Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز و به نقل از وزارت میراث‌ فرهنگی، در سال ۲۰۱۷ میلادی گردشگری ایران میزبان ۴.۸۶۷میلیون توریست خارجی بود و در سال ۲۰۱۸ توانست با ۴۹.۹درصد رشد، این رقم را به ۷.۲۹۵میلیون نفر برساند تا پس از اکوادور با رشد ۵۱ درصد، سریع‌ترین رشد را در میان کشور‌های جهان در جذب گردشگر به نام خود ثبت کند و در این میان، کشور اکوادور در آمریکای جنوبی در فاصله زمانی ۲۰۱۸-۲۰۱۷ توانسته شمار گردشگران خود را از ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ به ۲.۶میلیون نفر افزایش دهد.

رشد ۴۹.۹درصدی جذب گردشگر بین‌المللی در ایران در بازه زمانی ۲۰۱۸-۲۰۱۷ در حالی به ثبت رسیده است که پیش از آن و در فاصله زمانی ۲۰۱۷-۲۰۱۶ رشد گردشگری ایران منفی ۱.۵درصد گزارش شده بود.

گفتنی است براساس اعلام سازمان جهانی گردشگری در سال ۲۰۱۷ رقم ۴.۴۰۲میلیارد دلار را به عنوان درآمد حاصل از جذب گردشگران خارجی در ایران اعلام کرده است.

درآمد گردشگری ایران در سال ۲۰۱۰ میلادی بر اساس اطلاعات موجود در این گزارش ۲.۴۳۸ میلیارد دلار اعلام شده است.

کشور‌های مصر (۳۶درصد)، اوگاندا (۳۱.۹درصد)، نپال (۲۴درصد)، اسلوونی (۲۳درصد)، فلسطین (۲۰.۵درصد)، ویتنام (۱۹.۹درصد)، گرجستان (۱۶.۹درصد)، کره جنوبی (۱۵.۱درصد) و قطر (۱۹.۴درصد) به ترتیب در رتبه‌های بعدی سریع‌ترین رشد در جذب گردشگر بین‌المللی قرار دارند.

انتهای پیام/

20 / 20 سازمان جهانی گردشگری سریع‌ترین رشد گردشگری جهان وزارت میراث‌ فرهنگی کسب رتبه دوم رشد جذب گردشگر خارجی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سازمان جهانی گردشگری وزارت میراث فرهنگی کسب رتبه دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۳۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک ترفند ساده و سریع: چگونه بادمجان شیرین رو از بادمجان تلخ تشخیص بدیم (فیلم)

          منبع : راهنماتو ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز پخت یک غذای ابتکاری و ویژه با 10 کیلو بادمجان (فیلم) بهترین روش سرخ کردن بادمجان با کمترین روغن (فیلم) کشت و برداشت بادمجان در خانه با کمک سطل پلاستیکی (فیلم)

دیگر خبرها

  • سریع‌ترین شناگر ایران در آلمان رکوردشکنی کرد
  • سریع ترین شناگر ایران رکورد ۱۰۰ متر آزاد را شکست
  • عرضه فناوری جدید ساخت تراشه شرکت TSMC تا سال ۲۰۲۶
  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • واکنش متفاوت حسن یزدانی به حذف تیلور از المپیک
  • پرترددترین فرودگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • ایران در سال ۲۰۱۷ ماند؛ هیوندای آس ۲۰۲۴ را رو کرد
  • ضرورت اجرایی شدن سریع‌تر توافقات ایران و پاکستان
  • یک ترفند ساده و سریع: چگونه بادمجان شیرین رو از بادمجان تلخ تشخیص بدیم (فیلم)
  • سند چشم‌انداز بلندمدت در حوزه گردشگری قم طراحی شود