Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله نورمفیدی گفت:حقوق شهروندی متن دین ما است و امام علی (علیه السلام) نیز به مالک اشتر در راه مصر توصیه کرده بودند که وقتی به مصر می‌رسید با مردم با محبت برخورد کردند و بین آنها تفاوتی نگذارد.

به گزارش خبرگزاری  خبرگزاری شبستان از گرگان، «آیت الله سید کاظم نورمفیدی» امروز(جمعه ۱۲ مهر)  در خطبه های عبادی سیاسی این هفته اظهار کرد: آمریکا به دنبال فشار حداکثری به ملت ایران است تا از این طریق ملت ایران و نظام مقدس اسلامی را تسلیم خواسته های خود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه گرگان ادامه داد: آمریکا با فشار حداکثری به نتیجه نرسیده است، «سازمان یونیدو» اعلام کرد در میان ۱۳۵ کشور ایران در رتبه ۹۵ قرار داشته و در مدت ۱۶ سال توانسته به جایگاه ۵۸ در بین کشورهای جهان برسد.


آیت الله نورمفیدی بیان کرد: در گزارش «یونیدو» موضوع مهم مطرح شده و نخست بیان شده که  اقتصاد ایران در حال جدا شدن از نفت است و نقطه ضعف ایران را در خام فروشی عنوان کرده است‌.

 

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری خام فروشی را نهی کرده و بیان کردند که چرا باید نفت را خام بفروشیم، و باید از طرح ها و ایده های کارشناسان و متخصصان که در کشور فعالیت می کنند در این مسیر بهره بجوییم.


نماینده ولی فقیه در استان گلستان تاکید کرد: در بازار جهانی شاهد آن هستیم که نفت و یا سنگ که به شکل خام از ایران خریداری می شود با چندین برابر قیمت در بازار به فروش می رسد و یا اینکه برای مثال عطرهایی با چند صد دلار به فروش می رسد در حالی که تهیه گل آن شاید به ۵ دلار هم نمی رسد.


آیت الله نورمفیدی افزود: در جلسه خبرگان رهبری مقام معظم رهبری به حقوق عمومی یا همان حقوق شهروندی اشاره کردند، حقوق شهروندی به مفهوم آن است که همه افراد جامعه از هر قومیت و مذهبی بتوانند از حقوق قانونی خود بهره‌مند باشند.


وی گفت: حقوق شهروندی متن دین ما است و امام علی (علیه السلام) نیز به مالک اشتر  در راه مصر  توصیه کرده بودند که وقتی به مصر می‌رسد با مردم با محبت برخورد کردند و بین آنها تفاوتی نگذارد.


امام جمعه گرگان تاکید کرد: حقوق شهروندی مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته و امیدواریم جایگاه خود را در قانون پیدا کند و قطعاً حقوق شهروندی اثرات مثبتی به همراه خواهد داشت.


آیت الله نورمفیدی به حمله انصارالله به جنوب عربستان اشاره کرد و گفت:  انصارالله یمن در این حمله ضربه سنگینی به عربستان وارد کرده و توانسته سه تیپ این کشور را منهدم کند و همچنین هزاران خودروی زرهی را به غنیمت بگیرد.


وی افزود: این حمله در حالی بود که در هفته‌های گذشته انصارالله یمن با پهپاد به شرکت آرامکو عربستان حمله کرده بود و در آنجا مطرح شده بود که این حمله کار ایران است و حال که  نیروی زمینی انصارالله زمینی به منطقه حمله کرده و فرماندهان و سربازان  حتی از کشورهای های دیگر را اسیر گرفته چه می‌خواهند بگویند.


امام جمعه گرگان متذکر شد: این حمله سبب شد که یمنی ها دست بالایی در جنگ با عربستان داشته باشند و  این اقدام برای دنیا حامل یک پیام است که مقاومت در برابر هر قدرتی پاسخ می دهد.


آیت الله نورمفیدی به اغتشاشات کشور عراق اشاره کرد و یادآور شد: برخی به دنبال این هستند که اتفاقاتی در سوریه افتاده نیز در کشور عراق رخ دهد و ریشه شلوغی‌های عراق در خارج از این کشور است.


وی به نقش عربستان سعودی در اغتشاشات عراق اشاره کرد و افزود: شکی نداریم که چنین کشورهایی در پشت این شلوغی ها قرار دارند.


نماینده ولی فقیه در استان گلستان ابراز داشت: در هفته نیروی انتظامی به سر می بریم این هفته را به ماموران امنیتی کشور تبریک می گویم نیروی انتظامی فعالیتش برای ایجاد نظم و امنیت و حفاظت از کوچه و خیابان تا مرز ادامه پیدا می‌کند.


آیت الله نورمفیدی عنوان کرد: برای ایجاد نظم و امنیت نیروی انتظامی ۱۳ هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز تقدیم کشور کرده و اگر در خانه احساس آرامش و امنیت می کنیم مرهون جانفشانی های نیروی انتظامی هستیم.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد پیاده روی اربعین اربعین زائران اربعین حسینی کانون های مساجد خبرگزاری شبستان روزنامه مجلس آغتشاشات عراق خطبه نماز جمعه امام جمعه گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۹۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقتنامه امنیتی دو کشور

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و قاسم الاعرجی همتای عراقی وی در دیدار با یکدیگر ضمن مرور میزان اجرای توافق امنیتی، بر تشکیل هر چه سریعتر کمیته‌های فرعی و عالی به منظور پیشبرد توافقنامه امنیتی دوجانبه تاکید کردند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از مسکو، قاسم الاعرجی با راهبردی دانستن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران بر اجرای مصوبه‌ی پارلمان عراق در اخراج نیرو‌های نظامی ائتلاف تأکید کرد.
مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات منطقه تقدیر کرد.

دیگر خبرها

  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقتنامه امنیتی دو کشور
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان