Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@22:40:54 GMT

برخی می خواهند حجاب را یک معضل سیاسی جلوه دهند

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۳۹۵۸۹

برخی می خواهند حجاب را یک معضل سیاسی جلوه دهند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: برخی می خواهند حجاب و کشف حجاب را یک معضل سیاسی جلوه دهند اما این مساله اخلاقی و اجتماعی است و نباید اجازه دهیم دشمن چنین القا کند که هر کس حجاب ندارد ضدانقلاب است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهر همدان، با بیان اینکه نیروی انتظامی بر روی برخی مسائل جامعه مانند حجاب باید حساسیت داشته باشد، ادامه داد: بر روی مسائلی مانند حجاب نباید بی توجه بود و یا خشونت آمیز برخورد کرد بلکه برخوردها باید منطقی، عقلانی و دلسوزانه صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه عنوان کرد: اول صفر روزی است که اهل بیت(ع) وارد شام شدند و پنج صفر بنابر روایاتی روز شهادت حضرت رقیه(س) است و بر اساس احادیث اهل بیت(ع) سختی‌هایی زیادی در شهر شام و حکومت یزید دیده‌اند.

وی ادامه داد: جامعه شام آن روز جامعه‌ای است که تحت حکومت معاویه تربیت شده و در ظاهر یک حکومت دینی است اما در اصل یک حکومت غیردینی و طاغوتی است به همین علت مردم شام هیچ گونه آشنایی با اسلام‌ ناب و عمیق نداشتند و تبلیغات زیادی علیه حضرت علی(ع) صورت می‌گرفت و ایشان را ضدصلح و ضددین معرفی کرده بودند.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: معاویه فرزند ابوسفیان و هند جگرخوار حرف از تقوا، قیامت و وحدت مردم می‌زند و امام علی(ع) را دعوت به توحید می‌کند؛ وقتی مسیر جامعه اسلامی به انحراف کشیده شود امثال معاویه که با شمشیر حضرت علی(ع) با اسلام آشنا شده او را نصیحت می‌کنند.

شعبانی موثقی ادامه داد: معاویه در زمانی ۱۲۰ هزار منبر را فراهم کرد تا در خطبه‌های نماز جمعه ولی خدا را لعن کند، در جامعه‌ای که دائم‌ از علی(ع) بدگویی و علیه خاندانش شبهه پراکنی می‌شود و آنان را ضددین و ضدوحدت معرفی می‌کنند طبیعی است وقتی فرزندان ایشان وارد شهر شدند سه روز جلوی در شام نگه می دارند تا شهر را آذین ببندند.

وی با بیان اینکه اگر حکومت طاغوتی و مسئولان آن ضدولایت باشند در نهایت به جایی می‌رسند که به ولی خدا سنگ بزنند، خاطرنشان کرد: امروز نیز اهل بیت(ع) در شهر مدینه و مکه که جایگاه تولد حضرت علی(ع) است، غریب هستند و با وجود اینکه دشمنان سعی کردند اسم و رسمی از آنها نباشد و اهل بیت(ع) را نابود کنند اما ائمه نور خدا هستند و نور خدا نابود شدنی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه سخنانس ضمن دعوت به "تقوا الهی" اظهار کرد: در یمن‌ معادله جنگ در حال تغییر است و در عملیات آخر توانستند هزارنفر از ارتش سعودی را به اسارت بگیرند و در عملیات قبلی نیز تجهیزات نفتی عربستان را بمباران کردند.

شعبانی موثقی با بیان اینکه در حال حاضر یمن با این دو عملیات اخیر دست برتر را در منطقه دارد، عنوان کرد: این پیروزی‌ها نشان داد نیروهای یمنی در عرصه جنگ به صورت جدی حضور دارند و دست خدا حامی حزب الله است، پس از این عملیات سعودی‌ها آنقدر شکست سنگینی خورده بودند که تلاش کردند جریان اسارت نیروهایشان رسانه‌ای نشود و حتی حاضر شدند برخی اسرای یمنی را آزاد کنند.

امام جمعه همدان همچنین ضمن اشاره به اختلاف افکنی‌های اخیر میان ایران و عراق، اظهار کرد: عربستان در تلاش است با حمایت آمریکا و اروپا ضعف خود را با برهم زدن نظم عراق برطرف کند و در فضای مجازی با اعلام هشتک‌هایی علیه حضور ایران در عراق تبلیغ شده است.

وی یادآور شد: این سیل عظیم جمعیتی که به سمت و سوی ولی خدا حرکت می‌کند این فتنه‌ها را خاموش خواهد کرد؛ دشمن به دنبال این است که ارتباط را قطع کند و از این جمعیت ۲۵ میلیونی هراس دارد اما موفق نخواهد شد.

شعبانی موثقی بیان کرد: مدیریت این جمعیت دشمنان را واقعا ترسانده و اگر این حرکت و وحدت مستحکم‌تر شود منافع برخی علت خطر می افتند به همین دلیل دنباله شبهه افکنی و اختلاف هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۹۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب حذف می‌شود؟

احد آزادی خواه، نماینده مجلس در خصوص حضور گشت ارشاد و ایجاد فضای دو قطبی در جامعه گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند، حجاب در کشور ما از نظر قانونی و شرعی جایگاه ویژه داشته و مشخص است. راهبرد ما باید دفاع از حجاب از نگاه شرعی و قانونی باشد. اما اینکه در شیوه دفاع چگونه باید اقدام کنیم؛ بنده به هیچ عنوان اقدام قهری و برخی از برخورد‌هایی که اخیرا برای مقابله با بدحجابی انجام می‌شود را به هیچ عنوان قابل دفاع و موثر نمی‌دانم.

به گزارش جماران، وی در گفتگویی که با خبرنگاران داشته، افزود: به این نکته باید توجه کرد که رهبر معظم انقلاب و بسیاری از صاحب نظران در کشور همواره از تمام زنان با حجاب و بد حجاب جامعه دفاع کردند تا به نظام بدبین نشوند. بنده احساسم این است که شیوه‌های ترویج امر ونهی و ترویج عفاف و حجاب نباید به گونه‌ای باشد که عده‌ای را نسبت به اصل نظام یا کشور بدبین کند.

آزادی خواه در خصوص برخورد گشت ارشاد با شهروندان گفت: گشت ارشاد و فرماندهی انتظامی یکی از گام‌ها در ترویج حجاب است، پس دستگاه‌های فرهنگی، آموزشی ما کجا هستند؟ ما نباید انتهای زنجیر را ملزم کنیم که صرفا با قوه‌ی قهریه با بدحجاب‌ها برخورد کنند، بلکه ده‌ها گام باید قبل از آن انجام شود. مانند آموزش و پرورش، فرهنگ، کار‌های ترویجی و.... دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های بسیار زیادی متولی در این امر هستند که باید کار‌هایی را انجام دهند. در گام نهایی نیز گشت ارشاد باید صرفا با معدود افرادی که حساب شده و سازمان یافته اهداف خاصی را دنبال می‌کنند، برخورد کند، نه با شهروندانی که در جامعه حضور دارند.

آزادی‌خواه در پاسخ به این سوال که چرا ما با برخی دوگانگی‌ها در برخورد با زنان که نمونه آن را در تصاویر صداوسیما و زمان راه‌پیمایی و انتخابات، شاهد هستیم، مواجهیم؟ گفت: بنده نظرم بر این است که باید این مسأله را به عنوان یک راهبرد اصلی اثبات کنیم که نگاه حاکمیت به تمام زنان و مردان جامعه یکی است و همه برایمان حرمت دارند و صاحب حقوق اجتماعی هستند. البته ما موظف هستیم در رابطه با اصول خود تبلیغ، ترویج و دفاع کنیم. یکی از اصول ما عفاف و حجاب است، اما این تبلیغ نباید به گونه‌ای باشد که دوگانه‌ای در کشور ایجاد کنیم که نیمی را صاحب حقوق بدانیم و نیمی دیگر را صاحب حقوق ندانیم.

وی ادامه داد: این دوگانه‌ای را که رهبر معظم از آن انذار فرمودند، می‌تواند غده‌ای سرطانی در جامعه باشد. این بیانی که حاج قاسم سلیمانی در رابطه با دختران جامعه فرمودند، بیان گمشده‌ی امروزه ما است. این دخترانی که امروزه پای صندوق رأی و راهپیمایی می‌آیند و دوربین‌های صداوسیما آن‌ها را پخش می‌کند نشان می‌دهد که این‌ها علاقه‌مند به نظام و کشور هستند که اگر با این‌ها به درستی برخورد شود، خواهید دید که به قول قرآن: «وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا».

اگر در لایحه‌ی عفاف و حجاب بنا باشد گشت ارشاد نباشد، حتما ملاک برای ما قانون است

وی در پاسخ به این سوال که اگر لایحه حجاب و عفاف به سرانجام برسد تکلیف گشت ارشاد به کجا خواهد رسید؟ گفت: معیار برای ما قانون است و اگر در لایحه‌ی عفاف و حجاب بر این باشد که مثلا گشت ارشاد یا اقدامات مشابه آن نباشد، حتما ملاک برای ما قانون است.

دیگر خبرها

  • گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب حذف می‌شود؟
  • دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است
  • علم الهدی: در بحث حجاب، نمی‌شود مردم یک گوشه بنشینند و تماشاچی باشند / حکومت هم باید فراتر از یک ناصح مشفق در میدان باشد
  • حل معضل پیری جمعیت و افزایش نسل نیازمند تلاش همگانی است
  • مستقل شدن روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌شود
  • حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب نور
  • ضرورت توجه به حجاب وعفاف در جامعه
  • اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • درمورد زنان چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌کنند!
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی