Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ستاد خبری چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سلیمانیه،  پنل تولید مشترک در چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سلیمانیه» در اقلیم کردستان عراق با حضور علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ایران و دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان، به همراه «پافلینا زیپکوا» Pavlina Zipkova رئیس سازمان فیلم چک اسلوواکی و معاون EUFCN، «کارلوتاگیریو پرناوس» Carlota Guerrero رئیس سازمان فیلم کاتالونیا از کشور اسپانیا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم همچنین «اینگ لیم» Ing Lim رئیس سازمان فیلم The Hague از کشور هلند، «دانر عمر فارس» مدیر هنری جشنواره بین‌المللی فیلم سلیمانیه و تهیه کننده سینما و شوکت امین کورکی کارگردان سینما و مدیر هنری جشنواره بین‌المللی فیلم دهوک حضور داشند.
چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سلیمانیه» توسط کمپانی سینمایی «مستی فیلم» با مدیریت «فؤاد جلال» به ریاست «ملا بختیار» مسئول بخش حمایتی این جشنواره و از شخصیتهای برجسته سیاسی اقلیم کُردستان عراق با مدیریت هنری «دانر عمر فارس»، با مدیر برنامه‌ریزی خانم «لینا رضا» و با نمایش ۱۳۴ فیلم‌ از کارگردانان ۷۸ کشور جهان؛ ۲۰۱۹ در دو بخش رقابتی «سینمای جهان» (بین‌الملل) و بخش رقابتی «سینمای کُردی» (ملی) شامل؛ آثار بلند سینمایی و کوتاه؛ مستند، انیمیشن و تجربی در روز ۹ مهرماه جاری (۱ اکتبر ۲۰۱۹) آغاز شد و تا ۱۵ مهرماه (۷ اکتبر ۲۰۱۹) در ۵ سالن سیتی سینما، سینما سالم، سالن «ئه‌من سوور» و همچنین تالار هنر در شهر سلیمانیه ادامه دارد.

در روزهای آغازین این جشنواره فیلم سینمایی «خواهران جنگ» Sisters in Arms به نویسندگی و کارگردانی «کارولین فورست» Caroline Fourest با حضور این سینماگر فرانسوی و «مایا سانسا» Maya Sansa روی پرده رفت.

برپایی کارگاه‌های تخصصی سینمایی و نشست تولید مشترک؛ با شعار «سرطان زمین» از دیگر برنامه های این جشنواره است.  
 از طرف اعضای هیات داوران جشنواره بین‌المللی فیلم سلیمانیه، ۱۴ جایزه تندیس طلایی «کاج زرین» و جایزه نقدی که شامل بخش رقابتی فیلم‌های بلند «سینمای جهان» و «سینمای کُردی» است؛ به بهترین فیلم بین‌الملل، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین فیلمبرداری، بهترین فیلم کوتاه بین‌الملل و جایزه ویژه هیات داوران به برگزیدگان اهدا خواهد شد و در بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه «سینمای جهان» و «سینمای کُردی» نیز جوایز بهترین فیلم ملی، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین فیلم مستند، بهترین فیلم کوتاه ملی و جایزه ویژه هیات داوران به برندگان اهدا خواهد شد.
در مراسم افتتاحییه چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سلیمانیه؛ ۵ جایزه توسط کمپانی سینمایی «مستی فیلم» با مدیریت «فؤاد جلال»، از جمله؛ جایزه «افتخاری» (شکومه‌ندی) به فاروق ملا مصطفی از حامیان مطرح هنر و هنرمندان، سرمایه‌دار کارآفرین و خیرین نام‌آشنای کردستان عراق، جایزه «احمد کایا» (خواننده سرشناس کُرد) به ممد اکتاش تهیه‌کننده بین‌المللی و باسابقه سینمای کردستان، جایزه شهید «پرچم» (نخستین دختر کُردی که در جنگ با گروه تروریستی داعش در کوبانی شهید شد) به شاهرخ هازلی فیلمبردار و عکاس پیشکسوت از استان کردستان ایران و همچنین جایزه زنده‌یاد «طاها کریمی» (کارگردان فقید کردستانی) به هه‌وراز محمد فیلمنامه‌نویس و کارگردان اقلیم کردستان اهدا شد.  

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره فیلم کردستان بنیاد سینمایی فارابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۱۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سعید نصیراسلامی؛ معاون فرهنگی و تبلیغات سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش با کاظم نظری؛ مدیر کل هنر‌های نمایشی درخصوص اجرای آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر ارتش، اجرای عمومی آثار تولیدی، تولید آثار هنری مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برگزیده گفت‌وگو و تفاهم کردند.

در جلسه‌ای که با حضور حجت‌الاسلام سعید نصیراسلامی؛ معاون فرهنگی و تبلیغات سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش، کاظم نظری؛ مدیر کل هنر‌های نمایشی و سیامک موحدی؛ مدیر امور هنری سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش و شهرام نوشیر؛ مدیر کانون تئاتر دینی برگزار شد، مقرر شد آثار برگزیده سیزدهمین جشنواره تئاتر ارتش، که اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد، در جشنواره تئاتر فتح خرمشهر و جشنواره تئاتر مقاومت اجرا داشته باشند. همچنین در این جلسه قرار شد فرصتی فراهم شود تا نمایش‌های خیابانی با موضوع شهدا و مضامین مرتبط، بتوانند در پادگان‌ها و فضا‌های سازمانی ارتش، روی صحنه روند.

در سومین مورد از این تفاهم، قرار شد گروه‌های اجرای تعزیه ارتش در فضا‌های نمایشی و میادین و فضا‌های روباز مختص این نوع نمایش، در ایام سوگواری اجرا داشته باشند.

همکاری دو طرف برای تولید یک اثر فاخر مشترک، نیز جزو مواردی بود که در این جلسه درباره آن گفتگو شد و توافقاتی نیز به عمل آمد که به زودی نام نمایش و سالن اجرای آن اعلام خواهدشد.

همچنین در این جلسه درباره حمایت از نمایشنامه‌های برگزیده جشنواره «نسیم رحمت» با موضوع و نگاه مورد توافق دو طرف، گفتگو شد. جشنواره «نسیم رحمت» از جمله جشنواره‌های برگزارشده توسط ارتش است که امسال هنرمندان شاخص در عرصه نمایشنامه‌نویسی در آن شرکت خواهند کرد.

همچنین سال جاری، برای تقویت متون نمایشی و جشنواره تئاتر میثاق ۱۴، به نمایشنامه‌نویسان جوان و مطرح کشور نگارش ۲۸ نمایشنامه سفارش داده شده است.

درپایان این جلسه، گفتگو‌های اولیه درخصوص احیای سالن‌های ارتش برای اجرای تئاتر و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشترک نیز صورت گرفت و ادامه آن برای بررسی سیستم، مشکلات و تحلیل بیشتر موضوع به جلسات آتی موکول شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • «شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش
  • «رخ» از مسکو جایزه گرفت/ جایزه بزرگ جشنواره مراکش برای «برنده‌ها»
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری