Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تحقیقات جدید نشان داده است استفاده از چاپگرهای سه بعدی در محیط‌های بسته مانند دفاتر کار و کلاس‌های درس که از تهویه مناسبی برخورددار نیستند می‌تواند بسیار خطرناک بوده و سلامت افراد حاضر در آن محیط را به خطر بیندازد.

بیشتر بخوایند: فیلترینگ پیام‌های توهین‌آمیز در توئیتر

دانشمندان و محققان موسسه تکنولوژی  جورجیا به تازگی با انجام آزمایش‌هایی در مورد آسیب‌زا بودن چاپگرهای سه بعدی اثبات کردند این دستگاه‌ها در حین فرایند چاپ،گازهای گلخانه‌ای را از خود منتشر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان در خصوص آسیب‌زا بودن این دستگاه‌ها گفتند: "چاپگرهای سه بعدی برای چاپ و تولید جسم طرح مورد نظر کاربران خود، از مواد شیمیایی زیادی استفاده می‌کنند. تجزیه و تغییر حالت این مواد شیمیایی خود علتی برای تولید گازهای مضر است."

انتشار گازهای مضر از چاپگرهای سه بعدی

تعدادی از این گازها دارای خطر بسیار زیادی برای سلامتی انسان بوده و موجب افزایش احتمال بروز سرطان می‌شوند. انتشار این خبرها می‌توانند تولیدکنندگان و فروشندگان چاپگرهای سه بعدی را با مشکل بزرگی مواجه کرده و تمایل شرکت‌های مختلف برای خرید این دستگاه‌ها را به شدت پایین بیاورد. شرکت‌های بزرگ چاپگرهای سه بعدی تا کنون نسبت به این موضوع واکنش نشان نداد‌ه‌اند و به نظر می‌رسد در انتظار بررسی واکنش‌های مردم هستند. 

تنفس گازهای منتشر شده از چاپگر سه بعدی شاید اثر لحظه‌ای نداشته و کاربرانی که با ناآگاهی از خطرناک بودن این دستگاه‌ها مدت طولانی در کنار آن می‌ایستند، مشکلی را احساس نکنند، اما مطمئنا پس از چندی دچار مشکل شده و گرفتار عوارض جانبی آن می‌شوند. با توجه به اهمیت این دستگاه‌ها در بخش‌های مختلف صنعت مانند صنایع پزشکی، صنایع خودروسازی و غیره دانشمندان به دنبال یافتن راه‌حل‌هایی برای گاز خطرات چاپگرهای سه بعدی هستند. 

بهترین حالت برای کارکردن با این دستگاه‌ها آن است که در ابتدا دمای اتاق و خود دستگاه را پایین آورده و آن را در محلی که دارای منافذ خروجی زیاد و یا تهویه مناسب است، قرار دهیم. ترجیحا کاربر نباید در طول مدت فرایند چاپ در کنار دستگاه باشد. 

انتهای پیام/

چاپگرهای سه بعدی جان کاربران را به خطر می‌اندازند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهترین ها اخبار فناوری دریچه فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۳۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی بعدی چهارشنبه فعال می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر وقوع ناپایداری‌های همرفتی در نیمه شرقی وجنوب استان برای امروز است که می‌تواند سبب ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، گاهش وزش باد شدید وبارش‌های رگباری شود.
لیلا امینی افزود: همچنین در روز‌های یکشنبه تا سه شنبه از شدت ناپایداری‌های جوی دراستان کاسته می‌شود و سامانه بارش زای بعدی در روز‌های چهارشنبه وپنج شنبه فعال می‌شود.
وی گفت: همچنین دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا دو درجه کاهش می‌یابد.

دیگر خبرها

  • بسکتبال بالا و پایین دارد، اما برد خوبی داشتیم
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • زمان حراج بعدی شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
  • زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد+شرایط
  • تیاگو موتا؛ سرمربی بعدی یوونتوس
  • سامانه بارشی بعدی چهارشنبه فعال می‌شود
  • همایش پیاده‌روی میمند
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • بیانیه کاخ باکینگهام درباره وضعیت سلامتی چارلز سوم
  • اخبار ضدونقیض درباره وضعیت سلامتی پادشاه انگلیس