Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کبری رفیعی گفت: طی پنج روز آینده در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و نیمه جنوبی کرمان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و شب رشد ابر‌های همرفتی، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. تاریخ انتشار: 11:34 - 12 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۵۳۷۸

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، اظهارکرد: طی پنج روز آینده در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و نیمه جنوبی کرمان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و شب رشد ابر‌های همرفتی، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که شدت فعالیت این سامانه روز شنبه است، گفت: فعالیت این سامانه در پاره‌ای از این مناطق رگبار و رعد و برق شدید و در مناطق مستعد تگرگ نیز به همراه خواهد داشت که دامنه فعالیت آن به صورت خفیف‌تر به نیمه شمالی کرمان، خراسان جنوبی، جنوب شرق یزد، جنوب و شرق فارس و بوشهر نیز کشیده می‌شود همچنین خیزش گرد وخاک در نواحی خشک و بیابانی این مناطق دور از انتظار نیست.

وی در ادامه بیان کرد: امروز جمعه علاوه بر این استان‌ها در مناطقی از استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان رشد ابر، بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

رفیعی افزود: طی امروز، شنبه و دوشنبه برای استان‌های مازندران و گیلان و روز سه‌شنبه علاوه بر این دو استان برای استان گلستان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. همچنین از روز شنبه تا دوشنبه مرکز خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

وی همچنین در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا کمی تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد خواهد بود. برای روز یکشنبه رشد ابر در ارتفاعات و وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هواشناسی رگبار رعد و برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۸۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور

 

بررسی آخرین خروجی مدل‌های پیش بینی وضع هوا حاکی از ورود یک سامانه بارشی از امروز به کشور می‌باشد.

به گفته کارشناس هواشناسی استان مرکزی این سامانه طی امروز بیشتر موجب افزایش ابر در استان خواهد شد. احتمال برخی رگبار‌های پراگنده باران طی ساعاتی از امروز در مناطقی از استان دور از انتظار نیست. سرعت وزش باد نیز به نسبت شدید خواهد بود.

رضا مرادی افزود: بیشترین فعالیت بارشی این سامانه از ساعات بامداد فردا دوشنبه در استان آغاز خواهد شد و تا سه شنبه در برخی از ساعات موجب بارش و رگبار باران، احتمال رعدوبرق و در مناطق مستعد احتمال تگرگ و وزش باد می‌شود.

او گفت: سرعت وزش باد در ساعاتی از روز سه شنبه و با شدت کمتر روز چهارشنبه شدید خواهد بود. به دلیل ماهیت رگباری بخشی از فعالیت سامانه و احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها و آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و همچنین احتمال برخورد صاعقه و خسارت ناشی از تگرگ و وزش باد شدید، هشدار هواشناسی شماره ۶ اداره کل هواشناس استان امروز صادر شد.

با عبور سامانه بارشی طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه دمای هوا بویژه دمای شبانه بطور نسبتا محسوسی کاهش خواهد یافت و در مناطق سردسیر استان دمای کمینه به کمتر از پنج درجه سانتیگراد خواهد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی امروز وارد استان می‌شود
  • پیش بینی رگبار پراکنده باران در یزد
  • آغاز فعالیت سامانه ناپایدار همرفتی و وزش شدید باد از فردا
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور
  • پیش بینی وزش باد نسبتاً شدید و کاهش نسبی دما در البرز
  • رگبار شدید و رعد و برق در ۵ استان از فردا | تداوم بارش‌ها تا آخر هفته در این مناطق | وزش و باد و گرد وخاک در بخش‌هایی از کشور
  • هشدار مهم هواشناسی به تهرانی‌ها
  • هشدار هواشناسی برای وزش باد شدید و احتمال رگبار و رعدوبرق در تهران
  • هشدار وزش باد شدید در تهران
  • پیش‌بینی وضع هوای مازندران در ۶ روز آینده