Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیروز حناچی شهردار تهران در آغاز هفته تهران با حضور در پهنه رودکی و یکی از خانه-کافه‌های این منطقه در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه چرا چنین مکانی برای بازدید انتخاب شده است گفت: منطقه ۱۱ و ۱۲ و ۶ واجد خصیصه‌ای هستند که در کنار مسکونی بودن پتانسیل بالایی دارند برای تبدیل به پروژه‌های فرهنگی شدن.

وی افزود: از این رو جهت گیری شورا و شهرداری این است که از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در جهت افزایش فضای فرهنگی و گالری‌ها حمایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پیروز حناچی تصریح کرد: در این منطقه کافه گالری‌های زیادی در این سال‌ها ساخته شده و با سرمایه گذاری و جهت گیری ما این است که از این مقاصد گردشگری حمایت کنیم.

شهردار تهران گفت: ما برای افرادی که بخواهند در این منطقه اقدام به ساخت خانه‌های تاریخی و بازسازی آ‌نها بکنند مشوق‌هایی در نظر گرفته‌ایم و به سمتی حرکت خواهیم کرد که موضوعات فرهنگی غلبه‌ای بر بحث مسکونی در این محله پیدا کند.

حناچی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مشوق‌هایی که در نظر گرفته‌اید چیست گفت: در گذشته چنین ملکی تجاری محسوب می‌شد در حالی که مسکونی بود و اگر قرار بود چنین اقدامی (تبدیل شدن به کافه گالری) انجام بگیرد باید هزینه بسیار زیادی می‌شد در حالی که امروز شهرداری بنا دارد تا با مالکان و کسانی که چنین اقدامی می‌کنند هماهنگی‌هایی داشته باشد تا هزینه کمتری انجام دهند.

وی در پاسخ به سوالی دیگر درباره اینکه اگر قرار باشد چنین ساختمان‌هایی به بخش تجاری تبدیل شود و کافه گالری یا موزه کتاب شود بالاخره از سکونت خالی می‌شود و به این ترتیب سکونت گریزی در این منطقه انجام می‌شود، گفت: به نظر اینگونه نیست و اتفاقا بخش مسکونی این منطقه از ارزش بیشتری برخوردار می‌شود و حتما خواهان خود را پیدا خواهد کرد.

حناچی پس از بازدید از این کافه به خانه منشی‌باشی واقع در خیابان نوفل لوشاتو آمده و در جریان روند بازسازی این خانه تاریخی قرار گرفته و با مهندسان و مشاوران این پروژه و چگونگی شناسایی این خانه به گفتگو نشست.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پیروز حناچی شهرداری تهران اماکن فرهنگی اماکن مسکونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۹۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) کشف ۱۱۱۸ عتیقه و چند مومیایی در یک خانه مسکونی در مصر

یک شهروند مصری در حال جمع آوری تابوت و مومیایی در محل سکونت خود در اسیوط با هدف تجارت آن‌ها دستگیر شد.

به گزارش عصرایران به نقل از اسپوتنیک؛ افسران وزارت کشور مصر شهروندی را دستگیر کردند که ۱۱۱۸ عتیقه را به منظور تجارت آن‌ها نگهداری می‌کرد، و از برجسته‌ترین اقلام ضبط شده: یک مدل تابوت با یک مومیایی در داخل آن، دو تابوت چوبی حاوی دو مومیایی با نوشته‌ها و کتیبه‌های فرعونی، تابوت با دو قسمت ناتمام ساخته شده از آلاباستر، و دو مجسمه چوبی با حکاکی و طراحی، تعدادی نقاشی روی سنگ و اشکال مختلف هستند.

دیگر خبرها

  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • (عکس) کشف ۱۱۱۸ عتیقه و چند مومیایی در یک خانه مسکونی در مصر
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود
  • تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم
  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد