Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مهم‌ترین حوادث امروز دوازدهم مهرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

استرداد ۷ میلیارد ریال اموال مسروقه به مال باختگان سرهنگ"حسین ترکیان" سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان اصفهان در پی شکایت تعدادی از شهروندان اصفهانی مبنی بر دستبرد به منازل آن‌ها موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: در این خصوص تحقیقات گسترده‌ای توسط کارآگاهان انجام گرفت و سرانجام با بررسی‌های علمی و تخصصی ۲ سارق مرتبط با این پرونده را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ ترکیان اظهار داشت: این سارقان از ۹ منزل ۷ میلیارد ریال اموال سرقت کرده بودند که اموال کشف شده، پس از طی مراحل قانونی به مالکان بازگردانده شد.

این مقام انتظامی در خصوص نحوه سرقت توسط متهمان، گفت: این افراد پس از زیر نظر گرفتن افراد متمول به محض خروج آنان از منازل خود با شگردی خاص وارد آن شده و سپس وجوه نقد، طلاجات و سکه‌های موجود را به سرقت می‌بردند.

سرهنگ ترکیان اظهار داشت: بسیاری از افراد به جای نگهداری وجوه نقد، طلاجات و سکه‌ها در صندوق امانات بانک‌ها آن‌ها را در منازل خود و بدون هیچ گونه حفاظی و حتی در کمد لباس یا میز آرایش منزل خود قرار می‌دهند که همین کار باعث می‌شود به راحتی توسط سارقان پیدا و سرقت شوند.

سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان به شهروندان توصیه کرد: در هنگام خروج از منزل تمام راه‌های ورودی به منزل خود را مسدود کرده و روی در‌ها و پنجره‌ها نرده و حفاظ نصب کنند و به یکی از همسایگان مورد اطمینان خود خالی بودن منزل را اطلاع دهند تا در صورت هرگونه مورد مشکوک موضوع را به پلیس اطلاع دهند، همچنین هنگام رفتن به مسافرت اطراف منزل را زیر نظر گرفته و در صورت وجود افراد و حرکات مشکوک موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.   کوله‌هایی با ۶۰ کیلو تریاک در نائین سرهنگ "ایرج کاکاوند" فرمانده انتظامی شهرستان نائین گفت: ماموران یگان تکاوری حین گشت زنی در اطراف ایستگاه بازرسی شهید شرافت، مشاهده کردند ۳ کوله بر در حال حرکت می‌باشند که وارد عمل شدند.

او ادامه داد: این افراد دستگیر و در بازرسی از کوله‌های آن‌ها مقدار ۶۰ کیلو تریاک کشف شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: در این رابطه ۳ سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.   ارسال تصویر مدارک در تلگرام به بهای اخاذی از شهروند اصفهانی سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی" رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس تصویر مدارک و اطلاعات هویتی وی را در اختیار دارد و با ارسال پیام‌های تهدید آمیز قصد مزاحمت و اخاذی از وی را دارد، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

او عنوان داشت: در بررسی اولیه مشخص شد فردی ناشناس با در اختیار داشتن کد دسترسی به پروفایل شاکی به تصویر مدارک و اطلاعات هویتی بارگذاری شده توسط شاکی دسترسی پیدا کرده و با ارسال پیام‌های تهدید آمیز قصد اخاذی از وی را دارد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: با توجه به اظهارات شاکی و اقدامات پلیسی، متهم شناسایی و دستگیر شد که در بازجویی به عمل آمده عنوان داشت با ارسال پیام‌های جعلی تبلیغاتی و جلب اعتماد شاکی با دریافت کد دسترسی به پروفایل موفق شدم تصویر مدارک هویتی وی را بدست آورم.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان مدارک هویتی خود را در تجهیزات هوشمند نگهداری نکرده و از طریق شبکه‌های اجتماعی تبادل نکنید، همچنین یکی از معمول‌ترین و شایع‌ترین نمونه‌های سرقت اطلاعات هویتی به شکل آنلاین، هک و نفوذ به اطلاعات در بستر رایانه و تلفن همراه می‌باشد که به دلیل سهل انگاری کاربر صورت می‌گیرد، به طوری که بعداً این اطلاعات به روش‌های مختلف می‌تواند برای مجرم کاربرد داشته باشد.


انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۸۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذبح ۱۰۶ راس گاو مسروقه در نور

سرهنگ کارآگاه احمد امینی سرهنگ امینی فرمانده انتظامی شهرستان نور گفت: در پی شکایت ۴۴ شهروند نوری در خصوص سرقت احشام آنان، بررسی موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی پس از تحقیقات فنی و اطلاعاتی و گشت‌های هدفمند موفق به شناسایی یک سارق در این خصوص شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نور با بیان اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان نور با هماهنگی قضائی سارق را که یک دامداری در اطراف شهرستان نور داشت، دستگیر کردند، گفت: متهم در بازجویی فنی به سرقت ۱۰۶ راس احشام اعتراف و پس از ذبح گاو‌های مسروقه، آنها را در رستوران‌های شهرستان نور و همجوار بفروش می‌رساند.

سرهنگ امینی با بیان اینکه در تحقیقات پلیسی، ماموران ۲ همدست این سارق را شناسایی و دستگیر کردند، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و محل فعالیت سارق اصلی نیز با دستور قضایی پلمب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • انتشار مشخصات بیش از ۸۵۰ قلم کالای مسروقه در سامانه نما
  • ذبح ۱۰۶ راس گاو مسروقه در نور
  • از توقیف خودرو ۱۷ میلیارد ریالی قاچاق تا دستگیری عامل آتش سوزی عمدی منزل در فارس
  • کشف کالای خارجی قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان! / توصیه مهم پلیس به شهروندان
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان
  • باند پنجه طلا در همدان منهدم شد
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در تنکابن
  • کشف ۳۸۴ کیلو تریاک در رودان
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی