Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی؛ محمد راستاد رئیس سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص پیشنهاد ریاست جمهوری ایران در بحث امنیت خلیج فارس و دریای عمان و ائتلاف منطقه‌ای افزود: آبراه‌های بین المللی تنگه هرمز، خلیج فارس و دریای عمان یکی از امن‌ترین راه‌های دریایی با توجه به اقتدار و ناوگان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در یک دهه اخیر، نه تنها شاهد برقراری امنیت دریانوردی توسط ناوگان نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در آب‌های تحت مسئولیت خودمان بودیم بلکه در محدوده‌های پرخطر سواحل سومالی که تهدید دزدان دریایی وجود داشته، نیرو‌های دریایی ما در تامین امنیت کمک کرده و در آنجا حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در حوزه بنادر 

وی گفت: بنابراین با توجه به توان و اقتداری که برای تامین امنیت توسط نیروی دریایی کشور‌های منطقه وجود دارد، قاعدتا انتظار می‌رود که این امنیت توسط کشور‌های منطقه ایجاد شود. در این خصوص جمهوری اسلامی ایران هم طبیعتا با توجه به اینکه یکی از بزرگترین ناوگان‌های تجاری دنیا را در اختیار داشته و بنادر مهمی در منطقه دارد، توانسته از طریق نیرو‌های دریایی خودش امنیت ناوگان تجاری اش را تامین کند. این رویکردی است که قطعا می‌تواند تضمین کننده آبراه‌های منطقه باشد.

مدیرعامل سازمان بنادری و دریانوردی تصریح کرد: درخصوص پیشنهاد ریاست جمهوری و ایده ایشان چنانچه هماهنگی بین کشور‌های منطقه با توجه به این پیشنهاد فراهم شود و در قالب ائتلاف منطقه‌ای بتوانند صلح و امنیت کشتیرانی را تضمین کنند، به مراتب تساهل‌های بهتری را شاهد خواهیم بود تا اینکه کشور‌های خارجی و ائتلاف متشکل از کشور‌های بیگانه در یک منطقه حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: در سال‌های متمادی توانستیم امنیت آبراه‌های خودمان را تضمین کنیم. هم اکنون از تنگه هرمز سالانه ۵۵ هزار تردد کشتی اقیانوس پیما ثبت می‌شود که در ایمنی و امنیت کامل عبور می‌کنند. این مساله با اقتداری که توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه تامین کرده اند، به وجود آمده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص چالش‌ها در خلیج فارس به خصوص در بحث امنیتی که هم اکنون وجود دارد، گفت: اگر شرایط به صورت معمول به کشور‌های منطقه سپرده شود، قاعدتا هیچ چالشی نخواهیم داشت. چالش از زمانی آغاز می‌شود که دخالت کشور‌های بیگانه در این منطقه دیده شود.

وی اضافه کرد: مهمترین چالش این است که صحبت‌هایی مبنی بر تشکیل ائتلاف‌های بین المللی و کشور‌های خارجی که متعلق به این منطقه نیستند، برای تامین امنیت مطرح می‌شود که به هیچ وجه مورد قبول نیست. تاکید ما به عنوان مرجع دریایی حاکمیتی کشور این است که از سهم و دیدگاه خودمان به عنوان متولی بنادر بازرگانی و کشتیرانی این است که امنیت باید توسط کشور‌های منطقه تامین شود.

انتهای پبام/

در سال‌های متمادی توانستیم امنیت آبراه‌های خودمان را تضمین کنیم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان بنادر اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۹۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ما در مناطقی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در آن‌جا حضور دارند، کشتی‌های‌مان را اسکورت می‌کنیم و دریانوردان و تجار عزیزمان در امنیت کامل در حال تامین نیازهای اقتصادی کشور هستند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از  روابط عمومی ارتش، امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه جشنواره فرهنگی هنری روز ملی خلیج فارس که امروز (دوشنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: خلیج ‌فارس نماد اقتدار کشور ماست.

وی خاطرنشان کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کمتر 67 روز پس از آغاز دفاع مقدس موفق شد که استیلای دریایی خود را در خلیج‌فارس تثبیت کرده و شاهرگ‌های اقتصادی دشمن بعثی در این منطقه را قطع کند.

دریادار ایرانی اضافه کرد: با این دستاورد نیروی دریایی ارتش، اقتصاد جنگ به خوبی مدیریت شد و بنادر اصلی ما همچون بندر امام، بندر بوشهر و ترمینال نفتی خارک در امنیت کاملی که توسط نیروی دریایی تامین شده بود، فعالیت کردند و در نهایت منجر به پیروزی های شیرینی شد که نیروهای مسلح به مردم هدیه دادند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به پیروزی‌های متعدد نیروهای مسلح کشورمان ادامه داد: از زمان دفاع مقدس تاکنون نیروهای مسلح کشورمان همواره درحال پیروزی و طی کردن پله‌های اقتدار بوده‌اند؛ جدیدترین این پیروزی‌ها عملیات «وعده صادق» بود.

وی در رابطه‌ با برنامه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای تامین امنیت خلیج‌ فارس و اسکورت نفتکش‌های ایرانی اظهار کرد: خلیج‌ فارس امروز امن‌ترین نقطه دریایی در سطح جهان محسوب می‌شود و ما عمدتا اسکورت کشتی‌هایمان در مناطقی مثل خلیج عدن و اقیانوس اطلس انجام می‌دهیم.

امیر دریادار ایرانی در پایان تاکید کرد: ما در مناطقی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در آن‌جا حضور دارند، کشتی‌های‌مان را اسکورت می‌کنیم و دریانوردان و تجار عزیزمان در امنیت کامل در حال تامین نیازهای اقتصادی کشور هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده
  • نخستین کاوش محققان ایرانی در عمق ۲ هزار متری دریای عمان
  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود