Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدصادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اینکه هر سال چند چهره فیلم کوتاه به صورت تکراری در جشنواره‌های مختلف حضور دارند و جایزه می‌گیرند و این چهره‌ها در جشنواره فیلم فجر هم هستند، گفت: بخش فیلم کوتاه چند سالی است که به جشنواره فیلم فجر بازگشته است. مکانیزم پذیرش فیلم‌های کوتاه جشنواره فیلم فجر هم به این شکل بوده که برگزیدگان جشنواره فیلم کوتاه تهران و جشن مستقل خانه سینما به این جشنواره راه پیدا می‌کردند که این امر باعث تکرار برخی از فیلم‌ها و چهره‌ها می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همین رو ما به تازگی با آقای ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره فیلم فجر جلسه‌ای داشتیم و به آنها پیشنهاد کردیم که این قانون عوض شود و حتی نامه آن را هم زده‌ایم.

وی افزود: پیشنهاد ما این است که فیلم‌های کوتاه باید اولین اکرانشان را در فجر تجربه کنند و پیش از آن در جشنواره دیگری حضور نداشته باشند. بنابراین هر فیلمی که در جشنواره فیلم کوتاه تهران و جشن مستقل تهران حضور پیدا کند دیگر  نمی‌تواند به فجر راه پیدا کند. این موضوع چند خاصیت دارد و سه فرصت دیده شدن برای فیلم‌های کوتاه ایجاد می‌کند. چراکه آدم‌های بیشتری دیده و چهره‌های جدیدتری معرفی می‌شوند و آن حالت تکراری رفع می‌شود.

موسوی عنوان کرد: ما پیش‌تر می‌دیدیم که بچه‌های خبرنگار در جشنواره فیلم فجر به تماشای فیلم‌های کوتاه نمی‌نشستند چراکه فیلم‌ها را در جشنواره فیلم کوتاه دیده بودند ضمن اینکه مراسم فرش قرمز و... هم برای فیلم‌های کوتاه برگزار نمی‌شد که امیدوارم با این پیشنهاد این موضوعات رفع شود.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران توضیح داد: جشنواره فیلم کوتاه تهران تفاوت‌های ساختاری جدی با جشنواره فیلم فجر دارد. برای مثال جشنواره فیلم کوتاه تهران چهار بخش دارد اما جشنواره فجر فقط بخش داستانی دارد، ما پذیرای آثار تا سی دقیقه هستیم، اما فجر تا ۱۵ دقیقه را قبول می‌کند، پس چرا نباید قانون اولین اکران در فجر وجود داشته باشد؟

وی گفت: با توجه به اینکه هر ساله آخرین زمان ثبت نام آثار کوتاه در جشنواره فیلم کوتاه مردادماه است اما جشنواره فیلم فجر در بهمن ماه برگزار می‌شود، ممکن است بسیاری از آثار در همین بازه زمانی یعنی مرداد تا بهمن ماه ساخته شوند اما امکان حضر در فجر را پیدا نمی‌کنند از همین رو ما چنین پیشنهادی را داده‌ایم. با این وجود جشنواره فیلم  کوتاه تهران یک رخداد حمایتگر فیلم کوتاه است از همین رو ما این تدبیر را اندیشیده‌ایم که هرچند یک اثر ممکن است در جشنواره فیلم  فجر ۹۸ نشان داده شود، ولی همان اثر می‌تواند در آبان ۹۹ در جشنواره فیلم کوتاه تهران هم به نمایش درآید. امیدوارم آقای داروغه‌زاده این پیشنهاد ما را بپذیرد تا ۱۰ چهره جدید به بهانه فیلم فجر معرفی و بخش فیلم کوتاه جشنواره فجر بیشتر جدی گرفته شود.

کد خبر 4736497 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: فیلم کوتاه سیدصادق موسوی جشنواره فیلم کوتاه تهران سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر تئاتر ایران فیلم سینمایی کارگردان تئاتر سازمان سینمایی موسیقی ایرانی خانه هنرمندان ایران عکاسی سریال ایرانی بازیگر تئاتر سینمای مستند رادیو برنامه تلویزیونی اکران عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۹۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جشنواره تیتر سیزدهم صبح امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور برخی از مسئولان و معاونت‌های فرهنگی و دانشجویان در دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح شد.

برگزاری نمایشگاه نشریات دانشجویی، نشست کارشناسان نشریات دانشگاه‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دانشجویان و کارشناسان از جمله برنامه‌های محوری این جشنواره بوده و در پایان از آثار برتر شرکت کننده در جشنواره تقدیر می‌شود.
فرایند ارسال آثار برای این دوره از جشنواره از ابتدای آبان ۱۴۰۲ آغاز شد و علاقمندان تا ۳۰ آذر وقت داشتند با مراجعه به وبسایت titrfestival.dmsrt.ir آثار خود را برای داوری ارسال کنند.



بخش ویژه این دوره از جشنواره نیز شامل موضوعات دانشگاه و حل مسائل ملی، دانشجو و امید به آینده، دانشجو و روایت پیشرفت، دانشجو، انتخابات و مشارکت آگاهانه، دانشجو و آرمان‌های گام دوم انقلاب اسلامی بود که علاقمندان می‌توانستند آثار خود را در یکی از چهار قالب گزارش، یادداشت، مصاحبه و مقاله در سامانه بارگذاری کنند.


در ۴۲ دسته ۱۲۰ اثر برتر در حوزه علمی، ادبی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، تیتر و لید خبر، گزارش، یادداشت، سرمقاله و مقاله و نشریات برتر در رسته‌های مختلف به سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی ارسال شده است.

یازدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی به میزبانی وزارت علوم برگزار و دوازدهمین دوره به میزبانی وزارت بهداشت با شعار «عینیت در خبر، انصاف در تحلیل، آزادی در بیان» سال ۱۴۰۰ برگزار شد.

سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت فرهنگی واجتماعی وزارت علوم از امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت) در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شد و سه شنبه (۱۸ اردیبهشت) به کار خود پایان می‌دهد.

دانشجویان می‌توانستند آثار خود را که از اول شهریور ۱۴۰۰ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ منتشر شده در بخش رقابتی و در قالب اثر برگزیده، نشریه برگزیده، بخش مجازی، سایت یا وبلاگ، نشریات صوتی یا پادکست، نشریات کاغذی-الکترونیک، نشریه چندرسانه ای، آفلاین و الکترونیکی، گرافیک و موشن گرافیک، فیلم خبری و فتوکلیپ ارسال کنند.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد
  • مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان
  • دومین جشنواره سالانه تولید فیلم با هوش مصنوعی در آمریکا برگزار شد
  • چهره زن نئاندرتال ۷۵هزار ساله رونمایی شد (+عکس)
  • فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره شورت شورتز ژاپن/ رونمایی از پوستر فیلم
  • حضور فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
  • هجوم تماشاگران به داخل زمین و رونمایی از چهره زشت تمرین استقلال+تصاویر
  • رونمایی از سه کتاب منتخب آثار جشنواره شهید آوینی
  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • ماجرای اتمام حجت دانشگاه فرهنگیان با معلمان تازه استخدام شده چیست؟