگر خبرها

  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی